Gå til innhold

Sminke og trening


KristineT

Anbefalte innlegg

Yeah, girly thread! :p

Er litt morsomt/gøy å høre hva dere mener og gjør i forhold til sminke og trening. F.eks om du etter du har stått opp, tar du på sminke før trening da? Spesielt hvis man skal på ett gym der det er mange andre folk. Hvis du trener senere på dagen etter jobb eller noe, tar du av deg sminken før du trener da? Mye av dette har jo med hva som er sunt for huden osv, mange har vel lest om sminke og trening og bla bla, haha. :p

Jeg selv bruker ikke sminke om jeg drar ut på en løpetur på morningen, da blir jeg jo knallrød å svett uansett. Skal jeg på gymmet tar jeg i blant på litt mascara bare for å se litt våken ut i det minste, haha. Men orker ikke det styre med pudder/foundation om jeg skal trene på morgenen, jeg bil jo bare tørke av svetten og sminken på ett papir senere uansett...

Ellers hvis jeg trener etter skolen trener jeg bare med sminke. Orker ikke ta den av når jeg skal dusje etter treninga uansett:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehehe:)

Jeg er dollete.:wub: Så ja jeg tar på meg sminke før jobb, og fresher den opp litt før trening.. men går aldri med mye sminke.

For at ikke det skal være så bad for huden så vasker jeg vekk sminka m en gang jeg kommer hjem etter trening og dusjer:)

Men hvis jeg jogger på morrakvisten eller trener ute, så bruker jeg ikke sminke:)

Bruker dessuten bare id sminke, og gode produkter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal å trene nå, og jeg har sminket meg. Men ikke full sminke som om jeg skal ut blant annet folk og vase. Har litt fuktighetskrem med foundation i, øyebrynsfarge, eyeliner og mascara. Litt concealer under øyene. Jeg sminker meg ALLTID før jeg går ut, liker ikke å gå ut med mine tamme øyne :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvor tidlig det er! De dagene jeg trener tidligere enn 7-8 tiden, sminker jeg meg aldri. Da skal jeg uansett rett i dusjen og på skolen (det vil si, sminken kommer på til skolen:p). Har jeg på sminke fra før, tar jeg den aldri av før trening. Skal jeg trene midt på dagen/ettermiddagen/kvelden, og har sittet hjemme tidligere den dagen, sminker jeg meg litt før trening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg står opp og skal rett på trening fikser jeg bare en veldig enkel grunnsminke egentlig. Litt concealer, minrealsolpudder (med om det er lenge siden jeg har tatt sol, avhengig av å ha farge! Og i ansiktet mister jeg det først...) og vannfast mascara. Men jeg ser ikke sminker ut, at jeg kommer fra jobb eller noe.

Om jeg derimot kommer fra skole/jobb så bare trener jeg med full sminke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
jeg er veldig ujålete, og trener som regel med bare mascara, eller ingenting. Men har oppdaget fordelene ved å farge bryn og vipper hos frisøren, så da ser man egentlig aldri heeelt ufresh ut :p

Hvor lenge holder fargen når du får dem farga?

Har vurdert opp og ned i mente å få mine bryn farga, om det er noe å spare på det, kontra å kjøpe ny øyebrynsblyant/eyebrow kit annenhver måned :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge holder fargen når du får dem farga?

Har vurdert opp og ned i mente å få mine bryn farga, om det er noe å spare på det, kontra å kjøpe ny øyebrynsblyant/eyebrow kit annenhver måned :p

ca 3 uker... men det beste er selvsagt å slippe å farge dem selv med blyant. Så anbefales :) har aldri testet sånn gjør-det-selv kit, men fins sikkert noe som er billigere enn frisøren. Men ække så dyrt asså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener alltid på morran, før jeg gjør andre ting. Sminker meg aldri før trening. Føler meg uberteit hvis jeg trener senere på dagen og har sminke på. Litt fordi jeg ikke har vannfast maskara og den begynner å renne. Og litt fordi jeg syns det ser teit ut når jeg har masse sminke på gymmet, eller når håndkleet plutselig er fullt av foundation og solpudder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som regel vært på jobb eller skole før trening, så da har jeg "daglig"-sminken på, men jeg sminker meg ikke i ens ærend for å gå på trening, skal jo hoppe i dusjen ettepå uansett :)

+ 1

Men.. så bruker jeg ikke haugevis med sminke til vanlig heller da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har som regel alltid maskara på, da jeg enten kommer rett fra skolen eller skal på skolen etter trening. Meeen trener ikke med foundation, den fjerner jeg alttid før jeg drar på trim. Blåser i hva andre tenker, blir rød i tryne uansett :p Legger heller ny sminke etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På onsdager og fredager starter skoledagen min med gym, da gidder jeg ikke å stå opp 10 minutter tidligere for å sminke meg når jeg likevel kommer til å svette det av meg, heller ikke mascara når jeg likevel dusjer etter gymtimen og :) Men hvis jeg vet jeg skal trene etter skolen, sminker jeg meg før skolen, men fjerner det ikke før trening etterpå.

Tror det er helt det samme jeg, om man vil trene med sminke etter ikke, det er nok noe man må vurdere selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminker meg også som regel før jeg drar på forelesninger. Da er det hele pakken med foundation,øyenskygge osv. Om jeg har trening først sminker jeg meg etterpå, når et gjelder trening om ettermiddag/kveld så tar jeg det ikke av men heller fresher opp litt etter trening om jeg skal møte noen etterpå. Bruker dessuten alltid vannfast maskara pga trening og rett og slett været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har fri så sminker jeg meg aldri. Hvis jeg er ute og jogger på morgenen/formiddagen, så sminker jeg meg i alle fall ikke, for da ser jeg ut som en rød tomat anyways :p

Når jeg skal på skolen eller til byen, så sminker jeg meg, men jeg bruker ikke mye sminke. Og jeg tar ikke bort sminken før jeg drar på trening. Også må jeg innrømme at jeg sminker meg hvis jeg skal direkte på trening også. Er så mye bedre å trene hvis jeg føler meg fresh :) Men jeg fjerner sminken med en gang etterpå da, før jeg dusjer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...