Gå til innhold

B_H_ave

Medlemmer
  • Innholdsteller

    109
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av B_H_ave

  1. Har til nå trent fullkroppsprogram (noen år), men "problemet" nå er at jeg stort sett kun har tid å trene styrke mandag, tirsdag og onsdag. Kan av og til få inn en økt i helgen. Kunne trent fredagsmorgen også, men trener stort sett taekwondo torsdagskveld, så synest det blir litt tett. Noen som har tips/forslag til hvordan/hvilket program jeg kan følge med så ugunstige treningsdager?
  2. Ok, har ikke prøvd den typen før, men f.eks BB-tightsene er for korte i livet til meg (er 173 cm), har prøvd to forskjellige modeller, men ingen funker.. Jeg bruker str s/m i andre typer, og ser på str-tabellen til sixdeuce at de er små i str, så da blir den vel for liten
  3. Høy eller lav i livet? Og er det den lilla som er på bildet her? Og hva var det du ikke likte med passformen? Sammenlignet med..?
  4. Jeg har ei venninne som vil ned i vekt og kjører en del kardio. Jeg har anbefalt styrketrening i tillegg, men usikker på hvordan hun kan legge det opp med tanke på at hun ikke har tid til mer enn 1-2 økter i uka. Forslag? Kan man evt ta nybegynnerprogrammet som man finner her på fb, selv om det ikke blir tid til flere økter? Blir det for sjelden man får kjørt gjennom alt?
  5. Takk for svar, skal ha det i minnet Kan du si noe om pris? Aner ikke hva det ligger på jeg, hva som er vanlig.. Skjønner at det individuelle forskjeller her, men jeg tenker sann ca, eller fra x kr til x kr?
  6. Jeg trener for tiden x-press programmet (som jeg har funnet her på bloggen), så får variert både på vekter og reps. Liker programmet godt, og blir gradvis sterkere Men hver økt tar litt for lang tid, så vurderer å bytte etter jul, og samtidig spise litt i kcal-overskudd for å se om det blir noen forskjell på muskelbygging. Kvier meg for å spise for mye pga tidligere overvekt (finner en del bilde i loggboken), men har lyst å prøve Jeg spiser stort sett sunt og bra, har opparbeidet meg litt kunnskap iht mat pga vektnedgang, men vet ikke så mye i forhold til trening. Jeg jobber greit med ov
  7. Jeg har ikke satt meg noen eksakt plan enda, bare bli sterkere foreløpig. Jeg er også selvdriven, har kun hatt noen enkle timer pt. Vil etterhvert ha hjelp til både trening og kost, for best mulig fremgang. Er også opptatt av at det skal være helhetlig pent fysisk
  8. Har brukt program jeg har funnet her, holder for tiden på med x-press og liker det, men om det er det riktige for meg vet jeg ikke. Har også fått noen innspill fra en pt Sliter også noe med mobilitet, og tøyer en del. Jeg leser omtrendt det jeg kommer over om trening og teknikk, og har komt meg noe på vei, men vil etterhvert lenger
  9. Akkurat Trener stort sett alene også, så er noe forsiktig med både benk og knebøy, dermed går det seint med fremgangen. Vant en pt-time for litt siden, fikk da gått gjennom litt teknikk, det var nyttig Men trenger mer, trenger å bli litt pushet ut av komfortsonen.
  10. Jeg vil bli sterkere og få en bedre fysikk (finere). Jeg blir jo det gradvis på egen hånd også, men tilegner meg det meste på egen hånd, og føler meg veldig usikker mange ganger. Derfor kunne jeg tenke meg å få mere hjelp ved en senere anledning (ikke tid akkurat nå).
  11. Ok, forstår det er individuellt hvilke avtaler man gjør, man hva er vanlig da med en coach? Ukentlig oppfølging av både trening og kost? Får man treningsprogram? Blir kosten justert underveis?
  12. B_H_ave

