Gå til innhold

Konsekvenser av bildebruk


ThereseB

Anbefalte innlegg

Jeg har stilt inn så jeg ikke får treff på min konto når jeg googler, får bare treff på skattelista:P og noe resultater fra noe konkuranser.. Og jeg velger og ikke kommentere på aviser osv, der man må logge inn via fb:P Jeg ser jeg får treff på ting jeg har "likt" men det bryr meg lite, satt og fjerna en del rask når jeg gikk over til den nye tidslinja, faen for en jobb:P MEN igjen, det er jo ting en mener noe om, så en bør jo stå for det i grunn:)

Har du f,eks kommentert på vg.no så må du vel slette hvert enkelt inlegg eller endre hvem som kan se innlegget, da får man i alle fall fjernet det fra sin egen vegg at en har komentert, men om det blir borte fra vg.no det veit jeg ikke.. Du har den begrens publikum for tidligre innlegg funksjonen da, kikk på den under personverninstillinger. Det er også noe som heter offentlig søk, du kan skru av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig bra at dette blir tatt opp synes jeg!! :thumbsup:

Hvis man først skal legge ut så synes jeg det er smart å ikke vise både kropp og ansikt på samme bilde hvis man ikke vil at bildene skal kunne missbrukes.. men jeg synes ikke det gjør noe å ta en bicepsflex med både ansikt og arm liksom, hvis dere skjønner x) Men ja, veldig bra at dette blir tatt opp. Bra å være litt kritisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte gå gjennom hele loggboken min nå for å dobbeltsjekke at det ikke var noen bilder som jeg ikke hadde lyst å ha der :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk kan ta konsekvenser for sine egne handlinger.

hvorfor skal alle andre drive å blande seg inn å slenge ut spydigheter. Folk har forskjellig syn på "moral" og det betyr ikke at noen har mer "rett" enn andre.. noen er nudister andre er ikke..

Er ikke noe galt i å vise kropp.. det burde hvertfall de på ett forum for kroppsfikserte mennesker syntes :p

Har ikke sett noe spesielt galt her inne av bilder.. er også mange ganger en del humor med i bildet som bare er morsomt. Visse folk er litt vell prippne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen hemmlighet at ein del bilete har ein vel høg "deiligst.no-faktor". Ein ting er å legge ut bilete av biceps, men det er noko anna når du samtidig får med rumpe og litt kløft på biletet og kniser når halve forumet trykker "Liker". Då kan ein ikkje påstå at det handlar om musklar lengre. Å legge ut bilete kvar tredje veke der forskjellen er 0,5 kg har heller ikkje stort med fitness eller kroppsbygging å gjere.

For all del, eg bryr meg lite om kva andre folk gjer med sin kropp, både på nettet og ellers, men pass på at det ikkje går alt for langt. Det er fort gjort å bli revet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste med dårlig selvtillit, gjemmer seg bak påstander om sjalusi, mtp at det kan brukes nesten over alt, vi kan kalle det en universal beskyttelses teknikk elns. Valideringsbehov basert på utseendet bør kun kommer fra jenter, mener da jeg.

ja jøss..

og du vet at personen som legger ut bilde søker valideringsbehov fra menn og ikke kun damer? du er visst synsk du!

haha latterlish :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det var bra av TS å belyse dette! :)

Slik jeg oppfattet hovedbudskapet i tråden, var det spørsmål om vi tenkte over hva vi selv gjør, ikke hva andre gjør (som diskusjonen i hovedsak har dreid seg rundt).

Og jeg er glad jeg klikket inn her. For jeg har tenkt litt at FB er en "beskyttet boble", og lagt ut bilder jeg egentlig ikke er komfortabel med at folk jeg kjenner skal se. Ikke noe spesielt utfordrende, bare fleksing forfra, med bh. Men likevel egentlig over grensen for meg. Tror litt av grunnen til at jeg la det ut var at jeg tenkte at det forventes at man gjør det ("alle andre gjør det jo"). Nå har jeg hvertfall slettet det, og kommer til å tenke mer over hva jeg legger ut fremover. :)

Poenget er altså at man bør tenke over hvor grensen går for sin egen kropp, og hvem man synes det er greit at ser bildene. Og ikke minst tenke over at grensen går forskjellig for hver enkelt! Hvis noen føler seg komfortabel med å legge ut bilder av seg selv i g-streng, og har vurdert det ut fra eventuelle konsekvenser, er det ingen grunn til å rakke ned på dem for det selv om du selv ikke ville gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer fint lite på om dere hadde lagt ut bilder av dere selv i bare Adam og Evas drakt. Så lenge det er voksne, ansvarsbevisste mennesker som legger ut bilder av seg selv så burde de også være klar over konsekvensene som kan komme somewhere down the line.

Det jeg reagerer på er de som legger ut bilder og/eller videoer hvor det er andre menneskers ansikt med. Det er ikke greit så lenge at disse menneskene ikke har gitt sitt samtykke til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer fint lite på om dere hadde lagt ut bilder av dere selv i bare Adam og Evas drakt. Så lenge det er voksne, ansvarsbevisste mennesker som legger ut bilder av seg selv så burde de også være klar over konsekvensene som kan komme somewhere down the line.

Det jeg reagerer på er de som legger ut bilder og/eller videoer hvor det er andre menneskers ansikt med. Det er ikke greit så lenge at disse menneskene ikke har gitt sitt samtykke til det.

Hvordan vet du om samtykket ikke har blitt gitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du om samtykket ikke har blitt gitt?

Det vet jeg jo ikke. Det er det jeg vil fram til, at om du legger ut en random video av deg selv på gymmet hvor også andre gymmende er med, så er det ikke greit, med mindre disse personene på filmen har gitt samtykke. Men nå er jeg av den typen som eksploderer av å bli tagget i offentlige bilder på face før jeg har blitt spurt om det er greit at bildet legges ut da, så muligens det er bare meg som syns det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt over dette når jeg har sett på bilder som folk har lagt ut. Noen tenker og noen tenker faktisk ikke i det hele tatt. Jeg kommer aldri til å legge ut bilder her som viser ansiktet mitt og jeg kommer aldri til å ligge ut bilder som jeg synes er for dristige. Men selvfølgelig. Det er opp til hver enkelt hva man gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...