Gå til innhold

Når blir det NOK av en type tråd?


Tamadeus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke til å legge under en stol at det er en del tråder som omhandler det samme, som går igjen og igjen, desverre finnes det ingen enkel løsning.

Først og fremst er det viktig å tenke på at disse personene spør om hjelp, og må behandles sådan med respekt. Tenker dette er viktig å poengtere. Så at de forpester er jeg ikke enig i.

For det andre jobbes det med FAQs tilhørende spesielle underforumer for å lette på noe av trykket.

For det tredje så kan du klikke neste side og alikevell få opp hva som er nytt :)

Har du noen forslag til hvordan problemet kan løses? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg få sagt at gjentatte bruk av smileys virker relativt teit, i mangel på bedre ord =)

Sletting, evnt oppfølging av moderatorer som poster linker til artikler og FAQ i hver eneste tråd som vi har sett 100 vi av før, ville vært en god start. Evnt latt nye medlemmer vente 5 dager etter registrering før de kan poste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666

Vet ikke hvordan moderatorer gjør det. Men er vel mulig å f.eks slette de eldste trådene som ikke har "aktive" innlegg osv... Evt lese gjennom hvis den er god og heller slette de ovenfor(merke den at den er brukelig).

Vet det er mye, så all takk til moderatorer som prøver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en særdeles dårlig idé. Grunnen til at folk tar steget fra å bare lese på forumet til å faktisk registrere seg er vel nettopp fordi de ønsker å poste noe der og da.

Så det du sier er at de faktisk har lest 10+ tråder om å gå ned i vekt, men allikevel poster sin egen tråd, ettersom de ikke klarer å forstå at de er i samme situasjon som en person på +- 10kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gamle tråder uten nye innlegg havner jo heller ikke på "hva er nytt" så ser ikke hvorfor de skal bruke tid på det.

Problemet er vel at ALLE føler de må ha en individuell måte å gjøre ting på, fordi det som funker for alle andre KAN JO IKKE funke for dem også. Ref trådstarter: "Hvordan kan JEG gå ned i vekt?", "hvordan kan JEG bygge muskler?". Det er en del fellestrekk alle fungerende treningmetoder har. Få disse opp i sticky-tråder og steng tråder som spør om ting som er besvart i disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan moderatorer gjør det. Men er vel mulig å f.eks slette de eldste trådene som ikke har "aktive" innlegg osv... Evt lese gjennom hvis den er god og heller slette de ovenfor(merke den at den er brukelig).

Vet det er mye, så all takk til moderatorer som prøver!

Hvorfor skulle de ønske å slette gamle innlegg? Mye relevant innhold er jo gull verdt for en nettside/forum. Det kommer aldri til å bli slettet noe som helst her med mindre det bryter med retningslinjer eller lignende. For å ikke snakke om den sinnsyke arbeidsmengden det skulle medføre å måtte kvalitetssikre alle innlegg manuelt for å se om de skal slettes eller beholdes. :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle tråder uten nye innlegg havner jo heller ikke på "hva er nytt" så ser ikke hvorfor de skal bruke tid på det.

Problemet er vel at ALLE føler de må ha en individuell måte å gjøre ting på, fordi det som funker for alle andre KAN JO IKKE funke for dem også. Ref trådstarter: "Hvordan kan JEG gå ned i vekt?", "hvordan kan JEG bygge muskler?". Det er en del fellestrekk alle fungerende treningmetoder har. Få disse opp i sticky-tråder og steng tråder som spør om ting som er besvart i disse.

Ja dette er poenget mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at de faktisk har lest 10+ tråder om å gå ned i vekt, men allikevel poster sin egen tråd, ettersom de ikke klarer å forstå at de er i samme situasjon som en person på +- 10kg?

Nei jeg kan ikke se at jeg sa noe som helst som minnet om det du skriver her?

