Gå til innhold

nordmørsloppa

Medlemmer
  • Innholdsteller

    257
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av nordmørsloppa

  1. oppdatering... knebøy 70kg 5x5 markløft 85kg 5x5 benkpress 40kg 10x3 sittende roing 50kg 10x3 nedtrekk 50kg 10x3 bicepscurl manualer 12,5kg 10x3 militærpress 35kg 10x3
  2. Hva heter slike veggfestene som man bruker til å holde opp vaskekoster og staurer? det ligner på slike krykkeholdere. Finns det i det hele tatt no slikt på markedet? skulle hatt et par på vaskerommet for å henge opp vaskestaurer
  3. Takker! Kommer video med tyngre vekter også regner med det blir litt pirk da også
  4. Ahhhaa! først nå såg jeg hele videoen om bar position, og at man ikke tar tommelen over stanga :)da tror jeg faktisk jeg har funnet løsninga for å ha rette håndledd! *skal testes neste økt*
  5. Så bra at jeg forbedrer meg! hihi. Og takk for hjelpen Det blir nok litt enklere å pirke på teknikk med tyngre løft, ja. Så jeg skal poste video igjen Igjen, tusen takk for veldig god opplæring i knebøy og markløft-teknikk!
  6. Her er en video av dagens teknikkøkt.( Løfter her 40kg) Har forsøkt å : ha 20grader ut på tåspissen ca skulderbredde avstand med føtter testet lowbargrep (funket dårlig) gå dypt se frem/litt ned kurert VVS . heeh jeg merket at jeg ikke fikk til ¨å ha håndleddene paralelt med underarm ved lowbargrep. det kommer en liten "knekk" i håndleddet slik at vekten belastes der. Derfor ser dere i videoen at jeg holder mere ala highbar. Noen tips på å fikse dette? Gjorde flere forsøk på lowbargrep, og hadde stanga godt ned på ryggen, men håndleddet er for stivt til å være rett...er det OK slik j
  7. Så da har jeg forstått det slik at jeg skal gjøre dette : stive av håndledd ( paralellt med underarm) smalere beinstilling, skulderbredd eller litt mere 1-2skritt ut fra rakcen kurere VVS. hehe
  8. Ja, ser den. Har ogå fått noe vondt i hånleddene på siste sette. sikkert pga av dette. Skal korrigeres på neste økt:) Og igjen, takk for alle inspill!
  9. Da har jeg filmet knebøy 70kg i dag. 5x2, en fra siden og en bakfra Endringer fra siste video: Lavere stang på racken Lowbar grep( i allefall et forsøk på det..) vektløftersko Jeg legger merke til at jeg fremdeles presser hodet noe oppover i bøyen, og tror jeg bare syns det "hjelper" meg på et vis. Er det veldig viktig og korrigere dette? Ser også at jeg er ganske fremoverlent ( særlig i kameravinkel bakfra), men det var litt dårlig med mobilitet i skuldre/albuer med lowbargrepet...så det retter seg kanskje når jeg får kjørt mere lowbar (?) Gjerne kom med inspill folkens!
  10. Hehehehe, skal få noen til å filme alle vinkler neste økt
  11. Jeg har litt korte achilles sener( påvist av lege) om det har noen betydning ..? Men jeg har også adidas sine vektløfter sko som jeg kan bruke. har bare aldrig rukket meg til å ta dem med. Om jeg skifter til lowbar, vektløftersko og mere dybde kanskje det da teknisk sett blir bedre. Jeg skal forsøke det på neste økt, og laste opp en ny video. Skal og ha blikket mere opp, knær og tær pekende litt ut.
  12. Håvard Vika ... noen kommentarer?
  13. lurer rett og slett hvordan jeg tagger et medlem i et svar ?
