Gå til innhold

Null motivasjon: Hva gjør dere?


heijmeb

Anbefalte innlegg

Men hvor lenge har du spist sunt? og hva er sunt/hardt for deg? :)

Bra spørsmål, faktisk. Det er veldig store forskjeller på innbilt smerte og innbilt ubehag. Mange sykehus bruker kun subjektive skalaer nå...For min del har jeg sittte i hele dag med leamus i både ben og armer, rivende sult i magen og uro i hele kroppen siden har kommet enda et steg nærmere målet mitt. Fastedagen skal uansett gjennomføres, og så sitter jeg og ser på folk som "egentlig bare skal gå ned noen kilo, men så var det så innmari fristende å gå 10 minutter for å komme seg på kiwi og kjøpe seg en forbanna sjokolade"... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra spørsmål, faktisk. Det er veldig store forskjeller på innbilt smerte og innbilt ubehag. Mange sykehus bruker kun subjektive skalaer nå...For min del har jeg sittte i hele dag med leamus i både ben og armer, rivende sult i magen og uro i hele kroppen siden har kommet enda et steg nærmere målet mitt. Fastedagen skal uansett gjennomføres, og så sitter jeg og ser på folk som "egentlig bare skal gå ned noen kilo, men så var det så innmari fristende å gå 10 minutter for å komme seg på kiwi og kjøpe seg en forbanna sjokolade"... :p

Ja, jeg har jo vært der at jeg kunne spise så mye, fordi jeg trente så mye.. dvs jeg "trente" og spiste for 2.. (menn..) :D

Man må bare gjøre det dobbelte av hva man tror er bra nok :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor lenge har du spist sunt? og hva er sunt/hardt for deg? :)

Har vel egentlig vært ganske sunn det siste året, men de siste 4 ukene har jeg virkelig trådt til og den siste uken har jeg spist etter periodisk faste. Spiser magert kjøtt med mye grønnsaker og salat. Hard trening for meg er beinhard styrketrening med en treningspartner som er styrkeromsveileder (stakkars, han får gjennomgå når jeg blir sliten - sier så mye stygt når han pusher meg siste biten :p hehe). Så jeg får bare fortsette å stå på, forhåpentligvis vil resultatene komme etter hvert =) *think happy thoughts*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig vært ganske sunn det siste året, men de siste 4 ukene har jeg virkelig trådt til og den siste uken har jeg spist etter periodisk faste. Spiser magert kjøtt med mye grønnsaker og salat. Hard trening for meg er beinhard styrketrening med en treningspartner som er styrkeromsveileder (stakkars, han får gjennomgå når jeg blir sliten - sier så mye stygt når han pusher meg siste biten :p hehe). Så jeg får bare fortsette å stå på, forhåpentligvis vil resultatene komme etter hvert =) *think happy thoughts*

Spiser du nok? Det er mye vanskeligere å få i seg nok kalorier på IF enn ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig vært ganske sunn det siste året, men de siste 4 ukene har jeg virkelig trådt til og den siste uken har jeg spist etter periodisk faste. Spiser magert kjøtt med mye grønnsaker og salat. Hard trening for meg er beinhard styrketrening med en treningspartner som er styrkeromsveileder (stakkars, han får gjennomgå når jeg blir sliten - sier så mye stygt når han pusher meg siste biten :p hehe). Så jeg får bare fortsette å stå på, forhåpentligvis vil resultatene komme etter hvert =) *think happy thoughts*

4 uker gjør litt forskjell, men det er bare å smøre seg med tålmodighet fremover :) Lykke til!! Og ikke gi opp, reisen er verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser du nok? Det er mye vanskeligere å få i seg nok kalorier på IF enn ellers...

Jeg aner ikke om jeg spiser nok. Måltid 1 i dag: 2 kokte egg og en brødskive, måltid 2: 3 brødskiver og måltid 3: svinefilet med pasta (altfor stor porsjon, ble ubehagelig mett). Har spist mye mer i dag enn jeg pleier. Spiser også lavkarbo brød.

Som regel pleier det være: måltid 1 (ca 14.30) 2 egg og 2 brødskiver, og måltid 2 (ca 21.00): kjøtt, grønnsaker og salat.

