Gå til innhold

Småspising


Håkon

Anbefalte innlegg

Få noen til å lage en kostplan til deg, slik at du vet at du får i deg riktig sammensetting av de forskjellige næringsstoffene. Holder du et stabilt blodsukker og spiser mat som holder deg mett lenge, vil du etter hvert miste lysten på usunn mat. Dessuten gir det en viss tilfredsstillelse å klare å følge en plan :) Det kan også være lurt å sjekke om du mangler noen mineraler i kroppen som også kan bidra til økt søthunger. Sink og magnesium skal sies å hjelpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brukernavn007
Jeg tolker det sånn at hun har hørt man ikke skal spise seg STAPPA, men "passe mett". Det er jo ingen dum ting om man prøver å gå ned i vekt, ellers vil jo magesekken bare vide seg mer og mer ut. Det jeg liker å kalle "Ola Diger-effekten". http://lyrics.wikia.com/Halvdan_Sivertsen:Ola_Diger

Trådstarter gikk rundt å småspiste på godterier o.l. fordi han hadde fått høre fra folk på skolen at det ikke var bra å spise seg mett...og det er jo bare helt teit spør du meg. Spis deg mett, men ikke overdriv med flere svære porsjoner. En normal sized porsjon er somregel nok får både Ola og Kari...Og en får ikke noe større magesekk av å spise 4 normale måltider, enn hva man får av å spise 9 mikroskopiske måltider samtidig som man går å konstant tygger på noe siden man er sulten hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Det er bare så kjedelig når man er stapmett men allikevel ikke klarer å småspise. Hater sånne dager.. og idag er definitivt en sånn dag :mad:

Så du vil småspise?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brukernavn007
Den ondeusunne matvrak - delen av meg vil veldig veldig gjerne, mens kost-treningsfreak - delen av meg prøver hardt å nekte den andre delen av meg det! lurer på hvem som vinner..

Da skal jeg heie på kost-treningsfreaken i deg så håper vi du overvinner den ondeusunne matvrakdelen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...