Gå til innhold

Bikiniformen! Bli med da vel!


lotteb

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gårsdagen så slik ut:

  • Tur (rask gange) 25 min.
  • Styrketrening 50 min
  • Frokost: 1 boks CC m. 200 g bringebær + proteinkaffe
  • Enda en tur med `le bikkje`, 1 time
  • Middag/kvelds: 250 g kyllingfiletkjøttdeig, søtpotet,kikerter og blomkål
  • Også en rolig kveldtur på 20 min

I dag blir det slik:

  • Frokost: proteinkaffe + 110 g makrell i tomat
  • Lunsj: 1 boks tunfisk
  • Snacks: tilsammen 400 g jordbær:p
  • Middag: laks med ovnsbakte grønnsaker + magerkesam
  • Tur (rask gange) 1 time

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med :D

20 år, 168 cm, har begynt å bikke noen desimaler over 60 kg. Ikkje bra ikkje bra! (Selv om jeg ikke lå stabilt så høyt før jeg begynte med styrketrening, så jeg liker å tro at den siste kiloen er muskler, det begynner å vises bra på armer og skuldre i hvert fall :thumbsup:).

Jeg vil ned på 56 kg, der følte jeg meg ganske bra sist jeg var der. Men nå skal jeg styrketrene meg ned dit, så blir det enda bedre!

Trener styrke 3 ganger i uken, bytter ut splitten med fullkropp nå. Prøver også å få til 1-2 intervalløkter i uken når jeg har tid. Har satt måldato til 15. juni på diett.no, skal ligge på ca 1600 kcal om dagen, og det går fint så langt :) Fokus på målet!

Aj aj aj så fine vi skal bli :cool: Ser at alle her i tråden har utgangspunkt til å bli SUPERFINE til sommeren, så det gjør vi a! Tenk så awesome å kunne sprade rundt i bikini og føle seg hot. I want that. Sier som repsilsreklamen:

JAA LA OSS GJØRE DET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er UTROLIG dårlig til å trene kondisjon, er kjempe glad i å løpe og er rask, men synes det er umenneskelig kjedelig å jogge på mølla! Sitter nærmest å ser på at isen skal smelte på veien slik at jeg kan jogge ute, men her oppe i nord er det nok enda en god stundt til. Noen andre som synes mølla er kjedelig og har noen gode tips? :)

Enig med at mølle er kjedelig , men jeg har funnet en taktikk som gjør det i allefall litt morsomere! Har høy og bra løpemusikk på øret sånn at man løper i takt med musikken. Så løper jeg meg gjennom 10 laange minutter for å varme opp, deretter tar jeg 10 minutter hvor jeg tar annethvert minutt i ganske fort løpe tempo og annethvert i joggetempo, så det blir intervaller. jeg stiller farten på mølla manuelt. da får du litt variasjon, og du får tankene over på å stille på farten hvert minutt istedet for hvor slitsomt det er! etter de 10 minuttene pleier jeg å jogge/gå fort en stund for å få ned pulsen.. og plutselig har du holdt på en halv time x)

ellers bruker jeg ofte en taktikk hvis jeg har bestemt meg for å løpe i 20 minutter, og hvis jeg er midt i en god løpe-sang når tiden er ferdig, så bestemmer jeg meg for å klare å løpe til sangen er ferdig. og da ser jeg f.eks at det bare er igjen 5 minutter til jeg har løpt i 30 min, og da bestemmer jeg meg for å holde ut til 30. eller til jeg har et helt tall på kalorimåleren/km måleren eller lignende. jeg prøver å kjenne på kroppen at jeg faktisk klarer mer og at det ligger mest i hodet :) håper dte var til hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagens inntak:

F: omelett (2 hvitter, 1 egg)+ 1 tomat og sjampinjong

*30 min gange

L: porsjons boks med axa havregrøt med blåbær og aprikos.

L2: salat med paprika, sqars og cherrytomater med 3 skiver skinke.

