Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjør noe HELT annet ?

Gå en tur i skogen ? Høre på lyder og se etter dyr ? Gjerne på kvelden, natta ?

Gå på ski ? Stå på slalåm ? Sykle på glatta ? Hoppe på trampoline ? Snøballkrig ? Kløyve ved ? Ommøblere huset eller leiligheten ? Male 2 vegger i gushete farger ? Montere panel i taket ? Vaske bilen ?

Det er mye rart man kan finne på som er langt bedre enn å sitte i sofaen når man sliter med motivasjonen til å trene skikkelig. Jeg har veldig vondt for å motivere meg, men gjør mye annet rart. F.eks er vedhugging noe av det jeg driver best å drive med. Etter 4 timer med full værnemundur og motorsaga på bånn pinne, er jeg så sliten at jeg nesten må krabbe på knærne til bilen. Sikkert ikke like bra som en dedikert treningsøkt, men neimen ikke langt unna. Lagt på at jeg er overmotivert for å gjøre det, så har vi en vinner......

• 2 uker senere...
Finner jeg ikke motivasjonen tar jeg 250mg koffein, en dobbel expresso, setter meg i bilen og guffer opp Noe gammelt med Dead Prez! Funker alltid! :D

Misunnelig! Siden jeg bruker efedrin for allergi reagerer jeg ikke på vanlige sentralstimulerende som efedrin og koffein. Kunne tatt 1g koffein og 100mg efedrin og sovne :S

Annonse

Jeg har satt meg et langtidsmål som jeg skal nå innen 26. juni 2015. Så selv om delmålene mine ikke alltid blir nådd så har jeg fortsatt det langsiktige målet å jobbe mot. Alle har en periode hvor ting ikke går på skinner og dett er vanskelig å se fremgang fra uke til uke eller måned til måned. Men da må du bare huske på hva du virkelig har lyst til.

Jeg kan sikkert linke youtube klipp med folk som er gode i idrett med pompøsmusikk i bakgrunn, fortelle deg at det blir lettere med tiden, eller gi deg spotifien min med treningsmusikken. Men ingen ting kommer til å hjelpe med mindre du har satt deg et mål du ønsker å oppnå og som du har bestemt deg for å nå.

Misunnelig! Siden jeg bruker efedrin for allergi reagerer jeg ikke på vanlige sentralstimulerende som efedrin og koffein. Kunne tatt 1g koffein og 100mg efedrin og sovne :S

Hoho, skjelver som ei chivava valp etter 30mg gjennom hostesaft! Men man blir vel tolerant over tid for effe også..

Me likes my caffeine!

Har du prøvd Jack3d? Den er vistnok the shit for folk som tåler endel! :)

Bestem deg 100% for at i dag skal du gå på trening.

Kjør en lett oppvarming, litt tøying og gjerne litt egenmassasje.

Velg deg 3-4 av dine favorittøvelser og legg på bare 60-70% av vekta du pleier bruke.

Kjør 3-4 sett med 4 repetisjoner i hurtig eksplosiv utførelse på hver øvelse (gjerne i sirkel)

Gå hjem og føl deg storartet!

Slike økter får ihvertfall meg til å bli giret på neste treningsøkt igjen. Det kalles for nevral oppladningstrening eller aktiveringstrening.

Hvis motivasjonen er ekstremt lav hjeper det ofte å senke lista eller flytta lista litt akkurat den dagen. Klarer jeg bare ikke å gå ned i "svettekjeller'n" kan det hende at jeg heller flyr 1-2 timer på ski eller på tur, drar og svømmer (mmm badstu!) med jentungen eller i slappeste fall - drar og blir massert. Hva som helst som er bra for meg og som ikke involverer sofa og sjokolade.

*Tenk deg 4 måneder frem i tid

*Tenk på hvilke resultater du klarer å oppnå til da

*Tenk så på hvor mye du kommer til angre om du ikke gidder å trene fremover :)

Det er egentlig veldig bra motivasjon. Tenk at bikinien skal frem om ca 3 måneder.

- Setter meg korte og langsiktige mål

- Loggfører styrkeløft for å sjekke at jeg har økning

- Sjekker gamle løft i loggen :)

- Gjør endringer i rutiner ( nytt styrke program osv )

- Leser om trening / ser på youtube om trening

- Kjøpte meg fettkaliper nå - så blir å måle framgangen fremover :) Det skal holde motivasjonen for å være enda mer nazi på kostholdet oppe :p

Annonse

Hmm, hvis det plutselig skulle komme en dag jeg ikke vil trene (noe som faktisk er sjeldent når jeg tenker meg om, kan ikke huske sist) så bare gjør jeg det for det, fordi jeg vet jeg må, og etterpå kommer jeg til å føle meg toppers :D Også titter jeg på fitness sider hvor jeg blar igjennom bilder samt lese blogger :)

Jeg har fått tilbake motivasjonen etter å starte med et helt nytt treningsprogram. En helt annen form for styrketrening enn hva jeg gjorde før. I tilleg har jeg sett på litt bilder her inne samt satt meg klare mål for hva jeg vil oppnå med treningen.

Motivasjonen min har økt voldsomt med nytt program. Det er pain som bare det, men det er godt å se at det fungerer :)

apropo trening- burde komme meg ned dit snart jeg :)

Flere nevner vilje her og jeg er helt enig i at man må ha vilje, men for å få vilje tror jeg det kan være viktig å sette seg mål. da kommer motivasjonen og viljen litt lettere.

en annen ting er musikk. finn noe god musikk å trene til. ta bilder etter trening slik at du kan se fremgangen :) lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...