Gå til innhold

Sminke og trening


KristineT

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Jeg går alltid i dusjen, og sminker meg, før morgentrening (og annen trening, men da dusjer jeg ikke hvis jeg har dusjet tidligere samme dag). Bruker foundation, solpudder og rouge. Tar aldri på meg maskara til trening da jeg blir så svett at maskaraen lager svære sorte merker oppe mot øyebrynene mine.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på en måte blitt helt avhengig av sminke, og jeg går ikke ut uten foundation blant annet. Hvis jeg trener på morgenen legger jeg på sminken som alle andre dager, men kanskje litt mindre av alt. Jeg pleier jo å trene i ukedagene og da har jeg jo sminke på fra før, og da orker jeg heller ikke å ta den av før trening. Synes selv at jeg burde klare meg uten, men så lenge jeg ikke har noe problemer med huden pga det, kommer jeg nok ikke til å slutte med det heller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest xxxxxx

Sminker meg kun på morningen før jobb, og før jeg skal ut på noe. Har jeg sminke på treningen så er det helt tilfeldig!

Enig med Piraya sitt bilde;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

f9s, jeg bruker sjeldent sminke. mest sannsynlig fordi jeg liker å føle meg naken uansett om det er på jobb eller trening. er vel kanskje litt for glad i å være naturlig (bortsett fra at jeg fjerner det meste av hår på kroppen) :b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel ganske så opptatt av utseendet, men takler ikke å trene med sminke. Den renner, jeg blir vaskebjørn og bare .. nei. Håret vekk, sminke av og treningstøy på.

Kanskje jeg bruker feil sminke? Noen tips? Mascara maybe? Skulle gjerne likt å se litt småbra ut på treningsstudioet altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel ganske så opptatt av utseendet, men takler ikke å trene med sminke. Den renner, jeg blir vaskebjørn og bare .. nei. Håret vekk, sminke av og treningstøy på.

Kanskje jeg bruker feil sminke? Noen tips? Mascara maybe? Skulle gjerne likt å se litt småbra ut på treningsstudioet altså.

Mitt tips: dropp flytende foundations/produkter som inneholder olje hvis du skal ha foundation eller pudder på, bruk en primer under og prøv en vannfast mascara om du pleier å få mascara som renner/flekker av over eller under øynene :) Jeg vet at mange elsker f.eks diorshow-mascaraen og lancomes mascaraprodukter, selv er jeg en sucker for Smashbox og Nyx. Av alle "billigmerker" jeg har prøvd, synes jeg også loreal sine volum-mascaraer er ganske greie :)

Det beste er jo å trene uten sminke, men det vil nok ikke være et enormt problem for porene da huden likevel svetter ut sminken og man dusjer iløpet av kort tid - men som du påpeker her er det kanskje ikke den beste følelsen at det renner og føles oljete i ansiktet.

Om du har fet/blandingshud (grattis, du kommer til å ha fin hud langt oppi årene!) anbefaler jeg ihvertfall å holde seg unna alle produkter med olje. Finn en rensekrem, dagkrem og gjerne en tonic/ansiktsvann som passer for fet hud, og gå for all del ikke med sminke når det ikke er nødvendig. Jeg har tendenser til fet hud selv, og hiver meg på badet asap etter jobb hver dag når jeg kommer hjem og vasker av meg sminken og splasher på dr.hasuchka ansiktsvann bare for å slippe resten av dagen, kvelden og natten. Om jeg skal trene eller annet (jeg svømmer en del) vasker jeg uansett vekk sminken, men lar iblant mascaraen være på. Fungerer flott for meg, men alle er jo ulike :)

Ps: har jobbet litt med ulike fotografer (som MUA) og samtlige sier at MAC sine pudderfoundations ser utrolig flott ut på bilder. Det ser selvfølgelig flott ut ellers også, altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerner ikke sminke hvis jeg allerede har det på. Har jeg ikke på noe, tar jeg på litt mascara og concealer. Og bittelitt rouge hvis jeg føler at jeg ser litt gusten ut. :p Og en god leppepomade. Greit at leppene ikke sprekker opp når man skjærer grimaser av treningen.

"If you look good, you feel good, if you feel good, you do good" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har som regel sminke på fra før og tar den ikke av for å trene. Er veldig glad i sminkeprodukter. Girly girl når det kommer til det! Og når jeg slet med depresjon sa psykologen min at jeg skulle opp og ordne meg hver morgen uansett hva jeg skulle, så da ble det en vane etter det. Sminker meg hver morgen av vane og trivsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...