Gå til innhold

hva er din motivasjon?


holt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser på gamle formbilder av meg selv( der jeg veide 15 kg mer enn nå), får da lyst til å trene med en gang, selv om jeg ikke ser sånn ut lenger.

Leser også en del fitnessblogger, får en del motivasjon derfra når jeg ser hva de jentene der klarer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selve tanken på det å være i form. Å kunne løpe opp en trapp, hoppe over et gjerde, klatre opp en skrent, hjelpe til å løfte noe.

Jeg tenker på bikiniform også så klart, men viktigere er det å være sprek kontra det å være slapp og lat - er som regel nok til å holde meg i gang. Jeg er så heldig å ha en frisk og sterk kropp, og det å sløse det bort på et passivt liv ville være en stor skam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Få mer energi i hverdagen.

- Løfte og bære på jobb uten at jeg må hive etter pusten.

- Se bedre ut i bikini/sommerklær

Etter å ha lagt om kostholdet og kuttet ut hvetemel, kjenner jeg at kroppen fungerer bedre og humøret er mye bedre enn det var før (tåler tydeligvis ikke hvetemel).

Det er også veldig motiverende når jeg merker framgang på treningen og at kondisjonen er blitt betraktelig bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve tanken på det å være i form. Å kunne løpe opp en trapp, hoppe over et gjerde, klatre opp en skrent, hjelpe til å løfte noe.

Jeg tenker på bikiniform også så klart, men viktigere er det å være sprek kontra det å være slapp og lat - er som regel nok til å holde meg i gang. Jeg er så heldig å ha en frisk og sterk kropp, og det å sløse det bort på et passivt liv ville være en stor skam.

+1

Det å føle at du har en sterk og sprek kropp som bærer deg gjennom livet er motivasjon nok for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser meg selv i speilet etter et hard treningsøkt på gymmen, med kroppen full av endorfiner og muskler som er så harde at jeg venter på at huden skal sprekke snart. da tenker jeg for meg selv " fytti helsikke jeg er forbanna rå!....Kapow, se på den muskelen, og den..og DEN!.. Arnold? hvem er arnold?".

Kombinert med det å se fremgang i det du gjør, det gir meg driv for å kjøre på som en mester uten grenser. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk motivasjon fra uventet hold i dag, etter en epic fail i benkpress:

Neste gang jeg failer i benken og ikke klarer å få opp stanga lengre enn at den ene enden kiler seg fast i det nederste hakket på stativet og den andre enden bikker nedover slik at vektskivene faller i gulvet med et smell og jeg ligger fastklemt under fordi jeg er for sliten til å få stanga opp slik jeg pent må spørre han kjekke sterke karen ved siden av meg som løfter ørten ganger mer enn jeg klarer om hjelp til å komme meg løs, skal det være i et løft der jeg tar mer enn 34 kg! :oops: Greit at det var siste sett, men likevel! Om ikke det er motivasjon for å bli sterkere, så vet ikke jeg..:rolleyes:

...alternativt må jeg begynne å bruke sånne låser for å holde fast vektskivene.:whistling:

Utover det er motivasjonen min å bli sterkere og holde meg skadefri, slik at jeg kan prestere på det nivået jeg ønsker både i hverdagen og i idretten jeg driver med! :) Får også motivasjon av å se fremgang, både i form av at jeg trener med tyngre vekter, jeg ser muskler og merker at kroppsholdningen bedrer seg:thumbsup: Har jeg en litt rævva dag treningsmessig, er det bare å se tilbake i loggen og se at det faktisk går fremover selv om noen dager går treigere enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk motivasjon fra uventet hold i dag, etter en epic fail i benkpress:

Neste gang jeg failer i benken og ikke klarer å få opp stanga lengre enn at den ene enden kiler seg fast i det nederste hakket på stativet og den andre enden bikker nedover slik at vektskivene faller i gulvet med et smell og jeg ligger fastklemt under fordi jeg er for sliten til å få stanga opp slik jeg pent må spørre han kjekke sterke karen ved siden av meg som løfter ørten ganger mer enn jeg klarer om hjelp til å komme meg løs, skal det være i et løft der jeg tar mer enn 34 kg! :oops:

åsteikjehurlumhei, for en lang setning!! Ble helt andpusten av å lese, haha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

What is DRIVEN?

I’m not sure I can put into words
what

DRIVEN
really means to me, but know I can tell you what it doesn’t mean.

It doesn’t mean being scared to take your God given ability to its greatest potential.

How many “genetic freaks” do you know who jump out of nowhere to dominate their craft, only to change directions as soon as adversity hits? This doesn’t happen because they never had to work hard to get to the top…it’s because they were never really DRIVEN to get their in the first place.

It doesn’t mean being motivated – or having a motive.

Motive is a goal or objective, but also doesn’t express movement. Hence, drive is also an expression of motivation. DRIVEN is an expression of ACTION.

It isn’t settling for stagnation or lack of progress.

It is fighting your way for ANY movement, be it forward, backward or sideways.

It isn’t being average.

Everyone has dreams, goals, and desires they wish would come true. Those who are DRIVEN don’t w-i-s-h for anything, they w-o-r-k because their fear of being average drives them to push when others stop.

It isn’t ok if you let yourself down.

If you’re DRIVEN it’s not ok when you fail or don’t reach your objective. While you know you can’t win them all – if you are DRIVEN, really DRIVEN – if you end up flat on your back, it won’t be a failure because you know you gave EVERYTHING and have absolutely nothing left and WILL get back up and fight harder next time.

It isn’t settling for the “everything happens for a reason.”

When you are DRIVEN, you don’t fall for this mindset. You do what you need to do and move on. You don’t get caught up in the pillars of life that are constantly trying to knock you down. These pillars WILL come and they WILL hit and you WON’T know why. This is life and has nothing to do with how DRIVEN you are.

It isn’t being a badass that walks around saying they fear nothing.

If you’re DRIVEN, you know exactly what you fear…and THIS is what drives you.

Drive is talking about what you are going to do, maybe even writing it down.

DRIVEN is actually DOING IT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...