Gå til innhold

Foam rolling/self myofascial release


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Populære innlegg

Vet ikke helt hvor dette hører hjemme, så jeg poster det her. http://www.robertsontrainingsystems.com/downloads/SMR-manual.pdf Noe av det bedre og mer grundige jeg har lest på lenge. Tenkt

Jeg tror jeg har kurert ryggsmertene mine med lacrosseball. Kom meg dypt inn på quadratus lumborum og smertene forsvinner sakte men sikkert. Lykke.

Til alle dere som ikke har en foamroller hjemme: Kjøp en, dere går seriøst glipp av noe fantastisk.

Postede bilder

Annonse

Søkeord på youtube: Cressey, foam rolling. Jeg begynte nesten å gråte første-andre gang jeg "rollet" fremsiden av lårene, men tolket det som om det var noe kroppen sårt manglet. Det gjør fortsatt vondt etter 2 uker, men det er blitt mye bedre (En foam roller bør ikke koste over 15$+frakt på Ebay)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Foamroller er faen meg genialt, og vondt- men genialt! Det og en hard ball med størrelse baseball så har man alt man trenger til slik :D

Evt. en lacrosse-ball. Fungerer megabra!

Det verste jeg har gjort med skumrulla er å jobbe med leggene. Fy faen. Som i denne videoen her:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forslag til ball som kan erstatte tennisballen? Syntes den blir for myk/for liten, som kan kjøpes på XXL/Gsport/Intersport etc..

Etter 2 uker mye "rulling" Så gjør det fortsatt satans vondt, da spesielt på fremsiden av lårene..

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Am
Forslag til ball som kan erstatte tennisballen? Syntes den blir for myk/for liten, som kan kjøpes på XXL/Gsport/Intersport etc..

Bruk pvcrør / foamroller på større flater og lacrosseball/tennisball/golfball/baseball på mindre områder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det gjør jeg, men jeg sliter litt med at tennisballen gir litt for mye etter når jeg legger kroppsvekten på den, også er den litt for liten til å "rulle" under leggene syntes jeg. Hva slags ball bruker du?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Am
Ja det gjør jeg, men jeg sliter litt med at tennisballen gir litt for mye etter når jeg legger kroppsvekten på den, også er den litt for liten til å "rulle" under leggene syntes jeg. Hva slags ball bruker du?

Nå skrev jeg akkurat hva slags type ball du kunne bruke i forrige post. Selv bruker jeg lacrosseball og tennisball samt ene siden av en barberhøvel/flaske/pinne mot psoas/skulderen eller andre områder som krever enda mer spesifikk "behandling" enn hva man får til med ball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte meg foamroller og lacrossball igår. Fant ut at det er på tide å ha dette tilgjengelig hjemme også og ikke bare der jeg trener.

Må vel være noe av det vondeste, men mest geniale man kan få tak i for folk som er så stive som meg :D

20120512_125908-jpg.30054

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvermansen både kan og bør rulle litt. Det hjelper hvis du er anspent, og gjør deg også noe mykere ved å strekke musklene noe. Det vil vel kanskje også bli litt bedre blodgjennomstrømning.

Alexander V:

Mener jeg har sett slike på myrevolution. Kosta svinmye, riktignok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...