Gå til innhold

Småspising


Håkon

Anbefalte innlegg

Hvis du får i deg nok av alle næringstoffene vil du holde deg lengre mett og mest sansynlig ikke få det samme "suget" etter noe drittmat:) DA er det hode det står på.. I en tilvenningsfase ville jeg droppet ALT.. Når du har bedre kontroll kan du jo tillate litt kos en dag i uken for eksempel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ALT, ting jeg ikke liker også ... :meh:

Det er det værste.. jo mindre man har å velge i, jo lavere blir kvaliteten på det man spiser. haha

utrolig deilig å ha flyttet for seg selv, for da har man ikke allverdens ting og saker i skuffene som er ment for å knaskes på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det værste.. jo mindre man har å velge i, jo lavere blir kvaliteten på det man spiser. haha

utrolig deilig å ha flyttet for seg selv, for da har man ikke allverdens ting og saker i skuffene som er ment for å knaskes på!

Ja, der sa du det! Jeg må la vær å handle inn før jeg vet jeg skal spise det... smule patetisk, i know xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg synes hjelper er å ha masse oppkuttede frukt og grønnsaker i skåler i kjøleskapet. Type gulrøtter, paprika, cherrytomater, druer osv. Gjør mye lekser, noe som alltid utløser et spisebehov for min del og da er det fint å ha slikt tilgjengelig så jeg ikke går løs på sjokkoladen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes hjelper er å ha masse oppkuttede frukt og grønnsaker i skåler i kjøleskapet. Type gulrøtter, paprika, cherrytomater, druer osv. Gjør mye lekser, noe som alltid utløser et spisebehov for min del og da er det fint å ha slikt tilgjengelig så jeg ikke går løs på sjokkoladen ;)

Haha, ja hva er det med lekser og småspising?! Med engang jeg kommer til en oppgave som litt vanskelig eller at jeg faktisk må bla i boka for å finne svaret - ja, da tar jeg meg en pause og ser i skapene og spiser fort en halv boks peanøttsmør eller sjokopålegg som egentlig ikke var noe godt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja hva er det med lekser og småspising?! Med engang jeg kommer til en oppgave som litt vanskelig eller at jeg faktisk må bla i boka for å finne svaret - ja, da tar jeg meg en pause og ser i skapene og spiser fort en halv boks peanøttsmør eller sjokopålegg som egentlig ikke var noe godt :p

Ja, det er virkelig noe med lekser som utløser en spiseknapp i hjernen! Utrolig irriterende både for vekten og leksene som aldri blir ferdig fordi jeg konstant må reise meg og gå til kjøkkenet for å hente noe å gomle på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et jevli godt tips: "What you don't have, you don't eat". Kast alt av snop og drit du har i huset, og kun handle det du har på handlelista når du går for å handle. Prøv å handle mer sjeldent, og vær disiplinert nok til å gå forbi godishyllene når du først er i butikken. Det høres kanskje ut som et dårlig tips, men vi går rundt å spiser det vi har tilgjenglig, hvis du ikke har noe snop i hylla så spiser du det heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt problem er at jeg faktisk ikke tåler frukt eller grønt i rå tilstand:mad: Det er så frustrerende. Kan heller ikke spise ubehandlede nøtter og mandler... Litt kjedelig når det kommer til mandelmel... Så jeg aner ikke alltid hva jeg skal gjøre til tider. Er ikke så veldig godt med kokte grønnsaker som snacks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt problem er at jeg faktisk ikke tåler frukt eller grønt i rå tilstand:mad: Det er så frustrerende. Kan heller ikke spise ubehandlede nøtter og mandler... Litt kjedelig når det kommer til mandelmel... Så jeg aner ikke alltid hva jeg skal gjøre til tider. Er ikke så veldig godt med kokte grønnsaker som snacks.

Ovnsbakte grønnsaker og slikt er jo kjempe godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bestemte meg for å legge om kostholdet mitt, så hadde jeg gått rundt og spist på noe hele dagene omtrent. Jeg spiste masse til middag, ble aaaldri mett, og etter middag hadde jeg alltid lyst på noe søtt, i tillegg til at jeg småspiste hele tiden også. Men så bestemte jeg meg for at jeg skulle passe på å drikke i hvertfall 2 liter vann per dag, og når jeg gjorde det spiste jeg bare når jeg skulle og passelige porsjoner, og jeg hadde en metthetsfølelse hele tiden pågrunn av vannet. Så første rådet mitt er å prøve og drikke nok vann hver dag, og se hvordan det blir da.:) Høres kanskje ut som et teit råd, men jeg synes det var latterlig enkelt å slutte med småspising og godteri når jeg gjorde det på den måten:) Lykke til hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytt til kroppen, kjenn om du er fysisk eller psykisk sulten. Er du fysisk sulten rumler magen, og spiser du sammensatte måltider med et høyt proteininntak vil alt av småspising forsvinne og dermed den psykiske delen. Jeg spiser ca. 4 store måltider hver dag med 4-5 timer mellomrom og spiser aldri noe annet enn det som er regulert i H&F concept. Feelsgoodman.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...