Gå til innhold

Bikiniformen! Bli med da vel!


lotteb

Anbefalte innlegg

Hey! er 170cm, har litt uønsket mage/lår fett og er 62/63kg, og jeg skal finne bikiniformen. skal komme meg ned på 58/59 kg til sommeren. jeg starter i morgen , etter en påske full av mat og godter. Tror det kan være både motiverende og gjøre det morsomere om noen henger seg på!!!!

Tenker at JEG skal spise ca sånn:

Frokost: 40-50 g havregryn + vann --> havregrøt

Mellom: 2 gulrøtter

Lunsj: Salat med kylling/skinke

Mellom: oppkuttede grønnsaker.

Middag: mye grønsaker og det som blir servert i passende mengde. (bor fortsatt hjemme)

Kvelds: CC/mager vaniljekesam med frosne bær.

samt mer kos/ eller et par øl på lørdager.

Så skal jeg prøve å få til 2 styrke økter og 2 kondisjons treninger i uka.

Noen endringer jeg burde gjøre? Kom gjerne med tips!

håper noen henger seg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/ned-i-vekt-til-sommeren.3822/

Noe lignende og en del nyttig informasjon i tråden der om du har noe tid til overs for lesing.

Tror også du kan satse mer på styrketreningen og mindre på kondisjon. Vekten går kanskje ikke nedover av den grunn, men det syntes på kroppen og alt blir strammere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg gjerne på, men pass på å få i deg mere proteiner ;)

Mitt kosthold (imorgen) vil se slik ut:

Frokost: Havrgryn, frø, 8stk mandler, vanilje elr. sjokolade protein shake helles over

Mellom: Gulrot og stangselleri

Lunsj: Tunfisk, mais, 1/2 avokado

Mellom: (før trening) 1 proteinshake

Middag: Kyllingfilet, erter, tomat og quinoa

Kvelds: Cottage cheese med blåbær

Trening i morgen vil bestå av: Styrke på bein/rompe/rygg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også finne frem bikiniformen til sommeren så jeg henger meg gjerne på her!! Tror det kan være til stor hjelp for motivasjonen å være sammen med flere :) Jeg kan heller ikke særlig mye om hva som er riktig å spise for å gå ned i vekt, bare at energiinntaket må være mindre enn energiforbruket, så håper også jeg kan lære mer om det ved å være med i en slik gruppe.

Jeg er 168 cm høy og fant ut da jeg gikk på vekta i går at den har krøpet opp på 64,9 kg! En stund siden jeg sist veide meg, men har tidligere ligget stabilt på 62/63 kg. De ekstra kiloene er nok et resultat av for mye kos og godis de siste månedene:/ Målet er å få bort uønsket fett på mage og rompe/lår og komme meg ned på 58/59 kg.

Har ikke noen plan på kostholdet, men treningsplanen for ukene fremover blir 2 styrkeøkter og 2 kondisjonsøkter i uka. De dagene det ikke er trening skal jeg prøve å komme med ut på en times spasertur i friskluft. Skal tillate meg en hviledag og en kosedag i uka, men kanskje ikke på samme dag? Litt ekstra kos på lørdag samt hvile på søndag blir vel bra :) Starter opp i morgen (jobbings i dag) med intervalltrening på mølla samt litt magetrening. Får se om jeg får laget meg en god matplan etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden begynner å løpe fra meg, så jeg kaster meg desperat på jeg også.

Jeg skal trene:

4 x styrke pr uke

Gå MINST 1 time tur daglig (har hund, så målet er ikke å fullføre, men å gå mer effektivt).

Teller ikke kcal, men prøver å få i meg masse proteiner, en del fett og minst mulig karbs..

Dette får vi til folkens! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er med!

Første trening etter påske med altfor mye sjokolade, er en time med kettlebells i kveld.

Satser på minimum 3 styrkeøkter i uka. Boot Camp i mai.

Er ikke altfor flink å planlegge maten, så der er det skjerpings!

Får sette meg ned og legge en plan for denne uka. Liker at dere skriver hva dere spiser, jeg er så lite kreativ i perioder :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! er 170cm, har litt uønsket mage/lår fett og er 62/63kg, og jeg skal finne bikiniformen. skal komme meg ned på 58/59 kg til sommeren. jeg starter i morgen , etter en påske full av mat og godter. Tror det kan være både motiverende og gjøre det morsomere om noen henger seg på!!!!

Tenker at JEG skal spise ca sånn:

Frokost: 40-50 g havregryn + vann --> havregrøt

Mellom: 2 gulrøtter

Lunsj: Salat med kylling/skinke

Mellom: oppkuttede grønnsaker.

Middag: mye grønsaker og det som blir servert i passende mengde. (bor fortsatt hjemme)

Kvelds: CC/mager vaniljekesam med frosne bær.

samt mer kos/ eller et par øl på lørdager.

Så skal jeg prøve å få til 2 styrke økter og 2 kondisjons treninger i uka.

Noen endringer jeg burde gjøre? Kom gjerne med tips!

håper noen henger seg på!