*1 time elxia power

Etter trening/middag: 1 banan, + 1 grov baguette.

Kveld: 150g mager kesam vanilje, 150g CC + frosne skogsbær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mat:

Frokost: Havregryn med melk og kanel.

MM: Smoothie av mager vanilje kesam, mango og blåbær, litt nøtter.

Lunsj: Havregryn med melk og kanel, et kokt egg, en pære

MM: 3 ryvita knekkebrød med majones og kokt skinke, et eple, litt nøtter.

Middag: En laksefilet, pasta med rød pesto.

Jeg har vendt meg til for mye mat! Og det er så vanskelig å skulle snu det fordi jeg blir sulten etter klokka. Nå ble det litt ekstra krøll i dag fordi jeg hadde et ærend rundt middagstid, og jeg blir ALLTID sulten kl 16, så måtte bare få i meg noen knekkebrød. Har heller ikke fått trent i dag pga skole. Men i morgen må jeg komme i gang igjen! Gikk frem og tilbake til ærende mitt da, så ble ca 50 min gåtur i rolig tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir å basere kostholdet mitt på mye proteiner og grønsaker, spiser allerede veldig lite av ris, potet, pasta og brød, så trur ikke jeg blir å gjøre så mye her.. Jeg trener 3-5 treningsøkter i uka, spørs hva jeg har tid til, og alle består ivertfall 80% av styrke.. Jeg er UTROLIG dårlig til å trene kondisjon, er kjempe glad i å løpe og er rask, men synes det er umenneskelig kjedelig å jogge på mølla! Sitter nærmest å ser på at isen skal smelte på veien slik at jeg kan jogge ute, men her oppe i nord er det nok enda en god stundt til. Noen andre som synes mølla er kjedelig og har noen gode tips? :)

Jeg har alltid syntes at mølla og jogging/løping har vært uutholdelig kjedelig! ..inntil jeg beynte med intervalltrening, det får virkelig fart på sakene og treningen blir litt mer fengende :) Jeg løper 4x4 intervaller: 6-8 min oppvarming, 4 min med 80% makspuls, 3 min pause (60-70% makspuls), 4 min 85-90% makspuls, 3 min pause (60-70%), 4 min 90% makspuls, 3 min pause (70%), 4 min 90-95% makspuls (ta ut det siste du har), 3 min pause (70%) og så nedtrapping/roe ned med gradis roligere tempo. Bruker å heve mølla 2 % så må føttene (rumpe og lår) jobbe litt ekstra :) Jeg trener ikke med pulsklokke (skal investere i det etterhvert), men fant etterhvert ut av hva jeg skulle sette mølla på for å nå den intensiteten jeg ønsket. En liten indikasjon er: ca. 80%=tung pust, korte setninger. 90%=veldig tung pust, få ord. Du kan no prøve det å se om det gjør løpetreningen litt mindre kjedelig :)

Ser mange av dere som har skrevet på dette forumet velger å fokusere mest på styrketrening fremfor kondisjonstrening. Jeg har tenkt 2 kondisjon- og 2 styrketreninger i uka samt gåtur med raskt tempo to dager jeg ikke trener. Jeg vil helst bli kvitt noen kilo fett som har kommet krypende. Bør jeg da fokusere mer på styrketrening fremfor kondisjon? Jeg var av den oppfatning at den beste måten å bli kvitt overflødig fett på var "å løpe de av seg", men vet også at jo mer muskler jo mer forbrenner man..

I dag har jeg trent intervaller på mølla samt styrketrening av magen etterpå. Var sprutrød i ansiktet etter mølla og helt ferdig i føttene! Trodde nesten ikke jeg skulle komme meg hjem, men etter dusj og litt mat er formen helt topp! Fantastisk herlig og forfriskende med ei god treningsøkt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne henge meg på her!

Jeg er ny bruker på fitnessbloggen.

