Gå til innhold

Weight Gainer, hvilken gir best resultater?


tHEStiGz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jester
skal spise mellom 3000-3500. skal seff gå og spise så mye, men syns det er så lettvindt og bare hive nedpå en shaker.

Lettvint er snarveier, snarveier er ikke veien å gå gjennom livet :) Enten må du ta et bevisst valg på å få i deg nok mat eller så vil ingenting skje. I verste fall bytter du ut endel mat med de lettvinte shakene, men har du sjekket innholdet? Snickers og havregryn har begge mye karbo, hva ville du valgt som kilden til dine? Gainer er siste utvei og et suppliment til de som skal på ekstreme kalorioverskudd mener jeg, 3000-3500 er ikke ekstremt. Men de dagene du ikke klarer det med kosten skal du bare hive i deg shakes, ikke for at det er lettvint, men fordi det er siste utvei.

Understreker kostTILSKUDD ikke erstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Big massen til proteinfabrikken før, og det fungerte for meg. MEN jeg drakk bare dette etter måltider, og blandet i litt i proteinet mitt etter treningen.

Nå trenger jeg det ikke lenger, for jeg er ikke så lita som jeg var den gangen :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt sant, men ser ut som du tror at jeg erstatter måltider med shakere, noe jeg vil si jeg ikke gjør. kan ikke se for meg at de gainerene jeg tar gjør skade for resten av kostholdet. du kan jo bedømme selv og se på det.

post-2067-14440837745587_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først må ta det skrittet å benytte seg av gainer for å holde kcal-nivået oppe, er det da noen typer/merker som er å anbefale fremfor andre?

Har gjort en jobb på matinntaket mitt de siste ukene, og klart å løfte det opp 1500 kcal. Men skulle gjerne ha økt det med 5-800 kcal mer, for å ivareta et solid overskudd. Der jeg ligger nå har jeg en liten vektnedgang, og med tanke på at treningsmengden min kommer til å øke fremover og bli mer intensiv så må jeg få i meg mer for å holde en stabil vekt, evt klare å gå opp.

Ja det går an å bytte ut endel av hva jeg spiser med mer kaloririkt, ja det går an å spise mer. Men jeg fungerer og presterer best på nivået "litt sulten", og yter mye bedre på trening når kosten min består av mindre fettholdig mat og ikke de største mengdene :)

Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man først må ta det skrittet å benytte seg av gainer for å holde kcal-nivået oppe, er det da noen typer/merker som er å anbefale fremfor andre?

Har gjort en jobb på matinntaket mitt de siste ukene, og klart å løfte det opp 1500 kcal. Men skulle gjerne ha økt det med 5-800 kcal mer, for å ivareta et solid overskudd. Der jeg ligger nå har jeg en liten vektnedgang, og med tanke på at treningsmengden min kommer til å øke fremover og bli mer intensiv så må jeg få i meg mer for å holde en stabil vekt, evt klare å gå opp.

Ja det går an å bytte ut endel av hva jeg spiser med mer kaloririkt, ja det går an å spise mer. Men jeg fungerer og presterer best på nivået "litt sulten", og yter mye bedre på trening når kosten min består av mindre fettholdig mat og ikke de største mengdene :)

Noen anbefalinger?

Hjemmelaget er og vil bli det beste alternativet siden man veit hva man har i den og at den ikke er full av sukker:

Om du vil ha en gainer så vil jeg anbefale en hjemmelaga en:

  • proteinpulver

  • havregryn

  • bær

  • helmelk

  • eventuelt olje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gainer til etter trening:

20-40 gram proteinpulver

halv liter H-melk

1 banan

Vil du ha enda mer energi kan du ha i en spiseskje olivenolje, men mettet fett er det som best stimulerer proteinsyntesen etter trening. Selv om jeg selv ikke akkurat har problemer med å gå opp i vekt så har jeg gjerne litt H-melk i shaken når jeg ikke er på diett. Smaker bedre også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg til å høres forferdelig vanskelig ut, så håper på litt tålmodighet :)

Helmelk er noe jeg prøver å holde meg unna, da jeg er delvis laktoseintolerant. Delvis fordi jeg ikke nødvendigvis reagerer på alt like sterkt, men prøver å bytte ut det jeg kan med laktosefritt. Har begynt å blande ut shaken jeg tar ved siden av frokosten og kveldsmaten med rismelk, er et av tiltakene jeg har gjort for å komme dit jeg er nå :)

Andre tiltak som er innført er olje og egg i shaken (morgen/kveld), rosiner og proteinpulver i havregrøten, nøtter i lunchen, Snickers etter/mellom trening etc.

Skal teste ut hvor smertegrensa for havregryn i shaken går, og se hvilken økning dette gir på totalen, takk for tips :thumbsup:

Kikket på den gaineren til MyRevoulution, om næringsinnholdet der er korrekt så inneholder den faktisk mindre kcal enn hva proteinpulveret mitt fra Scitec :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alle postene, men så noen nevne harvregryn istedenfor weight gainer. Jeg brukte i alle fall havremel en gang i tiden. Tok det med proteinshaken. Er i alle fall billigere enn weight gainer og sikkert sunnere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest alle postene, men så noen nevne harvregryn istedenfor weight gainer. Jeg brukte i alle fall havremel en gang i tiden. Tok det med proteinshaken. Er i alle fall billigere enn weight gainer og sikkert sunnere :)

Ikke hørt på Pinkman, han bruker crystal meth:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36400953

Sjå på 3.00 min :)

Har alltid hatt sansen for hulken, men en så ærlig salgsperson skal du lete lenge etter. Han vil virkelig hjelpe folk, ikke bare selge det dyreste og dårligste (tenker på keatinen han viser til 149 vs bittelitt bedre til 549).

Selv har jeg brukt big mass fra PF, men kjøpte ny "gainer pro" fra star nutrition i dag. Strålende fornøyd med PF sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...