Gå til innhold

Karbonadedeig kan brukes til så mangt.. Hva er din favoritt?


linek86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg er lager dette nesten hver dag

1 løk

200 g karbonadedeig

200 g champignon

1 brokkoli

1/4 paprika

1 fedd hvitløk

1/2 chili

1 ss revet ingefær

1 ss soyasaus

saften av en halv lime

Stek løk, paprika og kjøtt i en gryte sammen med ingefær, hvitløk og chili. Når dette nærmer seg ferdig stekt tilsetter du de andre grønnsakene og limesaften. La koke i 5-10 minutter under lokk før du tilsetter soyasaus og nytææær.

Superdigg! :D

Eller så er jo ikke hjemmelaget taco dumt, heller.

1 løk, 200 g karbonadedeig, 2 fedd hvitløk og litt chili stekes før du tilsetter cumin, oregano, grillkrydder, litt chilipulver og en ts natreen. Litt vann oppi der, la koke tørt og HUGG INNPÅ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager ofte "omvendt calzone": ( aner ikke hva jeg skal kalle det )

  • Karbonadedeig du knar sammen og kjevler ut til en runding. Ikke for tynn.
  • Ha på krydder og grønnsaker av eget valg på den ene halvsiden ( ost er også godt på )
  • Brett over og klem sammen med en gaffel for å forsegle
  • Ha på godt krydder

Stekes midt i ovnen på 190 grader i ca 15 minutter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsakspizza

Ta en pakke karbonadedeig og bland det sammen med ett egg og en litt stor tskje sammalt hvete (ikke bruk fiberhusk her, alt blir bare mye vanskeligere)

Kutt opp og stek løk av det du måtte ønske og kok opp frosne grønnsaker av det du måtte ønske. Jeg bruker brokkoliblanding (blomkål, brokkoli, gulrot). Når grønnsakene er ferdig moser du dem lett med en stavmikser og blander det + løken + ønsket krydder i karbonadedeigen. Krydder kan være pizzakrydder, oregano, meiram, chili, paprika, det du lyster.

Dra blandingen ut over en bakepapirkledd stekeplate til ønsket tykkelse og stek midt i ovnen på 200 grader i ca 10 minutter. Ha oppå kjøttbunnen pizzasaus eller tomatpure, chilipaste, ost, mais, og andre grønnsaker. Jeg bruker tomater i skiver, mais, spinat, rødløk, chili, stekte brokkolitopper og andre grønnsaker jeg kommer på. Bruk ønsket krydder og ønsket mengde ost. Stek i 15-20 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...