Gå til innhold

B_H_ave

Medlemmer
  • Innholdsteller

    109
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Har til nå trent fullkroppsprogram (noen år), men "problemet" nå er at jeg stort sett kun har tid å trene styrke mandag, tirsdag og onsdag. Kan av og til få inn en økt i helgen. Kunne trent fredagsmorgen også, men trener stort sett taekwondo torsdagskveld, så synest det blir litt tett. Noen som har tips/forslag til hvordan/hvilket program jeg kan følge med så ugunstige treningsdager?
  2. Ok, har ikke prøvd den typen før, men f.eks BB-tightsene er for korte i livet til meg (er 173 cm), har prøvd to forskjellige modeller, men ingen funker.. Jeg bruker str s/m i andre typer, og ser på str-tabellen til sixdeuce at de er små i str, så da blir den vel for liten
  3. Høy eller lav i livet? Og er det den lilla som er på bildet her? Og hva var det du ikke likte med passformen? Sammenlignet med..?
  4. Jeg har ei venninne som vil ned i vekt og kjører en del kardio. Jeg har anbefalt styrketrening i tillegg, men usikker på hvordan hun kan legge det opp med tanke på at hun ikke har tid til mer enn 1-2 økter i uka. Forslag? Kan man evt ta nybegynnerprogrammet som man finner her på fb, selv om det ikke blir tid til flere økter? Blir det for sjelden man får kjørt gjennom alt?
  5. Takk for svar, skal ha det i minnet Kan du si noe om pris? Aner ikke hva det ligger på jeg, hva som er vanlig.. Skjønner at det individuelle forskjeller her, men jeg tenker sann ca, eller fra x kr til x kr?
  6. Jeg trener for tiden x-press programmet (som jeg har funnet her på bloggen), så får variert både på vekter og reps. Liker programmet godt, og blir gradvis sterkere Men hver økt tar litt for lang tid, så vurderer å bytte etter jul, og samtidig spise litt i kcal-overskudd for å se om det blir noen forskjell på muskelbygging. Kvier meg for å spise for mye pga tidligere overvekt (finner en del bilde i loggboken), men har lyst å prøve Jeg spiser stort sett sunt og bra, har opparbeidet meg litt kunnskap iht mat pga vektnedgang, men vet ikke så mye i forhold til trening. Jeg jobber greit med ov
  7. Jeg har ikke satt meg noen eksakt plan enda, bare bli sterkere foreløpig. Jeg er også selvdriven, har kun hatt noen enkle timer pt. Vil etterhvert ha hjelp til både trening og kost, for best mulig fremgang. Er også opptatt av at det skal være helhetlig pent fysisk
  8. Har brukt program jeg har funnet her, holder for tiden på med x-press og liker det, men om det er det riktige for meg vet jeg ikke. Har også fått noen innspill fra en pt Sliter også noe med mobilitet, og tøyer en del. Jeg leser omtrendt det jeg kommer over om trening og teknikk, og har komt meg noe på vei, men vil etterhvert lenger
  9. Akkurat Trener stort sett alene også, så er noe forsiktig med både benk og knebøy, dermed går det seint med fremgangen. Vant en pt-time for litt siden, fikk da gått gjennom litt teknikk, det var nyttig Men trenger mer, trenger å bli litt pushet ut av komfortsonen.
  10. Jeg vil bli sterkere og få en bedre fysikk (finere). Jeg blir jo det gradvis på egen hånd også, men tilegner meg det meste på egen hånd, og føler meg veldig usikker mange ganger. Derfor kunne jeg tenke meg å få mere hjelp ved en senere anledning (ikke tid akkurat nå).
  11. Ok, forstår det er individuellt hvilke avtaler man gjør, man hva er vanlig da med en coach? Ukentlig oppfølging av både trening og kost? Får man treningsprogram? Blir kosten justert underveis?
  12. B_H_ave

    Coaching

    Hva kan man forvente av en coach? Eller hva burde man forvente?
  13. Kan nevne at taekwondo-treningen blir torsdagskvelden
  14. X-size, synest det har fungert ja Problemet er at jeg har faste dager jeg må trene pga familie (mandag, tirsdag og fredag el lørdag) og da "kræsjer" det av og til med tunge økter dagen etter lett, og hvis jeg ikke husker feil var det anbefalt med 2 dager pause før ny runde med tunge økter..? (selv om det av og til bare har blitt 1 nå også..) Slik det har vært nå: mandag - tung overkropp, tirsdag - tung underkropp, torsdag - lett/medium bryst, skuldre, triceps, fredag(evt lørdag) - lett/medium bein, rygg, biceps. Viss jeg gjør slik som du foreslår blir det: mandag - tung overkropp, tir
  15. Må kutte en dag med styrketrening i uka, fra 4 til 3, da jeg skal starte med taekwondo og har ikke tid til mer. Har kikka på både x-press og 5x5, men usikker på om jeg skal kjøre fullkropps- eller fortsette med spltt, i så fall; hvordan? Forslag? Alder: 33 Kjønn: Dame Høyde: 173 cm Kroppsvekt: 65-66 kg Hva ligger baseløftene på nå? Knebøy: 55 kg (max 65 kg), Markløft: 75 kg, Benkpress: 45 kg, Skulderpress: 22,5 kg, Pullups: neeesten 2 Hovedmål med treningen: Bli sterkere, og mere "fit" Treningserfaring: Mange år med diverse gruppetimer, men styrketrening i 1 år. Har kjørt fullkropps
×
×
  • Opprett ny...