Gå til innhold

Null motivasjon: Hva gjør dere?


heijmeb

Anbefalte innlegg

Jeg har NULL, zero, nada motivasjon for tiden.. jeg har ikke vært på studio på to uker nå og har spist minimalt med mat og egentlig følt meg drit dårlig. Jeg har kjempe lyst på drømmekroppen og resultater men det blir det ikke noe av ved å ikke faktisk trene!

Jeg føler meg så dritt, det burde ikke være så vanskelig å komme seg bort til studio og trene, men jeg kommer meg bare ikke avgårde. Jeg spiser ikke, trener lite og føler meg ræva.

Hva gjør dere når dere har null motivasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Motivasjon nok at det går mot vår og sommer verdt øyeblikk. Må tenke seg selv hvorfor man vil oppnå noe med trening, om det er vektnedgang, eller å bli fit generelt. Hvis jeg har en dårlig periode tenker jeg meg tilbake til den tiden jeg begynte å trene, la om kosthold osv, HVORFOR jeg gjorde dette osv, da har du svaret. Tenk deg om 5mnd er det sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel i bunn og grunn om hvor sterk viljen din er til å oppnå målene dine, samt (ihvertfall i mitt tilfelle) hvor godt innarbeidet trening, mat etc er i rutinene dine.

Vil du virkelig nå målet ditt, så drar du på trening selv de dagene du ikke føler deg "up for it". Jo mer man er borte, jo lettere er det å holde seg borte.

Bit i deg mangelen på motivasjon, dra på trening idag, imorgen og neste dag. Tipper motivasjonen vil finne deg igjen da :)

Flere tips ligger her : http://www.adressa.no/forbruker/helse/komiform/article1459249.ece

Boost i riktig retning kan være å lese seg igjennom flere av de forskjellige trådene inne i dette motivasjonsforumet også, mye bra her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har null motivasjon sier jeg til meg selv at jeg i det minste skal pelle meg på treningsstudioet og prøve. Om jeg ikke "føler det" når jeg begynner å trene, så går jeg. Gidder ikke kaste bort tid på mislykkede økter når kroppen eller hodet ikke vil, men jeg skal i det minste innom og forsøke. Da går det som regel av seg selv. Man får i det minste gjort *noe*.

Jeg kan også fint ta meg en uke fri om kroppen nekter. Det tror jeg bare er sunt, men når uke to har passert, da er det bare å bite tennene sammen og i det minste bestemme seg for at man skal være inne på treningslokalet i 10 minutter før man gir opp - om man så bare går inn og setter seg på en benk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har NULL, zero, nada motivasjon for tiden.. jeg har ikke vært på studio på to uker nå og har spist minimalt med mat og egentlig følt meg drit dårlig. Jeg har kjempe lyst på drømmekroppen og resultater men det blir det ikke noe av ved å ikke faktisk trene!

Jeg føler meg så dritt, det burde ikke være så vanskelig å komme seg bort til studio og trene, men jeg kommer meg bare ikke avgårde. Jeg spiser ikke, trener lite og føler meg ræva.

Hva gjør dere når dere har null motivasjon?

Jeg har ofte null motivasjon. Har lyst til å gå ned på kjøkkenet og sette meg ned å spise sjokolade (som jeg aldri har i hus, guess why). Why dont I?

Fordi jeg har vilje.

Jeg syns det er fryktelig "lett" å skylde på manglende motivasjon dersom man ikke drar på trening en dag, en uke eller måned, men heller sitter hjemme og spiser.

Det er faktisk ikke slik at "vi" som trener 5 dager i uka og lever på salat og cottage cheese gjør det fordi vi har en uhorvelig mengde motivasjon, men fordi vi rett og slett har bestemt oss for hvor vi vil og er bevisste på hva vi må gjøre for å komme dit. Det er ikke en dans på roser å endre hvordan man ser ut, da hadde alle gjort det. Man må gi det lille ekstra hver gang, dra seg opp av sofaen selv om ski-VM frister mer og velge torsken når man er på buffet (satt på spissen selvsagt).

Jeg sier ikke at jeg ikke har motivasjon, 90% av tiden har jeg lyst til å dra på trening, men det tok meg lang tid å komme dit. Helt ærlig kan jeg vel si at de først 4 mnd etter at jeg begynte å trene fast var et ork. Hadde ikke lyst i det hele tatt, og hadde lyst til å gi meg selv unnskyldninger til å slippe uansett.. Jeg er veldig glad nå for at jeg kom meg gjennom det, men som sagt, hadde ikke særlig lyst.

Jeg tror du vil få motivasjon når du ser hva det faktisk gir deg å trene og spise sunt. Jeg snakker ikke bare om en flott kropp, men også overskudd og energi til å klare andre ting.

Det handler rett og slett bare om å ikke gi opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Motivasjonen min er og ikke la hodet og kroppen vinne, det har den gjort for lenge nå. Forteller meg selv at jeg fortjener og ha det bedre! Blir sint på meg selv, så yter jeg enda mer en før. Føler jeg for the *killerlook* :p

Selv om du ikke vil, gjør det likevel. Du føler deg så mye bedre etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjon nok at det går mot vår og sommer verdt øyeblikk. Må tenke seg selv hvorfor man vil oppnå noe med trening, om det er vektnedgang, eller å bli fit generelt. Hvis jeg har en dårlig periode tenker jeg meg tilbake til den tiden jeg begynte å trene, la om kosthold osv, HVORFOR jeg gjorde dette osv, da har du svaret. Tenk deg om 5mnd er det sommer!

4 mnd ;) Må være lov å håpe at det blir litt sommertemp i Juni og:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare 1 regel: Jeg SKAL ned på gymmet, uansett, og om det så er , bare dra igjen om økta kjennes helt for jævlig. Men i de fleste tilfellene, blir disse øktene noen av de bedre jeg har :)

Så liker jeg denne godt:

“Be miserable. Or motivate yourself. Whatever has to be done, it's always your choice.” Wayne Dyer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjon er ikke noe som kan læres av andre, motivasjon må komme av dine egne ønsker. Hvis du virkelig vil noe så klarer man det uansett, du må bare rette nesa mot målet og overbevise deg selv at du kan klare det. Hvis ikke du har troa på at du kan nå dine mål, hvorfor i allverden skal vi sitte her å si joda det klarer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mangler selv motivasjon. Spiser sunt, trener hardt, men resultatene uteblir.:meh: Da tenker jeg fort "hva faen er vitsen da? Jeg er bare dømt til å være sånn jeg er". Samtidig har jeg et liiiite håp innvendig om at den forbanna fettdjevelen :mad: vil forsvinne litt etter hvert, så jeg får bare holde ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mangler selv motivasjon. Spiser sunt, trener hardt, men resultatene uteblir.:meh: Da tenker jeg fort "hva faen er vitsen da? Jeg er bare dømt til å være sånn jeg er". Samtidig har jeg et liiiite håp innvendig om at den forbanna fettdjevelen :mad: vil forsvinne litt etter hvert, så jeg får bare holde ut.

Men hvor lenge har du spist sunt? og hva er sunt/hardt for deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...