Gå til innhold

PT har for-håndsrett til utstyr på Sats?


Chris

Anbefalte innlegg

Det der har jeg faktisk vært vitne til en gang! En søt gammel man (som er på trening kjempeofte, og er superflink til å ta vare på kroppen sin) ble jagd vekk fra det der "hjelpeapparatet" til chins og dips fordi en PT skulle bruke det. Fikk skikkelig vondt av han :(

:eek:

Kjenner jeg blir provosert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lite spm:

Har ikke dem fleste Sats sentre egne PT-områder som er beregnet for PT med kunde?? Spesielt i storbyene?

De hadde et slikt rom tidligere som var avsperret med kjetting og hvor det sto en plakat at det var for PT med kunde, dette området er nå fjernet og dette er en av to rack som står plassert blant andre apparater uten noe skilt eller annet som tilsier at det på noe måte er reservert for PT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg faktisk vært vitne til en gang! En søt gammel man (som er på trening kjempeofte, og er superflink til å ta vare på kroppen sin) ble jagd vekk fra det der "hjelpeapparatet" til chins og dips fordi en PT skulle bruke det. Fikk skikkelig vondt av han :(

Ta vekk gammal der så har du hvordan jeg følte meg idag, snufs :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det vil nok være å ta litt hardt i.. Jeg håper virkelig ikke jeg lager storm i vannglass her så jeg postet her før jeg tar det opp med senteret.. Etter alt jeg vet så kan det jo hende at det er en eller annen klausul i avtalen som sier at PT faktisk har for-håndsrett til alt av utstyr.. Skal ta en kikk gjennom kontrakten nå før jeg skriver en fin saklig mail til senterlederen og håper virkelig at dette ikke skjer igjen..

hehe ja jeg tok jo litt i på gøy, men poenget er det samme, at oppførselen var ufordragelig:thumbsdown:

du er betalende medlem som betaler for og bruke utstyret, da kan ikke en pt komme og forlange at du skal bare pelle deg avgårde midt i siste settet..uansett om det hadde stått i avtalen el ikke ville vanlig folkeskikk av pt`en være og vente, det var sikkert andre øvelser de kunne begynnt med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes alle PTer burde lære sine kunder at det faktisk går an å DELE treningsutstyr :p

Jeg ser at det er litt styrete å ta 200 kg av og på stangen når en markløfter, men det å lasse av og på en stang tar virkelig stort sett ingen tid i det hele tatt. Og når det gjelder apparater der den eneste tilpasningen man skal gjøre er å flytte på en pinne, er det bare latterlig.

Det der har jeg faktisk vært vitne til en gang! En søt gammel man (som er på trening kjempeofte, og er superflink til å ta vare på kroppen sin) ble jagd vekk fra det der "hjelpeapparatet" til chins og dips fordi en PT skulle bruke det. Fikk skikkelig vondt av han :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en ubehagelig opplevelse på sats idag, jeg var inne i mitt nest siste sett i markløft i power racket da en av Sats sine personlige trenere kom bort og sa at jeg han måtte ha racket for klienten sin. Jeg ble helt satt ut og spurte om jeg ikke kunne avslutte det siste settet i det minste, han avfeide meg kjapt med et nei før han begynte å lempe av vektene. Selv kunden som sto rett ved siden av meg var litt sjokkert og spurte om han kunne gjøre dette, da svarte han at alle personlige trenere på Sats hadde for-håndsrett til utstyret.

Jeg ble såpass satt ut at jeg orket rett og slett ikke protestere på dette, hadde uansett ikke klart å holde det særlig saklig siden jeg ble rimelig forbanna. Jeg vet ikke om dette er vanlig praksis på de ulike treningssentrene? Jeg har iallefall ikke opplevd noe lignende.

Jeg har ikke lyst å bare slippe dette her siden det ga meg totalt avsmak for hele senteret, hva faen betaler man for når man til enhver tid kan bli lempet vekk fra et apparat fordi noen har et større behov en meg?

ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hørtes veldig rart ut... Så vidt jeg vet tror jeg ikke PT-ene har noen forhåndsrett på utstyr. Skjønner jo på en måte at det er kjedelig å få treningsplanen til kunden ut av styr, men er du en god PT, klarer du alltids finne en alternativ øvelse... Uansett, der jeg trener har de løst dette på en ganske fornuftig måte, med et eget PT-hjørne, der de har benkpress, rack, manualer og litt annet utstyr som PT-ene kan bruke om de har kunder - hvis ikke er det fritt til å bruke for alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt temmelig paff og skremt, sikkert følt meg litt flau i og med at jeg er helt nybegynner og neppe turt å gått inn på frivektsavdelingen igjen sålenge jeg så en PT i sikte.

Høres jo helt sykt ut. Ta det opp med ledelsen før han skremmer flere pingler som megselv bort derifra :|

Jeg er faktisk enda "redd" en PT på senteret pga en sånn opplevelse! :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På noen Elixia sentre er det noen soner hvor det står skilt at det er prioritert for personlig trening, men selv der har jeg aldri opplevd å blitt kastet vekk (på forus f.eks har de bare et rack i frivekt og to i pt sona, så da går jeg alltid i pt sona siden det første aldri er ledig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På den annen side, hvis jeg hadde betalt for en PT så hadde jeg blitt rimelig irritert hvis hele opplegget ble bakvendt fordi det ikke var ledig utstyr noen steder, og PT'en min ikke hadde noen slags førsterett.

Som beskrevet over hadde det vært fornuftig med et område reservert for PT, som kan brukes av andre om det ikke er noen PT'er (med kunder) som bruker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side, hvis jeg hadde betalt for en PT så hadde jeg blitt rimelig irritert hvis hele opplegget ble bakvendt fordi det ikke var ledig utstyr noen steder, og PT'en min ikke hadde noen slags førsterett.

Hvis jeg hadde betalt for en PT så hadde jeg blitt rimelig irritert hvis hele opplegget ble bakvendt fordi PT ikke har nok kunnskap til å impulsivt improvisere planen om det ikke var ledig utstyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så har de rett til å jage deg bort, eller så har de ikke det. Verre er det ikke. Om jeg har 30, eller 10 minutter igjen i racket, så skal da ikke han kunne jage meg bort, så fremt dette ikke er reglene på senteret. Jeg hadde tatt det opp med senteret og bare sluttet på dagen, de kan umulig forvente, eller forlange at du skal fortsette å betale for utstyr du ikke får lov til å bruke (Så fremt det ikke står i regelutforming deres)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...