Gå til innhold

Foam rolling/self myofascial release


Kirill W.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kirill W. - funka foamrolleren du kjøpte her bra? For hard/for myk? Skal kjøpe en snarest, men synes de fleste blir for dyre som f.eks. "the grid" osv.

Jeg syns den er akkurat passe, men den kunne fint ha vært litt hardere. Det letteste er nok å bare lage en selv med PVC rør, gaffateip og liggeunderlag.

Den butikken jeg kjøpte den fra har forresten helt fantastisk customer service. De hadde ikke min størrelse i de løfteskoene jeg bestilte, så de tilbydde meg disse til samme pris selv om de egentlig koster 350kr mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går det ann å rulle på seg muskelknuter eller? Brukte en lacrosseball endel oppetter en vegg igår, på øvre del av rygg, og det kjennes ut som at jeg har flere/større muskelknuter der nå:o Det er drastisk mer ømt, og nesten så jeg kan klype tak i knutene lissom:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ann å rulle på seg muskelknuter eller? Brukte en lacrosseball endel oppetter en vegg igår, på øvre del av rygg, og det kjennes ut som at jeg har flere/større muskelknuter der nå:o Det er drastisk mer ømt, og nesten så jeg kan klype tak i knutene lissom:S

Etter en heftig behandling er det vanlig å bli ganske støl i musklene, se om det går over i løpet av et par dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Annonse

Det har jeg! Kjøpte ganske nøyaktig denne fra denne selgeren:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380714492613

Og dersom du hypotetisk sett skulle finne på å spørre om de kan sende den som gave for å unngå toll, så skulle ikke det by på noen problemer.

Men dette er vel en rumbleroller? Er ikke de ENDA vondere?:p Hvis jeg skal bestille fra Iherb så ser jeg eventuelt etter en litt billigere variant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er vel en rumbleroller? Er ikke de ENDA vondere?:p Hvis jeg skal bestille fra Iherb så ser jeg eventuelt etter en litt billigere variant :)

Nei, er ikke helt en rumbleroller. De har enda større og flere "pigger". Nå vet jeg ikke hva slags varianter du har prøvd, men å kjøpe en skumrulle som er for myk er en dårlig fremtidsinvestering; Man får ikke noe effekt av de etterhvert. Jeg gikk i samme fellen selv og måtte derfor kjøpe det to ganger. Den jeg linket til er ganske hard, men det er jo lett å justere selv med hvor mye vekt man legger på den. Hvis det ikke er vondt, har det ikke en effekt. Selvfølgelig skal det ikke være så vondt at du ikke klarer å slappe av/puste heller. Men igjen, gjør deg selv en fremtidsinvestering og kjøp en som er hard først som sist.

Jeg vet ikke hvor du fikk iherb fra. Jeg linket til ebay? Jeg betalte 370 for den m/frakt. Det er en ganske gjennomsnittlig pris for en skumrulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke helt en rumbleroller. De har enda større og flere "pigger". Nå vet jeg ikke hva slags varianter du har prøvd, men å kjøpe en skumrulle som er for myk er en dårlig fremtidsinvestering; Man får ikke noe effekt av de etterhvert. Jeg gikk i samme fellen selv og måtte derfor kjøpe det to ganger. Den jeg linket til er ganske hard, men det er jo lett å justere selv med hvor mye vekt man legger på den. Hvis det ikke er vondt, har det ikke en effekt. Selvfølgelig skal det ikke være så vondt at du ikke klarer å slappe av/puste heller. Men igjen, gjør deg selv en fremtidsinvestering og kjøp en som er hard først som sist.

Jeg vet ikke hvor du fikk iherb fra. Jeg linket til ebay? Jeg betalte 370 for den m/frakt. Det er en ganske gjennomsnittlig pris for en skumrulle.

Har aldri prøvd før, så jeg er usikker på hva som blir for hardt for meg egentlig :confused: Men kanskje jeg skulle ha investert i enn sånn likevel da. Er jo dumt å måtte kjøpe to ganger som du sier! hehe, en liten glipp fra min side!! Mente selvfølgelig ebay :) Ja det er en gjennomsnittlig pris, men da kan jeg jo liksågrett kjøpe den her i norge tenkte jeg bare :) Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd før, så jeg er usikker på hva som blir for hardt for meg egentlig :confused: Men kanskje jeg skulle ha investert i enn sånn likevel da. Er jo dumt å måtte kjøpe to ganger som du sier! hehe, en liten glipp fra min side!! Mente selvfølgelig ebay :) Ja det er en gjennomsnittlig pris, men da kan jeg jo liksågrett kjøpe den her i norge tenkte jeg bare :) Takk for svar!

Ja, om du finner den! Det er ofte tilgang som er problemet, dessverre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...