Man kan jo ikke legge begrensninger på alle nye brukere fordi man skal forhåndsdømme de som idioter. Fem dagers karantene vil bare føre til mindre vekst og færre nye aktive brukere. Og jeg tror strengt tatt at idioten vil fortsatt være idiot etter fem dager, så jeg ser ikke helt hva godt det skulle føre med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Hvorfor skulle de ønske å slette gamle innlegg? Mye relevant innhold er jo gull verdt for en nettside/forum. Det kommer aldri til å bli slettet noe som helst her med mindre det bryter med retningslinjer eller lignende. For å ikke snakke om den sinnsyke arbeidsmengden det skulle medføre å måtte kvalitetssikre alle innlegg manuelt for å se om de skal slettes eller beholdes. :confused:

Nå vet ikke jeg hva gjennomsnittsmengden nye tråder det er per dag. Men la oss si at ca "hver" moderator har ansvar med å slette 10tråder per dag, som er: la oss si 1år gamle(siden sist de ble brukt) og har dårlig info?

Hadde de etter min mening var ubrukelig osv.. og bare har masse "dritt"innlegg, så hadde nå jeg slettet det. For hvorfor skal evt nye medlemmer/gamle som ønsker informasjon om dette klikke seg inn på denne tråden bare for å lese en haug med nettopp: DRITT?

Som sagt: moderator har mye å gjøre, det var bare et forslag;) Jeg ville for øvrig ikke trodd at det å f.eks har en "søkemotor" for moderatorer som gjelder alder på det siste innlegget og lese igjennom til 10tråder er slettet skal ta SÅÅÅ mye av tiden. Det er jo bare kvalitetssikring av forumet.

Og i tillegg: tar man seg først tiden med å søke: Så er det virkelig ikke sånn at man vil lese tråder som er 4-5år gamle som egentlig bare har dritt informasjon/utdatert info.. Klikk inn--> les--> klikk ut.. og videre og videre. Til slutt blir søkefunksjonen noe ALLE overser pga alle disse søppeltrådene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre vekst, jeg vil påstå at kvalitet slår kvantitet i denne problemstillingen, dog vet jeg ikke hva lederene av FB ønsker. Om du ikke ser hva jeg mener med det, så vet jeg ikke hva jeg skal si.

Og hvordan mener du at kvaliteten økes ved at man hindrer veksten? Er det noen garanti for at de som likevel velger å poste etter å ha gjennomgått karantenetiden vil ha noe bedre å bidra med enn de som faller bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og i tillegg: tar man seg først tiden med å søke: Så er det virkelig ikke sånn at man vil lese tråder som er 4-5år gamle som egentlig bare har dritt informasjon/utdatert info.. Klikk inn--> les--> klikk ut.. og videre og videre. Til slutt blir søkefunksjonen noe ALLE overser pga alle disse søppeltrådene!

Søkemotoren prioriteter nyeste innlegg først, så får du opp 4-5 år gamle innlegg på førstesiden er det fordi ingen andre har skrevet om det emnet siden den gang, og da er vel innholdet fortsatt relevant?

Du bruker vel google en gang i blant regner jeg med? Det er jo en søkemotor som blar seg gjennom ganske mye mer innhold enn hva man finner på fitnessbloggen. Likevel er dette noe millioner av mennesker bruker daglig og klarer finne det de leter etter uten noen problemer. Og det til tross for at det ikke er en felles internettmoderator der ute som sitter å sletter gamle nettsider som ikke opprettholder den kvaliteten du ønsker. Rart med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Søkemotoren prioriteter nyeste innlegg først, så får du opp 4-5 år gamle innlegg på førstesiden er det fordi ingen andre har skrevet om det emnet siden den gang, og da er vel innholdet fortsatt relevant?

Du bruker vel google en gang i blant regner jeg med? Det er jo en søkemotor som blar seg gjennom ganske mye mer innhold enn hva man finner på fitnessbloggen. Likevel er dette noe millioner av mennesker bruker daglig og klarer finne det de leter etter uten noen problemer. Og det til tross for at det ikke er en felles internettmoderator der ute som sitter å sletter gamle nettsider som ikke opprettholder den kvaliteten du ønsker. Rart med det?

Snakker vi om google sin søkemotor(verden) eller snakker vi om fitnessbloggen sine innlegg? Det er en GANSKE(ekstrem) stor forskjell her. Så det der blir (beklager) bare TULL å sammenligne.Nå er det bare forslag og ikke noe "FB suger til å gjøre ting".

