Gå til innhold

Hjelp med alt for mye fett på mage..


heijmeb

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt om jeg gjør helt feil i å spørre her men jeg har et spørsmål ang. mage så får noen slette innlegget mitt/flytte det til riktig sted om jeg har posta det på et teit/feil sted.

Jeg har en mage jeg er langt i fra fornøyd med, jeg rett og slett hater den! ALT for mye fett og alt for lite synlige muskler, jeg kjenner at de er der men det virker som at fettet skjuler det så godt det kan.

Jeg trenger hjelp til hvem øvelser som kan få frem magemusklene fortest mulig! Jeg er så flau over magen at jeg vet ikke hva jeg gjør med den snart.. Har så lite peiling på trening av mage så jeg velger å spørre dere som kan dette. Legger med et bilde av magen så dere kan se hvor ille det faktisk èr..

post-3262-14440837420271_thumb.jpg

Jeg har ingen peiling på trening, hvertfall alt for lite. Eneste øvelsen jeg bruker er faktisk sit-ups, og det går veldig mange forskjellige meninger rundt omkring som sier både det ene og det andre om forskjellige øvelser for mage.. hva er deres forslag til hva jeg kan gjøre for å få frem magemusklene fortere? Målet er å få en mage jeg er fornøyd med til sommeren. Nå er det jo bare fett på magen som synes..

EDIT: Så at bildet hadde forsvunnet.. har lagt inn nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kan jeg ikke se bildet, men jeg kan svare på generelt grunnlag:

Det er først og fremst fettprosenten som er problemet ditt, ikke manglende magemuskler. Man kan ikke punktforbrenne, så å trene sit ups for å fjerne magefettet er feil strategi. Du trenger rett og slett å legge deg i kaloriunderskudd for å fjerne fettet som ligger over magemusklene. Det er delte meninger om hvor mye magetrening som er nødvendig. Min oppfatning er at baseøvelser som markløft, knebøy, militærpress, chins, dips osv. gir magen nok juling.

Så kort oppsummert: Kaloriunderskudd, nok proteiner, og et fornuftig treningsprogram.

Disse programmene anbefales:

http://fitnessbloggen.no/5x5-med-autoregulering/

http://fitnessbloggen.no/starting-strength-mark-rippetoe/

Denne er også verdt å lese:

http://fitnessbloggen.no/kukerundtsyndrom/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville kjørt noe ala slik. i tilleg til styrke trening.

før frokost, en kopp kaffe, vent 15 min. ut og gå i 30 min.

kveld, 30-45 min tur.

Morgencardio forbrenner ikke noe mer enn cardio gjort tidligere på dagen....det viktigste er at det blir gjort, ikke tidspunktet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Jepp og jeg tør påstå det også er korrekt. Tomme glykogen lagre vil kickstarte fettforbrenning.

Så det du sier, er at glykogen lagrene blir tomme ila en natt(altså alt fra 6-10timers søvn+de timene siden du spiste da...)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Man skal være forsiktig å "påstå" noe er korrekt når man anbefaler noe til andre over nett. Det vil i verste fall føre til at personen får feilaktige opplysninger og kaster bort tiden sin.

Anbefaler alle å enten sjekke opp det de er usikre på, eller poengtere at "dette er noe jeg er usikker på, og bør sjekkes nærmere"

Dette også spesielt når andre forumdebatanter sier midt imot.

Oppfordrer alle til å enten tydeliggjøre usikkerheten eller ikke anbefale noe som kan kaste bort andres tid.

Treningsmyter har god nok grobunn som det er, så når det gjelder morgen kardio: http://fitnessbloggen.no/morgenkardio-fettforbrenning/

Det viktige her er ikke om det er noe mirakuløst tidsrom en bør gjøre ting, men at man gjør noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baseøvelser er meget bra, allerede blitt lagt ut en god del linker.

Kutt også ut generelle brødvarer, nå snakker jeg av egen kroppslig erfaring, men etter at jeg har totalt sluttet med å spise brød siden januar har jeg merket at jeg raser raskere ned i vekt mens jeg kjører styrkeøvelser, og jeg har ikke kardio lagt inn i programmet.

Jeg har også pilates og egen mage/rygg trening 2x i uken og det merkes på formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier, er at glykogen lagrene blir tomme ila en natt(altså alt fra 6-10timers søvn+de timene siden du spiste da...)?

i teorien så er det mest ideele å ha tomme glykogenlagre når man skal forbrenne fett. Derfor ville jg feks trent kardio etter styrkeøktene.. tja jeg vet ikke om man kan sove de tomme. De er relativt store. 300-600g tilsammen i muskler og lever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...