    Coaching

    Hva kan man forvente av en coach? Eller hva burde man forvente?
  13. Kan nevne at taekwondo-treningen blir torsdagskvelden
  14. X-size, synest det har fungert ja Problemet er at jeg har faste dager jeg må trene pga familie (mandag, tirsdag og fredag el lørdag) og da "kræsjer" det av og til med tunge økter dagen etter lett, og hvis jeg ikke husker feil var det anbefalt med 2 dager pause før ny runde med tunge økter..? (selv om det av og til bare har blitt 1 nå også..) Slik det har vært nå: mandag - tung overkropp, tirsdag - tung underkropp, torsdag - lett/medium bryst, skuldre, triceps, fredag(evt lørdag) - lett/medium bein, rygg, biceps. Viss jeg gjør slik som du foreslår blir det: mandag - tung overkropp, tir
  15. Må kutte en dag med styrketrening i uka, fra 4 til 3, da jeg skal starte med taekwondo og har ikke tid til mer. Har kikka på både x-press og 5x5, men usikker på om jeg skal kjøre fullkropps- eller fortsette med spltt, i så fall; hvordan? Forslag? Alder: 33 Kjønn: Dame Høyde: 173 cm Kroppsvekt: 65-66 kg Hva ligger baseløftene på nå? Knebøy: 55 kg (max 65 kg), Markløft: 75 kg, Benkpress: 45 kg, Skulderpress: 22,5 kg, Pullups: neeesten 2 Hovedmål med treningen: Bli sterkere, og mere "fit" Treningserfaring: Mange år med diverse gruppetimer, men styrketrening i 1 år. Har kjørt fullkropps
  16. Kunne tenkt meg den grå buksen med rosa snøre, camotoppen med korte armer, og den rosa i innlegg 2, byr 400 kr inkl frakt
  17. Hvilket stoff er det på BB-singleten? Og er casall-tightsen lav i livet? BB-tightsene synest jeg er korte i livet med mine lange bein..
  18. Han har vel egentlig gjort det, de 10 øvelsene jeg ramsa opp i hovedinnlegget. Poenget er at jeg vil ha noen ekstra, som markløft og vanlig knebøy, og synest det blir altfor mye på en dag. Han sa jeg kunne bare legge til det de dagene jeg ville det. Jeg har kjørt både nybegynnerprogram fra pt'en, og det som er her på fitnessbloggen, og fått innføring i teknikk, som forøvrig er bra i følge han. Jeg kunne alltids fått han til å delt opp programmet, men han har egentlig annen jobb, pt er kun ved siden av, så gidder ikke mase mer enn nødvendig Og siden det er så mange kloke hoder her inne, s
  19. Å dele opp øvelsene jeg fikk fra pt som jeg burde trene i forhold til mine svake sider, pluss noen jeg liker selv. Men ble for mange til å ha i en økt.. Målet er jo å bli sterkere der jeg er svak
  20. Takk for link Ser denne delingen grei ut? A: Knebøy ADL Pullups, horisontal strak kropp Roing i kabel Sittende brystpress Armhevinger Biceps Reverse hyper B: Markløft Utfall fra step Knebøy fra step Nedtrekk Negative pullups Et-beins hip thrust Triceps Planke
  21. Har trent styrke siden september, og fått hjelp fra en pt i henhold til hvilke øvelser jeg bør trene i forhold til mine svake sider. Jeg trener 3-4 ggr i uken. Jeg har også satt opp øvelser litt etter hva jeg liker, men blir så usikker. Nå har jeg fått en ny liste med øvelser, men tenkte å høre her hvordan jeg evt burde sette det opp. 1. Utfall fra step med hantel 3 x10-15 2. Knebøy fra step (en fot til siden) 3 x 10-15 3. Et bens hip thrust 3 x 10-15 4. Bicepscurl (liggende på skråbenk, curl på skrått opp mot hodet) 3 x10-15 5. Bicepscurl
  22. Mange sterke jenter her Jeg er 173, 64 kg og 33 år gammel (4 barns mor) og trent styrke siden september 2013 (gruppetimer før den tid). Knebøy: 52,5 kg Markløft: 50 kg (trent kun i 5 uker) Rumensk mark: 50 kg Benkpress: 40 kg (prøve 42,5 kg neste gang) Militærpress: 20 kg (her skal jeg øke nå) Triceps: 17,5 kg Biceps: 15 kg med ez-stang, litt mer med hantler Pullups: 2 Hip thrust: 40 kg (her skal jeg øke) Nedtrekk: 40 kg Nedtrekk i maskin: 50 kg Sittende roing: 42,5 kg Stående en-armsroing: 12,5 kg hantel Sidehev: 6 kg´s hantler, 5 kg på fronthev Planke (strake armer i slyn
  23. Takk for forklaringer, da ble jeg litt klokere i dag også Da er det altså RDL, og ikke SLDL slik som jeg trodde jeg har utført.
  24. Hva blir prisen totalt?
  25. Skal man helt i gulvet i strake markløft?
×
×
  • Opprett ny...