Gå til innhold

Bikiniformen! Bli med da vel!


lotteb

Anbefalte innlegg

Helgen har bare flydd fra meg, fikk tid til en liten styrkeøkt på fredag, og godt var det! Slet med å komme meg ut av sengen på lørdagen grunnet stølheten, feels good:) Nå skal musikken skrus på full guffe og jeg skal finne fram vaskeklut og mopp! Huset skal shines, blir jaggu meg noen kalorier brent på det også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grrrgrrrgrrr hvorfor står det stilleee :( Har jo vært supersuperflink i to hele uker uten sprekk, og vekten viser drøyt 1 kg mindre hurra, men siden jeg burde sluppet vann (og mageinnhold) kunne det egentlig godt vært større forskjell synes jeg. Og målene er for søren akkurat de samme TROR jeg (skjønt jeg synes det er litt vanskelig å treffe på nøyaktig samme plass hver gang).

Hva er vitsen med å leve såpass strengt når jeg ser akkurat ut som jeg gjør når jeg spiser alt jeg kommer over og knapt trener og da bare kondis :cry:

MEN to uker (på diett, har unnagjort 2 mnd styrketrening) er kort tid, IKKE SANT? Særlig med en BMI på 21.3, IKKE SANT? Og jeg kan kanskje være glad for at kroppen min motsetter seg forandring, for det betyr forhåpentligvis at det blir enklere å ligge stabilt når jeg først har kommet ned til målet, HÅPER JEG?

Plis gi meg styrke og motivasjon til å ikke gi opp :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har falt litt ut, men ny uke og nye muligheter:)

Trente styrke på overkropp igår pluss 20 min på elipsemaskinen.

måltid idag:

Frokost: 1 glass av denne blandingen:1 beger med vaniljekesam, bringebær,jjordbær, blåbær, 6-7 valnøtter og 20 g havregryn. (pluss litt tranebærjuice, pga dårlig blender). Lagde stor batch på søndag og fordelte på 4-5 glass. Så nå står den klar i kjøleskapet.

Mellom: 2 knaske gulrøtter

Lunsj: salat i kantinen (salat, tomat, agurk, egg, litt kikerter, salt og pepper).

Mellom: CC med 2 teskjeer blåbærsyltetøy uten tilsatt sukker.

Middag: 1 porsjon lavkarbo lasagne (karbonadedeig, cottagecheese, tomatpuree, hvitløk, ost, squash).

pluss en drøss med kaffe og vann.

falt også for fristelsen med to små hjemmelagde cookies som kollega hadde bakt. hun hadde laget en egen batch uten hasselnøtter med hensyn til min allergi, så jeg følte jeg måtte spise....

Trening gikk i dass i dag.mye frem og tilbake med om, men og når med avtaler mellom to venniner at det sklei ut. tok litt mage og rygg øvelser hjemme på stuegulvet. Meldt meg på pilates i morgen, får se om jeg kanskje kommer meg på spinning på kvelden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten

oppskrift på god tunfisksalat:

1 boks tunfisk i vann

1 grønt eple

1 stor gulrot

1 boks kikerter

litt olje

salt og pepper

rasp eple og gulrot og bland sammen med tunfisk og erter. valgfritt om man vil tilsette olje. evt litt sitron for å hindre at den blir så fort brun.

Det blir mye så man kan evt spise den to dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagens:

F: havregrøt (50 g havregryn+vann)

mm: 2 gulrøtter

L: 4 knekkebrød(wasa fiber balance) med litt smør, ost og agurk.samt 2 slurker smothie xD

L2: omelett(1 egg+2 hvitter, paprika, purre og tomat) + 100 g cc med 5 g kakaopuver og sukrin

* 20 min rask løping. + 50 min gange til skole

M: ca. 170 g laks med soyasaus marinade + ca. 20 g pasta + salat + 50g kikerter. (målte ikke middagen, så dette er ca. mål)

på diett.no ble dette til:

Kalori: 1630

Prot: 93,9

fett: 83,35

karb: 111,5

tror dere dette kan stemme? lurer bare om jeg får riktige tall fra diett.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

om du har sjokoladesug har jeg en anbefaling til dere :

hvis du blander 100g cc, 5 g bakekakao og masse sukrin, evt en skvett melk om det blir litt tørt,

vil dette være en god erstatning om du er fysen på noe søtt! det inneholder i underkant av 120 kcal . og man kan sikkert blande inn litt proteinpulver om man ønsker det!

har noen andre noen gode tips til søtsaker med lite kalorier ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tips! Jeg har blitt veldig glad i frukt og bær generelt, før syntes jeg ikke det dekket behovet for søtt (trengte sjokolaaaadeee), men nå gjør det det.

Ellers lagde jeg pannekakerull med peanøttkrem i dag, litt mer bastant enn frukt, veldig godt, fiberrikt, proteinrikt, mettende, og omkring 70 kcal per rull :D Legger ut oppskriften på det i loggen min en av de nærmeste dagene, skal bare justere den litt :)

Yogurtis eller Diplom lettis.

Og hvis jeg "må" ha sjokolade så blir det Atkinsbar eller noe annet sukkerfritt fra helsekostbutikken. A propos helsekost, DeBron har sukkerfritt godteri, og fruktkaramellene er de BESTE jeg har smakt :D

Null stress med diett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm in!

Jeg skal også finne igjen bikiniformen inni alt fettet som har hopet seg opp etter en vinter med altfor mye god mat(og godt øl). Jeg har ett mål(som foreløpig er gjennomført) bestående av fem økter med styrketrening i uken, gå mer effektivt med hunden min hver dag og stifte nærmere bekjentskaper med en boksesekk som henger i kjelleren.

Etter å ha "vært flink" i ett par uker, fant jeg denne fantastiske nettsiden, med mange gode tips og utrolig inspirerende før/etter bilder.

Idag har jeg gått meg supersvett med hunden, bokset i 20 minutt og en times styrketreningøkt til slutt. Var på badet isted og tok "før" bildet... Det var mildt sagt deprimerende å se hvordan fleskekroppen ble på bildet. Inspirerer VELDIG til å fortsette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på denne!

Jeg er 21 år , 173 høy og akkurat 60 kilo.. har trent kondis kjeeempelenge, men aldri merket noe forandring, vil stramme opp og har funnet ut at .. HEY, styrketrening:thumbsup:

Jeg har fått PT og har fått god opplæring i styrketrening! eeeendelig :)

Kjører fullkropp når jeg trener, som er ca 4-5 ganger i uken..

Det blir disse øvelsene :

Knebøy,

stående roing med stang ,

good morning (styrke ryggen),

brystpress med stang,

nedtrekk/negative chins,

hipthrust,

glutenbridge

+ planke

Kostholdet mitt ser slik ut :

Frokost : havregryn + vann + litt stevia + kanel + spiseskei med cottage cheese

MM : ett egg + 10 mandler

Lunch : 2-3 grovbrødskiver med kyllingskinke og paprika

MM: ett egg - 10 mandler

Middag: alltid kylling / fisk + halv avocado + brokkoli + masse krydder

Kvelds : kanskje frukt

Miiidagen min blir alltid send på dagen i og med jeg jobber til sent og går rett på trening :)

HVA TENKER DERE OM DETTE HER ? syns jeg har fått fremgang på styrken nå bare på ett par uker! har blitt HEKTET på styrketrening og syns det er suuuperkjekt :) kom gjerne med innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...Var i bursdag i går kveld hvor det ble servert pizza , cupcakes og annet godis ... Og resten av helgen er også fylt med bursdager og partys.... (det er jo langhelg..) skal prøve å få trent hver dag resten av helgen for å gjøre opp for meg på kalorifronten ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff... de siste 4 dagene har gått DÅRLIG på kalorifronten, store menger alkohol, kake, sjokkis og potetgull har gått ned på høykant, og minimalt med trening..... da starter jeg på ny i morgen og krysser fingerne for selvkontroll på helgens konfirmasjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...