Merker jeg er veldig redd for å få i meg for mange kcal. Vet at jeg må ligge i underskudd for å få ned fettprosenten, så jeg prøver vel å spise relativt lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker gjør litt forskjell, men det er bare å smøre seg med tålmodighet fremover :) Lykke til!! Og ikke gi opp, reisen er verdt det!

Tusen takk! =) Jeg prøver så godt jeg kan =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mangler selv motivasjon. Spiser sunt, trener hardt, men resultatene uteblir.:meh: Da tenker jeg fort "hva faen er vitsen da? Jeg er bare dømt til å være sånn jeg er". Samtidig har jeg et liiiite håp innvendig om at den forbanna fettdjevelen :mad: vil forsvinne litt etter hvert, så jeg får bare holde ut.

"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

- Albert Einstein

Om du ikke ser fremgang/resultater så er det sikkert noe du må endre på for å klare å oppnå det. Det trenger ikke være noe stort, men noen ganger så er det små kjepper i hjulene vi ikke selv klarer å se

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke om jeg spiser nok. Måltid 1 i dag: 2 kokte egg og en brødskive, måltid 2: 3 brødskiver og måltid 3: svinefilet med pasta (altfor stor porsjon, ble ubehagelig mett). Har spist mye mer i dag enn jeg pleier. Spiser også lavkarbo brød.

Som regel pleier det være: måltid 1 (ca 14.30) 2 egg og 2 brødskiver, og måltid 2 (ca 21.00): kjøtt, grønnsaker og salat.

Merker jeg er veldig redd for å få i meg for mange kcal. Vet at jeg må ligge i underskudd for å få ned fettprosenten, så jeg prøver vel å spise relativt lite.

Mulig brødet ikke gjør så mye for deg når det gjelder å gå ned, det er ofte ikke så veldig god næring i det.. Hva med havregryn og ris? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig brødet ikke gjør så mye for deg når det gjelder å gå ned, det er ofte ikke så veldig god næring i det.. Hva med havregryn og ris? :)

Det kan jeg jo kanskje prøve? =) Skulle ansatt PT og personlig kokk - DA vettu :p hehe. Jeg får vel prøve å spise mat med mye næring som ikke har så mange kcal, men trives veldig godt med IF hvertfall. Får prøve å trene enda hardere og spise enda litt mindre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg jo kanskje prøve? =) Skulle ansatt PT og personlig kokk - DA vettu :p hehe. Jeg får vel prøve å spise mat med mye næring som ikke har så mange kcal, men trives veldig godt med IF hvertfall. Får prøve å trene enda hardere og spise enda litt mindre =)

JA les deg opp og prøve deg frem, eneste som funker. Ikke alt passer alle, og ikke ta alt for god fisk. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA les deg opp og prøve deg frem, eneste som funker. Ikke alt passer alle, og ikke ta alt for god fisk. :D

Tusen takk! =) blir faktisk mer motivert av at flotte folk her inne kommer med positive og konstruktive ord! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har 0 motivasjon og aldri gleder deg til å trene ville jeg gjerne revurdert det opplegget du følger?

Har du et program som du ikke trives med? Liker du ikke øvelsene?

Og ikke minst, hvordan er forholdet ditt til mat?

Virker som om de som har et godt forhold til mat elsker å trene, de som ikke har det sliter med motivasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at du rett og slett har kjørt for hardt på en periode? Du spiser jo veldig lite, og kombinert med trening er det ikke så veldig rart hvis kroppen til slutt nekter mer. Ta deg en uke der du kun trener øvelser du trives med, spis litt mer og bestem deg for hvordan du skal legge opp løpet videre :) Det er jo ingen vits å fortsette det løpet du har hatt, for det virker ganske tydelig at det ikke fungerer. Kanskje må du revurdere treningprogram og/eller mengde. Men som flere sier over her, det handler om valg og vilje - hva vil DU? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister jeg motivasjon.

Så prøver jeg et nytt program. Årsaken min til mangel av motivasjon er ofte at lei av samme rutine.

Ellers prøver jeg bare å tvinge meg til gymmet. Er jeg fortsatt dritt lei, så korter jeg ned økta.

Av og til så har jeg faktisk en morro dag på gymmet. Der jeg løper rundt og bare trener hva jeg føler for. Ender fort opp med å kaste t-shorta og kjøre overkropp hyperthrofi! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...