Gå til innhold

Karbonadedeig kan brukes til så mangt.. Hva er din favoritt?


linek86

Anbefalte innlegg

Jeg bruker utrolig mye karbonadeig. Å føler nå jeg faktisk begynner å gå litt tom for ideer på hvordan man kan tilbrede karbonadeig og hva jeg kan bruke den til!! Mine favoritt retter med karbonadeig er:burger, kjøttboller, karbonadeig stekte med div. Grønnsaker, karbonadeig i form..

Har dere noen oppskrifter med karbonadeig så fyr løs, alltid gøy med noe nytt og legg gjerne med bilde!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

DIGG, Lily! Kan du komme med en nærmere beskrivelse av denne retten? :)

Selvsagt, Augis. Jeg skal prøve så godt jeg kan i hvert fall....

1 pk karbonadedeig

1 pk smøreost/kremost - eller den type ost man måtte foretrekke

1 pk bacon

Utstyr: et bakepapirark, en kniv og en stekeovn.

- Finn frem et bakepapir, og fordel karbonadedeigen utover til en (tynn) firkant.

- Smør ost oppå og rull det hele sammen som en rullekake.

- Rundt "karbonadedeigrullen" surrer man ønsket mengde bacon.

- Stekes i ovnen i et ukjent antall minutter på en ukjent temperatur. Beklager, men jeg er forsker på kjøkkenet og tar de meste på feelingen. Jeg husker rett og slett ikke hvor langt tid det tok og hvor høy temperatur jeg hadde. :blush: Rullen på bildet var i hvert fall greit stekt, så når den ser omtrent slik ut, da er den ferdig - så sant den ikke ble stekt på for høy varme da. Stekes den på for høy varme, kan man risikere at den er rå inni. Opplever man det, må man rett og slett putte den tilbake og steke den lenger på lavere varme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, Augis. Jeg skal prøve så godt jeg kan i hvert fall....

1 pk karbonadedeig

1 pk smøreost/kremost - eller den type ost man måtte foretrekke

1 pk bacon

Utstyr: et bakepapirark, en kniv og en stekeovn.

- Finn frem et bakepapir, og fordel karbonadedeigen utover til en (tynn) firkant.

- Smør ost opp og rull det hele sammen som en rullekake.

- Rundt "karbonadedeigrullen" surrer man ønsket mengde bacon.

- Stekes i ovnen i et ukjent antall minutter på en ukjent temperatur. Beklager, men jeg er forsker på kjøkkenet og tar de meste på feelingen. Jeg husker rett og slett ikke hvor langt tid det tok og hvor høy temperatur jeg hadde. :blush: Rullen på bildet var i hvert fall greit stekt, så når den ser omtrent slik ut, da er den ferdig - så sant den ikke ble stekt på for høy varme da. Stekes den på for høy varme, kan man risikere at den er rå inni. Opplever man det, må man rett og slett putte den tilbake og steke den lenger på lavere varme....

OMG!!!!! Du ANER ikke HVOR sulten jeg blei akkurat NÅ!!!! :D Sikleee :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, bra, pøs på med gode matretter her inne, Coop Obs Tromsø har nelig karbonadedeig til 39,90 denne uken så nå skal fryseren fylles :D

Har bare prøvd det i taco/nachos, pizza og i spaghetti bolognese ;)

Coop Prix selger 400g (Coop karbonadedeig) til 34,- til vanlig btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble inspirert av tråden, og laget fyllt paprika idag:

-Basmatris

-Chili pulver, paprika pulver, grillkrydder, pepper.

-Karbonadedeig

-Hakket cherry-tomat og hakket papika

-2 store paprikaer, uthult.

Kok risen, stek karbonadedeigen, blandt alt sammen, kryddre godt. Fyll paprikaene og topp med ost. Serveres med mager kesam med litt finhakket hvitløk i

DSC_0002-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å blande litt kakaopulver i gryta? Det blir sykt digg! Det smaker ikke kakao, men det gjør hele gryta mer "fyldig"! Try it![/quote)

Ahhh, hørtes spennende ut!! Skal prøves! Jeg bruker alltid litt kanel oppi da.. Kanel, hvitløk, chili og koriander gjør susen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karbonadedeig (krydret med paprikakrydder og cayennepepper) stekt med løk (rød, hvit, vanlig!), sopp og egg. Serveres på toppen av søtpotetmos....!!!! Gjerne sammen med litt revet ost på toppen, og ketchup :p

Ingenting slår en diger skål med dette til kvelds etter mange timer på sykkelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
[ATTACH]22382[/ATTACH] [ATTACH]22383[/ATTACH] [ATTACH]22384[/ATTACH] [ATTACH]22385[/ATTACH]

Her var litt av min mat med karbonadedeig:

Karbonadedeig med hakkede tometer, løk, erter, brokkoli og søtpotet

Hjemmelagde karbonader med salsa, bulgur og salat

Hjemmelaget hamburger med karbolett brød

Chili con carne (en av mine favoritter)

mmmm :) det så ikke feil ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...