Jeg er 158 cm og veier 71 kg. I fjor gikk jeg ned 7 kg fra februar til mai, men de har krøpet på igjen etter nyttår ettersom jeg begynte i en ny og stillesittende jobb. (før jobbet jeg fysisk hardt).

Målet og ønske i første omgang er å stramme opp og føle meg vel i klærne mine. Helst vil jeg gå ned minst 13 kg, men vil være sterk og stram ;)

Jeg spiser generelt sunt og elsker å lage mat. Problemet er at jeg alltid spiser litt for mye. I tillegg blir det mye kos med kjæresten og mye ekstra belønninger på kontoret, og sosiale sammenhenger. Litt svak i gjerningsøyblikket ;)

0g jeg har som mål å trene mer styrke.

Du høres ut som meg ;) Synes de andre høres lange og slanke ut. Jge veier nok litt mer enn deg, ikke så mye, men litt og er en cm eller to høyere. Så omtrent likt da. Jeg er generelt glad i mat, og som deg spiser jeg nok alltid litt for mye. Ikke direkte mye usunt, men alltid en bit ekstra eller mer enn jeg trenger.

Har skapet fullt i fine klær fra en slankere tid, pre baby, og de skal på igjen. Helst i løpet av sommeren. Noe bikiniform regner jeg ikke med, men 11.august skal jeg i bryllup. Så minus 10-12 kg til dess vet jeg er helt overkommelig.

Hopper på denne tråden. Good luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er bare å henge seg på !

dagens inntak:

F: havregrøt(1 dl havregryn + vann)

*ca 30 min gange til skole

MM: 2 gulrøtter

L: salat med squars, paprika og 3 skinker

MM: 3 knekkebrøt med litt smør og ost + 1 tomat

* Trening: ca 50 min rolig jogging

M: wok med skinke og litt soyasaus

K: 30 g proteinpulver, 2, 5 dl ekstra lett melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan legger dere opp løpet? :)

Jeg trener kondisjon og styrke, teller kalorier, passer på proteinene og har innført lørdagsgodt!

Jeg trener styrke fullkropp 3 ganger i uken, og intervall 1-2 ganger i uken hvis jeg finner ekstra tid. Går til og fra skole/jobb/butikk osv. Logger all mat på diett.no og spiser inspirert av biorytmedietten, og prøver å komme over 100 g protein hver eneste dag. Nå i tilvenningsfasen unner jeg meg kveldskos hver dag, men bare bær; bringebær eller jordbær med litt krem av lettere fløte og sukrin. Innlemmer dette i et budsjett på 1600 kcal om dagen. Satser heller på litt kos hver kveld og ganske homogene dager, enn å være kjempestreng i uken og risikere megasprekk i helgen. Tar en lang pause fra festing og alkohol (en ganske stor forandring for en førsteårsstudent), og... Tenker glade, slanke tanker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med jeg også.

har et litt mere langsiktig mål men det skader aldri ;D

har 10-15 kilo jeg vill ned.

akkurat nå er jeg 3 uke inn i en ganske streng diett ligger på rundt 1100-1300 kalorier om dagen.

spiser proteinshake blandet med melk til frokost

200g kylling, 200g grønsaker + 100g cottegchees til lunsj

200g kylling , 200g grønsaker + 100g cottegchees til middag

og proteinshake blandet med melk til kvelds

tenkt å følge denne i 3 uker til har ingen spise dager enda.

det skal innføres på neste diett plan.

bruker også kyllingkjøttdeig eller kaluk når jeg føler d er på tide med litt forandringer.

Trener 4-5 økter i uka

3 økter styrke hel kropp

1-2 kondisjon økter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og med. ikke ned i vekt spesielt, men å bytte ut fettet med muskler- ja takk:) er 26 år, 164 h og veier ca 60kg. Fant akkurat ut at jeg spiser altfor lite i forhold til hva jeg forbrenner. Noe som burde gi nedgang i vekt. MEN underskuddet mitt er altfor stort, opptil 50% enkelte dager, dermed vil ikke magefettet slippe så lett. Ikke at jeg har trent så mye før heller... men nå har jeg blitt mye flinkere på alle områder. og skal fortsette sånn:)

Mine mål er å klare og gjennomføre 3 styrkeøkter og 2 kondisøkter per uke. Spise MER mat og være flinkere å planlegge dagen i forkant:)

Men lurer på hvordan jeg bør fordele protein, karbo og fett? anybody??

