Gå til innhold

Havregryn!


SaraM

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

havregryn blandet i vann som du hiver i mikroen:)

Pleier å koke vann i vannkokern å helle over gryna. (IKKE for mye). Så venter jeg til det har sugd til seg vannet også rører jeg skikkelig så blir det grøt, men ikke sånn slimete som hvis man hadde kokt. Det syns jeg også er ekkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosvaniljegrøt:

Havregryn og vann i mikroen, tilsett ca. 4 dråper vaniljeessens, cottage cheese, litt kokosmelk og salt. Bland sammen og strø sukrin, kokosmasse og eventuelt kanel på toppen. MMMMM!:) funker flott uten kokosmelken også, og er godt med jordbærsyltetøy i.

Denne hørtes kjempe god ut! Må prøves :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melk kombinert med havregryn hindrer jern opptak, noe som er viktig for dannelsen av røde blodlegeme. Cvitamin derimot øker og hjelper opptaket av jern fra havregryn/grovekorn, presset appelsin saft/ oppskjært appelsin (som inneholder c vitamin) oppi kokt havregryn med kanelstrø og litt nellik er godt:)

Test det ut

Har du noen kilder på dette?

Evt noen andre her som kan bekrefte at det stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noen kilder på dette?

Evt noen andre her som kan bekrefte at det stemmer?

Sitat: "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på butikken at de hadde en avdeling for mat som var glutenfri.. Fant havregryn...kosta jo 3 ganger mer enn vanlig havregryn.. En pakke bjørns havregryn koster der jeg handler 8,50 kr.. Glutenfri havregryn kosta derimot over 30 kr og det var samme størrelse.

Vet at det gis støtte fra staten for de som får påvist cøliaki, men at den skal koste 3 ganger mer er jo helt utrolig.. Funker dårlig på et allerede stramt student budsjett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker havregryn til å lage verdens beste godis; kokosboller<3

Lettvint og raskt;

2dl havregryn

1dl kokosmasse

1dl sukker

1ts vaniljesukker

1ts kakaopulver

1ts O´boy

70g myk margarin

Mos det hele sammen å lag små kuler,la dem stå i kjøleskapet en halvtimes tid....NAMMM:)

Kan desverre ikke spise dette til hverdags:p

så da går det i god gammeldags havregrynsgrøt,med linfrø,solsikkefrø,valnøtter,kanel,rosiner og mandler.

Man holder seg mett i 5 timer....lett!:p

Mitt første instinkt er å fikse litt på denne oppskriften så den blir litt mer hverdagsvennlig:

2 dl havregryn

1 dl kokosmasse

1 dl sukrin

1/4 ts vaniljepulver

2 ts råkakao-pulver

70g kokosolje (ekstra virgin)

En klype salt (evt bytte ut kokosolje og salt med meierismør)

Noen dråper stevia vanilla cream

Sånn! NAM! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pølsevev
Mitt første instinkt er å fikse litt på denne oppskriften så den blir litt mer hverdagsvennlig:

2 dl havregryn

1 dl kokosmasse

1 dl sukrin

1/4 ts vaniljepulver

2 ts råkakao-pulver

70g kokosolje (ekstra virgin)

En klype salt (evt bytte ut kokosolje og salt med meierismør)

Noen dråper stevia vanilla cream

Sånn! NAM! ;)

haha,jo sånn kan man jo sikkert også gjøre det...men da blir det garantert ikke like godt:p

men greit om man skal ha det til hverdags,hehe,blir jo helst helger og jul jeg smeller til med disse så;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen kilder på dette?

Evt noen andre her som kan bekrefte at det stemmer?

Sitat: "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henta litt inspo fra www.nemic.blogg.no

Musli!

Så mye havregryn du føler for

Sukrin og kanel

Eventuelt nøtter/rosiner hva du måtte føle for å ha oppi

Brun havregryna(og nøttene evt) i stekepanne til de er litt brune, tilsett sukrin og kanel og rør rundt til sukrinet er smelta, voilá!

Oi! Det hørtes godt ut! SKal prøves :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...