Gå til innhold

Weight Gainer, hvilken gir best resultater?


Anbefalte innlegg

Har trent aktivt styrke i omtrent et år, fått gode og fine resultater, men sliter med å gå opp i vekt pga stor forbrenning. Holder meg aktiv hele tiden og mener jeg får i meg nok mat, men får ikke raske nok resultater når det gjelder å gå opp i vekt. Har en vekt på 64-5kg med høyden 172, drømmen er å gå opp til 70+ før sommeren ringer inn. Kjører 80kg 1RM i benk, 110kg 5RM i mark og 90kg 5RM i knebøy.

Har kikket litt rundt etter forskjellige vektøknings kosttilskudd, men er altfor mye til å finne noe som kanskje gir et best resultat.. Derfor jeg spør om dere har noen tidligere erfaringer om hvilke produkter som er å anbefale. Er 100% på at mange av svarene lyder slik "bare å spise mer", noe som jeg prøver å gjøre hele tiden, men tror et kosttilskudd må til her. Gi meg noe med skikkelig kalorier i!

Håper på noen gode svar og fine tilbakemeldinger :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mer mat! :)

Typisk oss tynniser å unnskylde oss med høy forbrenning, mens sannheten vanligvis bare er at vi spiser alt for lite :p Been there, done that..

Har du telt kcal en dag for å se hvor mye du faktisk spiser? Mange får en skikkelig tankevekker da :)

Haha, som om jeg skulle sagt det selv.

Brukte den unnskyldninga hele tia før, at jeg ikke kunne legge på meg.

Så begynte jeg faktisk og spise.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Haha, som om jeg skulle sagt det selv.

Brukte den unnskyldninga hele tia før, at jeg ikke kunne legge på meg.

Så begynte jeg faktisk og spise.

"Du må spise mye.."

"Jamen jeg spiser jo mye"

"Hva spiser du da?"

"Spiser 3 brødskiver til frokost, gainer til lunsj, gainer etter trening, middag"

"-_______________-"

De fleste skjønner bare ikke hva mye mat er.. 1500-2500kcal til middag er mye :p En porsjon mammamiddag er ikke mye mat :p

Lenke til innlegg
Del på andre sider
"Du må spise mye.."

"Jamen jeg spiser jo mye"

"Hva spiser du da?"

"Spiser 3 brødskiver til frokost, gainer til lunsj, gainer etter trening, middag"

"-_______________-"

De fleste skjønner bare ikke hva mye mat er.. 1500-2500kcal til middag er mye :p En porsjon mammamiddag er ikke mye mat :p

jeg:"Du må legge på deg"

han:"jeg har så høy forbrenning"

jeg:"Brukte den unnskyldningen jeg også."

Han:"Jeg har høyere forbrenning enn deg, jeg spiser dobbelt så mye"

jeg:"hva spiser du da?"

Han: 2 brødskiver til frokost, 2-3 på skolen+frukt. det mamma lager til middag + brødskiv eller frokostblanding til kvelds.

jeg: *facepalm*

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Haha, som om jeg skulle sagt det selv.

Brukte den unnskyldninga hele tia før, at jeg ikke kunne legge på meg.

Så begynte jeg faktisk og spise.

Spiste også "Mye" før.. 400g strimlet svinekjøtt og 200g salat og kanskje litt ris.. er jo " mye" mat til middag det :D

Så begynte jeg å telle kcal å måle forbruk = Profit

Økte på 3 måneder det samme som jeg gjorde på 1 år med å spise "sundt og godt" :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 uker senere...

Hva er best av gainer og vanligt Karbohydrat pulver? tenker og kjøpe meg en 3 kg med karb fra PF. bruker et bra protein pulver.

Er det bare at gainer har fett og litt proteiner mens karb bare har karbs?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gainer er som regel bare sukker. Les innholdsfortegnelsen, der står det nesten alltid maltodextrose først, som er sukker. Grunnen til at det står først, er fordi det er det det er mest av

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jester

Problemet er ofte at folk bytter ut maten med gainers, vinninga går opp i spinninga og resultatene forblir det samme.

Når du ikke klarer å trykke i deg mere mat, fysisk, da snakker vi gainer tid.

Jeg ser helt klart poenget med gainers for de som vil på 3500-4000kcal og oppover, men ALLE klarer å komme seg på 2500-3000 kcal på en normal dag med å dytte i seg litt mat. (å nei, da kan man ikke spise kylling og salat bare). Noe som burde holde da det mest sannsynlig er 1000 kcal mere en de normalt sett spiser. Det er en god start i allefall

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Problemet er ofte at folk bytter ut maten med gainers, vinninga går opp i spinninga og resultatene forblir det samme.

Når du ikke klarer å trykke i deg mere mat, fysisk, da snakker vi gainer tid.

Jeg ser helt klart poenget med gainers for de som vil på 3500-4000kcal og oppover, men ALLE klarer å komme seg på 2500-3000 kcal på en normal dag med å dytte i seg litt mat. (å nei, da kan man ikke spise kylling og salat bare). Noe som burde holde da det mest sannsynlig er 1000 kcal mere en de normalt sett spiser. Det er en god start i allefall

Enig i den, jeg selv synes også gainer er bare nyttig når en IKKE greier å få i seg nok næring på noe som helst måte. det burde bare brukes som et "krisetiltak"

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til jeg vil ha gainer/karb pulver er at etter trening trenger vel kroppen raske proteiner og karbs. som da er greit med protein pulver og karb pulver i flytende form som kroppen tar opp raskere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grunnen til jeg vil ha gainer/karb pulver er at etter trening trenger vel kroppen raske proteiner og karbs. som da er greit med protein pulver og karb pulver i flytende form som kroppen tar opp raskere?

først å fremst skal du få i deg prottis etter trening. ta heller en frokostblanding eller havregrynsgrøt etterpå. + prottisshake.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo bare å spise et par bananer + proteinshake da vel. Ønsker du alt flytende kan du kjøre alt i en mikser.

Hvis du driter i hvilken karbohydrater du får i deg så kan liksågreit ha 50g sukker i shaken din (ikke det at jeg anbefaler det). Flytende proteiner og karbohydrater er ikke nødvendigvis lettere opptakelig, spesielt ikke karbo.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trøkk i deg mer mat!!

Eventuelt lag en hjemmelaga gainer om du ikke klarer å klemme deg mat. Jeg har også høy forbrenning og klarer fint å spise minst 3500 kcal på mine 60 kg ;)

Hvor mye skal du spise?

Om du vil ha en gainer så vil jeg anbefale en hjemmelaga en:

  • proteinpulver
  • havregryn
  • bær
  • helmelk
  • eventuelt olje

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...