I dag har jeg hviledag, og har spist elendig i forhold til de siste ukene, tørr nesten ikke poste det engang:

Lunsj: 1 boks cc med fun light, blåbær og proteinkaffe( 2 scoops)

Mellom: liten proteinkaffe

Middag: Spagetti og kjøttdeig med saus og ost(ble krisemiddag som ungene likte:()

Kvelds: Proteinshake ( 2 scoops)

So long: 1544, mål: 2300... gaaah!

Hadde en stressende dag i dag, men i morgen skal jeg fokusere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg er ikke kommet ordentlig i gang med treningen enda. Men foreløpig plan (når gangsperren har gitt seg..) er;

Mandag: kardio i form av spinning

Tirsdag: Enkel styrketime, kjørt av PTen (men i gruppe da.. det er jo gratis)

Onsdag: Mini styrkeøkt - etterfulgt av kort spinning intervall

Torsdag: foreløpig fridag

Fredag: styrke/vekter med PT

Lørdag: Spinning om jeg gidd.

Søndag: fri

Jeg skal øke på med vektene etterhvert. Er/var ganske sterk og tok 92 kg i knebøy i fjor, men ingen trening da jeg var gravid. Så det har satt kraftige spor.

Ellers fullammer jeg, så jeg kan ikke gå altfor lavt på kaloriene. Men teller og logger, kuttet ALL snop/digg/kaker. Drikker en del light brus, men en ting av gangen. Nyere forskning viser at kroppen bruker 1 kcal på å lage 1 ml melk, og min kjære lille snuppelupp spiser jo en 7-800 ml om dagen. Så det er jo bonus kaloritap.

Utenom trening blir det minst 1 times tur hverdag fremover. Så lenge været tillater det. Er flink til det, småen må få frisk luft. Men bor i Bergen, og her er været generelt drit.

Skal prøve meg på Barrys Bootcamp i løpet av mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble endelig trening i dag! Hadde en styrkeøkt på overkroppen og det gjorde godt etter en alt for lang påskeferie. Hadde ikke mistet så veldig mye muskler heldigvis.

Mat:

Frokost: havregryn med melk, kanel og rosiner

MM: Skyr

Lunsj: havregryn med melk, kanel og rosiner, 1 kokt egg

MM: nøtter og tranebær

Middag: wok bestående av kylling, sukkererter, gulrot, brokkoli, fullkornsris og en woksaus av noe slag

Kvelds: 1/2 proteinshake med melk, havregryn med melk, kanel og rosiner, 2 kokte egg

Burde sikkert sjekket det på diett.no, men gidder ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lurer på hvordan jeg bør fordele protein, karbo og fett? anybody??

Det har jeg også lurt på, for jeg har aldri tenkt på det før. Ser at generelle norske anbefalinger kan være så drøye som K/F/P: 80 E% / 10 E% / 10 E%. Det er jo helt sinnsykt ubalansert i mine øyne! Typisk norsk brødskivekjærlighet.

Andre steder ser jeg 50/25/25, og hvis man skal kutte kalorier anbefales det å kutte dem fra fett og karb.

Jeg for min del vil ha minst 100 g protein om dagen, og ligger dermed jevnt på at protein utgjør 30 E%, og så bytter fett og karb på å utgjøre mellom 30 og 40 E%. Det føler jeg er en fordeling som gjør at jeg er mett, og har energi til å trene; går jeg lavere på karbene blir jeg enda mettere, men har ikke overskuddet til å trene, så rundt 35/35/30 er altså noe som funker knall for MEG. Tror man bare må finne ut av hva som passer best for en selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...