Gå til innhold

Test på Kvinneguiden.no


Natalie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker faktisk Kvinneguiden og det finnes noen kunnskapsrike folk der inne innen trening og kosthold (merk noen:p), men denne testen var helt på jordet! Jeg fikk 3/10! Da svarte jeg faktisk ut fra hva jeg trodde KG mente var rett (feks spise hver 3.time og sånn), likevel fikk jeg opp at jeg ikke hadde peiling på kosthold. Lurer virkelig på hva fasiten er! Må vel være noe spinnhakkande gale der:p

Men greit å vite at KG har mer peiling på slikt enn Fitnessforumets medlemmer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde visst kom klager på denne på KG, fordi alle svarte "feil". Var pga tekniske problemer eller noe. Fasiten skulle i følge dem være:

1. Hvilket næringsemne er det mest energirike?Fett

2. Hvor mye av energiinntaket bør komme fra fett?

30 %

3.Hva er glykemisk index?

En målemetode på hvor raskt karbohydratene øker blodsukkeret.

4.Hvilken drikk sies å kunne øke forbrenningen i kroppen?

Kaffe

5. Hvilke spesielle egenskaper har fiber?

Gir stabilt blodsukker og holder deg mett lengre.

6. Når opplever man vanligvis treningsverk i kroppen hvis man ikke er vant til å belaste muskulaturen?

1-2 døgn etter at belastningen ble påført.

7. Hvorfor bør du spise hver tredje time?

Fordi det vil opprettholde et jevnt blodsukker, holde opp forbrenningen og redusere muligheten til overspising ved neste måltid.

8. Hvor lang tid bør du bruke på ett måltid?

Cirka 20 minutter.

9. Hva bør du begrense når du vil ned i vekt?

Alkohol.

10. Hva bør du fokusere på dersom du vil opp i vekt på en sunn måte?

Du må spise sunn mat, i tilstrekkelige mengder over en viss periode. Dette må du kombinere med styrketrening, slik at mest mulig av det du legger på deg, er muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...