Gå til innhold

Konsekvenser av bildebruk


ThereseB

Anbefalte innlegg

Ser at det legges stadig ut mer og mer dristige bilder her inne på Fitnessbloggen. Det er mange bilder som overlater rent lite til fantasien og enkelte ganger kan det virke som om det er om å gjøre å ta bilder med minst mulig klær. Det jeg da lurer på er hvorvidt man tenker over mulige konsekvenser av å legge ut slike bilder på nett?

Det er helt klart motiverende å se fremgang grunnet kosthold og trening via bilder. Enda bedre er det å få komplimenter for fremgangen. Men har vi egentlig en oversikt over hvordan dette kan utarte seg i senere tid? Man må ha bruker for å få tilgang til bildene som legges ut her, men veien dit er ikke lang og bilder kan lett spres videre på nett via noen tastetrykk. Ser man realistisk på det, er det nok gjort ved flere anledninger allerede, uten at man vet om det. Plutselig kan en fremtidig arbeidsgiver komme over denne type bilder, ettersom Internett blir mer og mer brukt til å oppsøke informasjon om ulike mennesker.

Det finnes flere eksempler der bloggere har fått misbrukt bilder de har lagt ut på bloggen til ymse reklamer. En mindreårig rosablogger fikk ved en anledning nyss om at et av hennes "tullebilder" med push-up ble brukt til en reklame for skitten telefonsex via flere Internett-sider. Ikke veldig heldig og det finnes garantert flere eksempler. Før- og etterbilder kan fort misbrukes i andre typer reklamer som ikke omhandler sunt kosthold og riktig trening, etc.

Så jeg lurer på - har du tenkt nøye over bildene du publiserer av deg selv på nett og eventuelle konsekvenser dette kan skape i fremtiden? Veier potensielle "likes" og komplimenter opp mot mulige utfall av å legge ut lettkledde bilder på Internett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tenkt tanken selv når jeg akkurat ble medlem her. Gikk ca 1 måned så la jeg selv ut bilder for å vise frem fremgangen :D

Men ja, alt kan bli missbrukt. Er selv såpass naiv at jeg ikke tror det vil skje med meg. Har ikke ansikt med på noen av bildene jeg legger ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest xxxxxx

Jeg har tenkt på det, og har bevisst ikke lagt ut bilder av ansiktet hittil. Det er heller ingen her inne som kjenner meg som jeg vet om, men det er også litt kjedelig å bevisst være så anonym. Kanskje det kan være en ide at folk heller henviser til loggen sin, også dropper man bildeinnlegg annet enn i før/etter tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bildene blir misbrukt så har en potensiell arbeidsgiver forståelse for dette. Om man derimot finner orginal tråden med et bilde av deg i trusa med undertittelen "Ekke Jæi Knullbar eller!?" da snakker vi problemer.

Synes folk er flink til å kutte ut ansikter samtidig som ikke alle bruker sine ekte navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen hørt om noen som ikke har fått en jobb pga bilder i et forum?

Vet at noen glamourmodeller har slitt i seriøse yrker, men ikke annet..

At en trener og vil holde seg i form er jo positivt for alle arbeidsgivere.

Selvfølgelig følger jo folk med her, selv har jeg strøket 3-4 stykker på FOS opptaket allerede, pga dårlige holdninger og sløv trening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen hørt om noen som ikke har fått en jobb pga bilder i et forum?

Vet at noen glamourmodeller har slitt i seriøse yrker, men ikke annet..

At en trener og vil holde seg i form er jo positivt for alle arbeidsgivere.

Selvfølgelig følger jo folk med her, selv har jeg strøket 3-4 stykker på FOS opptaket allerede, pga dårlige holdninger og sløv trening..

enig det...men burde jaggu vært opptak til dette forumet også, virker det som.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen hørt om noen som ikke har fått en jobb pga bilder i et forum?

Vet at noen glamourmodeller har slitt i seriøse yrker, men ikke annet..

At en trener og vil holde seg i form er jo positivt for alle arbeidsgivere.

Selvfølgelig følger jo folk med her, selv har jeg strøket 3-4 stykker på FOS opptaket allerede, pga dårlige holdninger og sløv trening..

Ikke nødvendigvis det, men det var et eksempel på mennesker som kan komme over lettkledde bilder av deg, som du egentlig ikke vil skal se det. Men, trenger man egentlig et undertøysbilde for å vise at man trener og vil holde seg i form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis det, men det var et eksempel på mennesker som kan komme over lettkledde bilder av deg, som du egentlig ikke vil skal se det. Men, trenger man egentlig et undertøysbilde for å vise at man trener og vil holde seg i form?

Nei... ;) Men det er nok mange som er over gjennomsnittet glad i å vise seg fram;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis det, men det var et eksempel på mennesker som kan komme over lettkledde bilder av deg, som du egentlig ikke vil skal se det. Men, trenger man egentlig et undertøysbilde for å vise at man trener og vil holde seg i form?

hvor mange underøtysbilder her inne med ansikt er det blitt postet? Det trenger ikke bli deiligst.no her inne, men synes du lager ti høns av en liten fjær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...