Gå til innhold

Bikiniformen! Bli med da vel!


lotteb

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når jeg regner ut på diett.no ser det vist ut til at jeg bare spiser rundt 1000 kcal.... Går dette greit om jeg har en spisedag i uka, eller vil jeg da unngå å se resultater siden jeg spiser så lite? Skal nemlig i 30 årsdag i dag hvor jeg går utifra at det blir en del mat og kaker ( jeg holder meg unna alkoholen ) noe som kanskje er litt kjipt første uka på diett...så da kunne jeg i såfall bruke dette som spise dag :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg regner ut på diett.no ser det vist ut til at jeg bare spiser rundt 1000 kcal.... Går dette greit om jeg har en spisedag i uka, eller vil jeg da unngå å se resultater siden jeg spiser så lite? Skal nemlig i 30 årsdag i dag hvor jeg går utifra at det blir en del mat og kaker ( jeg holder meg unna alkoholen ) noe som kanskje er litt kjipt første uka på diett...så da kunne jeg i såfall bruke dette som spise dag :) ?

Hvis du skal sørge for å få bedre helse og kosthold som varer livet ut, må man ha rom for å kunne kose seg innimellom, spesielt på slike anledninger. Jeg ville dratt på 30 års laget og kost meg, spist til jeg var mett men ikke overdrevet ( hvis det er koldtbord er det jo lett, da kan du bare forsyne deg av kjøtt/fisk og salat osv. ) Du kan spise litt kake/dessert også å ta ett glass vin. Jeg tror den store forskjellen ligger på å kunne kose seg med måte fremfor å fråtse i bare de usunne variantene. Livet byr jo ikke alltid på valgmuligheter, f.eks når man er bedt bort på middag og ikke vil være uhøflig.

Kcal inntaket virket litt lavt. Har du regnet ut kcal forbruket ditt på en vanlig dag? det holder med ett underskudd på 3-500kcal for å gå ned tror jeg.(ingen ekspert!) Også må du huske på å ta med alt du bruker av smør/olje i dressinger og matlaging- slike ting er det masse kalorier i, og hvis du ikke tar med dette får du ett feil bilde av hva du spiser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående spisedag. Det vil jo være ukas totale inntak som bestemmer om du går opp eller ned. Så om du er nazi i ukedagene og fråtser masse i helgen, vil muligens resultatet bli det samme som om du heller spiste som du vanligvis gjør en hel uke?

Men hva er planen etter diett f.eks? for om man går tilbake til gamle vaner vil kg komme tilbake. Du kan sikkert ha en dag hvor du spiser mer enn de andre, Jeg har en dag i uken hvor jeg får lov å spise litt mer karber, men da velger jeg f.eks heller en stor og god hjemmelaget pizza fremfor masse godteri. men om du skal spise usunne ting med masse karber tror jeg ikke du kommer til å få så bra resultater, eller for å si det sånn, det tar kanskje lenger tid før du kommer i mål. Du kan jo heller finne noen gode oppskrifter på sunne kaker og snacks? Søk på forumet eller på denne bloggen:

http://dedication.blogg.no/

Hvordan trener du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag ble en skikkelig helgedag for meg. Ingen trening, men nå har gangsperren så smått begynt å gi seg. Skulle trene, men med en liten baby som ville sove til 11, så var ikke jeg sen å be da anledningen bød seg til å sove litt utpå ergo ingen spinning i dag. I morgen er det jobb.. (ja, jeg jobber med en liten baby.. hun er 5 mnd, og pappa permisjonen ender i morgen).

Var i byn og spiste lunsj. Derfor aner jeg ikke hva kaloriene endte på i dag. Spiste en helkornskive med leverpostei og rødbiter til frokost, et glass melk, samt en shake. Lunsjen/middag ble en club sandwich med pommes frites, droppet hvertfall halvparten av dem, så det er jo fremskritt. Var på babyshower og spiste der et pizzastykke. Så aner ikke hva totalen var, det er ulempen med å ikke lage maten selv.

Kan man spørre på en restaurant hva kalori-innholdet i en rett er? En tier på at de ikke vet det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planen er å ligge lavt på kaloriene et par uker ( til jeg har fjernet uønsket fett) for å så igjen gå over på sunne vaner. ( må si jeg hadde et ganske sundt kosthold før jeg startet på dietten). Klarer meg egentlgi greit i på såppas lavt kcal nivå, så har jeg likosm spart opp litt kcal til helgen om det er noen sosiale hendinger som inneholder mat og drikke. 30 årslaget i dag ble kankej litt i meste laget... det var tapas koldtbord ( som vil si at maten var dynka i olje) samt masse gode kaker, chips og sjokkis... har prøvd å regne ut og da fikk jeg til at dagens inntak ble på rundt 3500 kcal .... opsii.....(kan ha vært mer, eller kan ha vært mindere) men siden jeg har spist såpass lite denne uken så krysser jeg fingrene på at det går bra!