Som sagt: jeg vet ikke hvordan moderatorer jobber med denne saken! Og jeg kan ikke se du er moderator?

Denne tråden ble laget av en grunn, og moderator spør også om mening ang hvordan man evt kan forbedre dette. Så hvorfor skal DU si imot oss? Greit nok: dette med at nye brukere ikke får skrive noe før etter 5dager er jeg IMOT. Det er jo en grunn for at de blir medlem.

Men hvorfor skal ikke en moderator kunne f.eks "slette" en av trådene som har "hvordan gå ned i fett%" Hvsi det finnes 100tråder... og alle svar er "like" eller f.eks tråd 90-100 er over 1år gammel? og alikevel bevare kvaliteten på det som er der ute?

Dette vil jo både: øke kvaliteten på innleggene brukeren evt leser OG minske "belastningen" på servere osv..

og nok en gang: det er bare forslag! Og google vs fb= ganske stor forskjell? Og forslagene mine omhandler jo KUN å få vekk useriøse/dårlig informerte tråder(hvor det f.eks er skrevet lite og lite nyttig info)! men men;) Du kan jo fortsette å "si imot" alle som kommer med forslag til å løse "problemet" til trådstarter;)

Det er uansett moderatorene sin jobb å avgjøre hva de kan gjøre;) Og som sagt: de gjør en god jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Sletting av gamle tråder er bortkasta tid.

Begrensninger for nye medlemmer vil hindre vekst.

Løsningen er å tilgjengeliggjøre informasjon som ofte blir etterspurt. Sticky-tråder med guider, FAQer, instruksjonsvideoer på youtube som alle bør se, bøker som alle bør kjøpe osv.

Helt Enig i dette!;)

Bortsett fra sletting av gamle tråder(som sagt pga belastning på evt servere og evt DÅRLIGE tråder) mens belastningen må vel være ganske ekstrem hvis det BØR slettes haha:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi om google sin søkemotor(verden) eller snakker vi om fitnessbloggen sine innlegg? Det er en GANSKE(ekstrem) stor forskjell her. Så det der blir (beklager) bare TULL å sammenligne.

Jeg snakker selvsagt om fitnessbloggen sin søkemotor. Sammenligningen var bare for å illustrere poenget mitt.

Denne tråden ble laget av en grunn, og moderator spør også om mening ang hvordan man evt kan forbedre dette. Så hvorfor skal DU si imot oss?

Fordi jeg er uenig i forslaget (trodde det var ganske innlysende). Jeg har vel like stor rett til å ytre min mening som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om nye brukere får en slags "bar" på toppen av siden hvor det står noe som "velkommen til fitnesbloggen.no trykk her for å få en innføring og en oversikt over de vanligste spørsmålene" ? :)

Det er vel kanskje det mest fornuftige forslaget så langt.

Ang sletting: Jeg tør banne på at jeg har funnet kunnskap andre ville anse som søppel i gamle innlegg på diverse forum (f.eks. freakforum som er fullt av tilsynelatende bare drit). Hadde de vært slettet ville jeg ikke fått svar på små, men for meg vesentlige spørsmål som har bedret livskvaliteten min betraktelig.

EDIT: Jeg er forresten til dels enig i at det blir mye av det samme som går igjen. Og observasjonen ang forummedlemmers behov for individualisering av kost, trening etc er jo et faktum man ikke kommer utenom. Få liker å tro at de er som alle andre, og ikke minst påvirkes mange av usikkerhet rundt det å selv la fornuftig logikk styre hvilke valg man gjør fordi man har feilet så mange ganger før og ikke føler man er rustet til å avgjøre hva som er best for en selv.

I tillegg legger jeg merke til at det dukker opp ny informasjon etterhvert som de ulike trådene dukker opp, som ikke er med i gamle tråder. Da må man evt være flink til å flette tråder fremfor å slette, som igjen kan bli minst like uoversiktlig som tusen tråder om man kommer til åstedet litt seint og ender med å flette dem alle sammen istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...