Med et raskt øyenkast, ser det ut som det kan bli for lite proteiner :)

Hva med å spise kokt sei til middag? Billig kilde til proteiner, men lite fett og karbs

Og husk at kosen kan ødelegge mye om man sprekker, så ha ekstra CC/ Mager kesam klar til unsettning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et raskt øyenkast, ser det ut som det kan bli for lite proteiner :)

Hva med å spise kokt sei til middag? Billig kilde til proteiner, men lite fett og karbs

Og husk at kosen kan ødelegge mye om man sprekker, så ha ekstra CC/ Mager kesam klar til unsettning:)

Siden jeg bor hjemme kan det være litt vansklig å få til egen middag .... tenker å ta proteinshake etter trening for å øke proteinene! :)

Er nok litt redd for å sprekke... så om søtsuget melder seg får jeg løpe til mager vaniljekesam med bær og sukrin!!! samt fun light !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagen i dag : '

frokost: havgrøt(1 dl havregryn + vann+ litt kanel)

mm: 2 gulrøtter

Lunsj: salat med 4 kokt skinke og tomat

middag: 100 g fiske kake, 1 brødskive med litt smør + masse salat

Kvelds: 200 g mager vaniljekesam + ca. 150 g frosne skogsbær

ellers har jeg gått 50 min tilsammen til skole og bitte litt styrke i hjemmet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne henge meg på her!

Jeg er ny bruker på fitnessbloggen.

Jeg er 158 cm og veier 71 kg. I fjor gikk jeg ned 7 kg fra februar til mai, men de har krøpet på igjen etter nyttår ettersom jeg begynte i en ny og stillesittende jobb. (før jobbet jeg fysisk hardt).

Målet og ønske i første omgang er å stramme opp og føle meg vel i klærne mine. Helst vil jeg gå ned minst 13 kg, men vil være sterk og stram ;)

Jeg spiser generelt sunt og elsker å lage mat. Problemet er at jeg alltid spiser litt for mye. I tillegg blir det mye kos med kjæresten og mye ekstra belønninger på kontoret, og sosiale sammenhenger. Litt svak i gjerningsøyblikket ;)

0g jeg har som mål å trene mer styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide, jeg er meg!

Det siste året har jeg merker at jeg har blitt litt større både her og der. Grunnen er nok mindre fysisk aktivitet og mer mat, noe vi alle vet er en dårlig kombinasjon for kroppen.

2012 skulle bli året hvor jeg tok tak i problemet, skulle begynne å trene regelmessig og få orden på kosten, men har forsatt ikke kommet skikkelig i gang.. Og vi er allerede i april!! Ikkje braa..

Men nok er nok, nå er det skjerping!

Jeg er 1.64 høy og veier ca. 66 kino (har en mistanke om at noen ekstra kilo har sneket seg på i påsken..).

Hovedmålet er vel egentlig å bli sterkere, raskere og sunnere. Som en følge av dette regner jeg med at jeg mister noen kilo og strammer opp litt her og der slik at jeg blir skikkelig hot i bikini!

Fremover skal jeg kutt godteri og tullemat i ukedagene (lørdag må jeg ha litt smågodt), skal spise ren mat og få i meg masse proteiner. Ser på fem treningsøkter i uken som et realistisk mål.

Liker både kardio og stryke, men kommer nok til å fokusere mest på styrke trening.

Håper at treningen blir en naturlig del av hverdagen og at jeg frivillig velger de matvarene som er bra for meg uten at jeg må vri tankene frem og tilbake.

Hei ny livsstil, adjø slapp og trøtt kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg er også med. Er 172 høy og vekten viste i påsken 62-63 kg. Begynte så vidt med x-size styrkeprogrammet før påske og tenker å fortsette med det. I tillegg skal jeg få inn noen joggeturer og gåturer. Treningen gikk fint i vinter, men har nok spist litt mye mat. Har litt fett jeg har lyst å kvitte meg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skikkelig gåen etter en hard kettlebell-økt i går, men det er jo bare deilig.

Frokost i dag: Kaffe og proteinshake

Mm: Naturell yoghurt med havregyn, gresskar-kjerner og sukkerfritt syltetøy.

Lunsj: Salatbaren i kantina.

Mm: Skyr og en neve nøtter.

Middag: Masse sashimi og grønnsaker :)

Kvelds: Riskaker med pålegg.

Ser at dette egentlig blir for lite mat, så jeg må nok legge til en ekstra proteinshake et sted.

Avslutter dagen med etterlengtet skjønnhetssøvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med! Jeg blir 19, er 164 og veier ca 66/67 kg, mener ikke selv at jeg er "feit", føler selv (liker ivertfall å tro) at mye av kiloene kommer av muskler, siden jeg trener mye styrke og har en kropp som ser ganske bra ut. MEN har jo alltids litt til overs som jeg vil bli kvitt.. ;)

Motivasjonen finner jeg mest i at jeg skal til Brasil og Bali til høsten for å utdanne meg som personlig trener og kostholdsveileder, og tenker at det vil ta seg bra ut med en fit kropp siden jeg skal vandre rundt på strendene og kalle meg selv "trener-student" ;)

Jeg blir å basere kostholdet mitt på mye proteiner og grønsaker, spiser allerede veldig lite av ris, potet, pasta og brød, så trur ikke jeg blir å gjøre så mye her.. Jeg trener 3-5 treningsøkter i uka, spørs hva jeg har tid til, og alle består ivertfall 80% av styrke.. Jeg er UTROLIG dårlig til å trene kondisjon, er kjempe glad i å løpe og er rask, men synes det er umenneskelig kjedelig å jogge på mølla! Sitter nærmest å ser på at isen skal smelte på veien slik at jeg kan jogge ute, men her oppe i nord er det nok enda en god stundt til. Noen andre som synes mølla er kjedelig og har noen gode tips? :)

Er motiverende å lese om alle her! Om det er noen av dere som er flinke å lage spennende og sunne middager/lunsj/frokost, og vil legge ut bilde og oppskrift blir jeg lykkelig :) Eier selv ingen fantasi når det kommer til mat.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...