Når det kommer til trenineg har det sett sånn ut:

Onsdag; 1 time elexia power, + 40 min gå tur

Torsdag; ca 50 min joggetur, 20 min gåtur

Fredag; 1 time gå tur

Lørdag; 1 t elxia power

Så skal jeg presse meg selv til en times løpe tur i morgen for å gjøre opp for no av maten jeg fikk inn i dag.... huff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny uke, nye muligheter!:)

I helga, fredag-søndag, har det ikke blitt noe trening, men har heller ikke sittet mye i ro.. Har vært mye på farten både fredag og lørdag samt ryddet og vasket mye hjemme. I går ble det en rolig da, men har innvilget meg selv en hviledag så det var bare godt å ta det med ro og lade batteriene til en nye uke:) På matfronten har det blitt en del søtt og godt i løpet av helgen (har hatt besøk og vært borte å det er vanskelig å si nei til søtsaker når det blir bydd frem;) Så denne uken blir det skjerpings;) I dag blir det trening, planlegger intervaller på mølla og magetrening. Hvordan har det gått med dere andre i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bra start på uken. Spist sunt og godt i dag. Bra lavt på kaloriene. Har også vært på passelig lang tur med vognen. Fra Fløien til Rundemanen, for de som er kjent i Bergen. Dvs oppover oppover i ca 40 min. Så ned igjen, vi var vel på farten i ca halvanne time. Lunsj i byen. Så var planen å vaske hus, men det var FOR fint vær. Ut på mini tur igjen, havnet på treningssenteret jeg. Så da ble det en time spinning. Digg.

I morgen er det styrketime. Så utrolig deilig å ikke ha gangsperr lenger. Det er fælt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er alle sammen :)

Har ikke fått trent i dag, men gleder meg til å stå opp i morgen og gjennomføre en skikkelig bein økt.

Men det jeg har gjort, det er å prøve noe nytt..

Tunfisk! Ganske rart hvordan en slik stinkende sak kan smake ganske greit.

Blandet tunfisk med mager kesam, sitron pepper og hvitløk. Naaam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på framgangen til folk, og jeg er ikke i nærheten av noe lignende. (Muskelbygging)

Tror jeg trener for lett jeg...Må være flinkere til å legge på vekter etterhvert. Og trene til utmattelse.

Kjenner det er litt demotiverende :meh: Vil gjerne ha rumpe til sommern.

Musklene kommer jo, men det går altfor tregt.

Så i kveld skal jeg løfte til jeg ser stjerner :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dagen har bestått av

F: protein kjeks med 2 jordbær og litt kesam

L: salat med tomat og parika med 1 bananbrød (fitnessnora's oppskrift) og 4 par jordbær ved siden av

Før Trening: 2 skiver bananbrød med brunost

* Elxia power

M: wok med curry kylling og linser

K: 4 jorbær og 1 dl soyamelk light + kaffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagens mat:

F: havregrøt (50 g havregryn og vann)

L: 1 stor gulrot + 2 brødskiver me skinke

M: 2 toast (4 brødskiver med ost og skinke)

K: salat med med tomat, litt permesan og 1 ts rød pesto. + 40 g proteinpulver i vann.

* ca. 60 min rolig gange til skole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med:D 162cm 57kg. Tror bare jeg vil kvitte meg med rundt 2kg fett. Men bikiniformen er jo like mye muskelbygging og rumpeløfting(med hovedvekt på rumpeløfting!)

Trente 60kg mark og 50kg bøy idag. Så rumpa fikk kjørt seg!

Håper folk legger ut før-etter bilder når juni kommer da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!:D Har holdt på siden starten av februar, og har til nå gått ned 5,7 kg, 2 cm rundt lårene, 0,5 cm rundt leggene og 1 cm rundt overarmene. De andre stedene har jeg ikke gått ned! Er 19 år, 165 høy og begynte med en vekt på 75 kg. Jeg veier nå 69,3 – herlig å være på 60-tallet igjen! Vi er flink!:D Vi skal være så ufattelig smashing i sommer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg gjerne på, men pass på å få i deg mere proteiner ;)

Mitt kosthold (imorgen) vil se slik ut:

Frokost: Havrgryn, frø, 8stk mandler, vanilje elr. sjokolade protein shake helles over

Mellom: Gulrot og stangselleri

Lunsj: Tunfisk, mais, 1/2 avokado

Mellom: (før trening) 1 proteinshake

Middag: Kyllingfilet, erter, tomat og quinoa

Kvelds: Cottage cheese med blåbær

Trening i morgen vil bestå av: Styrke på bein/rompe/rygg

Dette var et flott kostholdsprogram, har du flere alternativer?

Også lurer jeg på om du vet sånn ca hvor mye kcal du ligger på gjennom dagen med dette kostholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...