Gå til innhold

Null motivasjon: Hva gjør dere?


heijmeb

Anbefalte innlegg

Når motivasjonen mangler, så finner jeg god hjelp i motiverende bilder av kropper jeg synes jeg fine. Jeg tenker også litt fremover i tid og ser for meg selv på stranden og hvordan jeg ønsker å se ut.

Det kommer dager da sofaen frister aller mest, men da er det bare å dra seg i nakkehårene og komme seg til trening og se hvordan det går. Som regel blir treningen mye bedre enn forventet.

Som noen andre har nevnt, så hjelper det kanskje med en liten pause for så å komme tilbake igjen med et nytt treningsprogram. For min del er det farlig å vente altfor lenge, for da havner jeg lett i en ond sirkel som gjør det enda vanskeligere å bli motivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sette seg ned å evaluere hva man har gjort, se over logger og se fremgangen. Om man finner ut at opplegget ikke fungerer så bra som man ønsker kan man jo se på andre måter å trene på. Ellers må jeg si at enkle ting som å se på før og etterbilder av folk som er godt trente, gjerne av noen som har hatt samme kroppssammensetning som deg selv da de startet (om det blir det riktige ordet å bruke :p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig heldig å ha en flink bror som er velding interessert i bygging/løfting av jernklomper og har stilt i AF før så da prater jeg med han eller treningskompisen, vi er flinke til å motivere hverandre opp!:)

Mange klipp på youtube som minner oss på hvor heldig vi er som har 2 bein og gå på, to armer som funker og ett hue som funker.

Ellers så er www.simplyshredded.com flink til å lage regelmessig "motivasjonsartikkler" med videoer og bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger når jeg absolutt ikke har lyst å trene så finner jeg på alternativer, men med tanke på at jeg er littegranne prega av lister (noen kaller det ocd, jeg sier jeg må ha litt struktur i hverdagen) og at ting skal bli gjort når det er planlagt så ender jeg opp på trening allikevel, fordi det er det som står på "planen" (den er stort sett både i hodet mitt da). Jeg kan iallefall dra dit og om ikke annet stå på tredemølla (jaja, setter den på også) eller noe slikt. Ender stort sett opp med å løfte vekter uansett, for å trene cardio liker jeg ikke:whistling:. Eller så kjøper jeg treningstøy:p Da må jeg jo gjøre meg fortjent til å bruke dem. Eller så tenker jeg på at jeg kommer faktisk ikke en cm nærmere mål hvis jeg ikke gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...