  14. Jo jeg kan flytte stanga ett hakk lengre ned, og skal huske på å belaste begge bein likt når jeg løfter av Finns det noen greie øvelser for bedre hofte/ankel mobilitet? Dybden driver jeg bevisst å jobber med, nettop derfor jeg filmer meg selv. for e se hvor dypt jeg går i forhold til hvor dypt jeg FØLER at jeg går. Enda så ser jeg at jeg kan gå dypere
  15. 70 kg knebøy x5 Hadde en tråd her hvor jeg fikk mange gode tilbakemeldinger på marken min, og nå ønsker jeg veldig gjerne det samme med bøyen. Blir glad for kommentarer og tips! Har et ønske om 100% teknikk i baseløftene
  16. KAn ikke være mere ening. akkurat det samme "skjedde" meg også. Han konverterte mere og mere... akkurat i skrivende øyeblikk driver han og graver i BCAA`en min. hehe Men det viktigste budskapet tror jeg er å ikke forandre andre, som det så fint heter. Han bestemmer over seg selv, og vil lytte den dagen han ønsker en forandring Men der må trådstarter også være flink og ikke forsøke å tre noe over hue på han. Det funker iaffal ikke på meg
  17. Flotters Håvard! Jeg tar absolutt kontakt om jeg lurer på noe. Nå føler jeg alle mine spørsmål har forsvunnet Foreløpig i allefall
  18. Takk for VELDIG grundig svar! Så jeg har forstått det riktig at jeg trenger ikke trene markløft mere enn 1 og 2 xuka? At jeg tar 3-5 reps med 3 sett og øker i vekter med 2,5kg når jeg føler at jeg kan klare èn rep til Evnt går litt opp i vekter og ned i reps. Tror jeg forstår opplegget du har skissert
  19. hmm..fikk meg til å tenke litt. kan hende derfor ejg også tidvis har litt smerter til høyre nederst i korsrygg etter markløft. pluss at jeg de få gangene har fått vondt der har vert under ett sett markløft når jeg er i "senke pososjon" .altså heeeelt nederst før stanga når bakken.
  20. Jeg har ett program hvor jeg trener 3xuka, ( x-press programmet innpå forumet her)og det er ett A og ett B rogram som kjøres annen hver gang. I B-programmet er marken. Dvs at jeg kjører mark 2xuka eller 1xuka..annen hver gang skjønner? Jepp, jeg skal ta rådet ditt og øke med 2,5kg pr uke ca. Synes du 3reps er ok, og evnt hvor mange sett ville du kjørt ? Kan i tilegg nevne at mark er den første øvelsen jeg kjører, og at de andre øvelsene etterpå også er baseøvelser.
  21. Jeg klarer 100kg mark på 1 rep, så vet ikke om mere enn 90kg er holbart på 3 reps. Jeg bruker forresten ikke sko i øvelser som markløft og knebøy. går i sokkelesten ja Det blir for tungt for meg å senke stanga på 100 kg, men som dere nevner så kan jeg jo bare slippe den, så lenge ikke det har noen verdi for treninga sin del å senke den.
  22. Takk for tilbakemeldinger folkens! På siste videoen så løftes det 90kg ja. Og kanskje det SER lett ut..hehe, men det er faktisk slik at om jeg hadde forsøkt èn rep til, så hadde jeg slitt med god teknikk på vei nedover igjen, samt slitt litt med grepet Klarer vel ca6 reps med 90 kg( og crappy teknikk på de siste repsa) Digger tilbakemeldingene altså! Det gjør bare at jeg vil bli ENDA bedre teknisk. Ting jeg skal tenke på til neste gang: 1. Tyngre vekter 2.Stanga inntil beina 4. ikke svaie med ryggen øverst i løftet 5. se noen meter fremover i løftet( ikke bøy hodet oppover!)
  23. Nå har jeg forsøkt å tenke på de punktene som ble meg bevisst.. : 1. Skyte ut hofta bakover på nedoverbevegelsen 2. Ta en liten pause mellom hver repetisjon og spenne ryggen før jeg løfter 3. Ikke lene meg så mye tilbake øverst i løftet 4. Bruke større vektskiver 5.Legge på mere vekter Håper noen kan komme med tilbakemelding!
×
×
  • Opprett ny...