Gå til innhold

Trykkbølgebehandling!


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med denne type behandling? Jeg var hos manuellterapeut sist uke, har impingement i venstre skuldre. Han anbefalte 3 behandlinger med trykkbølge. Jeg fikk en behandling med en gang, og det gjorde noe sinnsykt vondt! Men faktisk innbiller jeg meg at det har hjulpet litt allerede.... Er det noen som erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trykkbølgebehandling er nesten bare symptombehandling. Hvis dette var det eneste tilbudet du fikk, er det som at terapeuten sier 'vi vet ikke hva som er problemet' i mine øyne.

Formålet med behandlingen er å redusere betennelsen i vevet, men gjør ingenting med årsaken til betennelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykkbølgebehandling er nesten bare symptombehandling. Hvis dette var det eneste tilbudet du fikk, er det som at terapeuten sier 'vi vet ikke hva som er problemet' i mine øyne.

Formålet med behandlingen er å redusere betennelsen i vevet, men gjør ingenting med årsaken til betennelsen.

Jeg skal også få et 6 ukers skulderrehabprogram, han var veldig klar på at det ikke var nok med kun behandlingen, men at jeg måtte gjøre mye av oppgaven selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Poenget med trykkbølgebehandling er at de slagene fra apparatet skal få i gang igjen helbredingsprosessen som kroppen har "gitt opp". Når du har en kronisk lidelse, der kroppen har sluttet å behandle skaden, skal trykkbølgeslagene få kroppen til å øke blodsirkulasjonen rundt skadeområdet, og dermed begynne å fikse skaden selv :)

Har hatt en del behandlinger selv uten effekt, men som en annen fysioterapeut sa, at det var nok fordi den ikke blei brukt på de riktige stedene :) Det var for vonde triggerpunkter og stram muskulatur.

Håper du får god effekt av behandlinga og god bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med trykkbølgebehandling er at de slagene fra apparatet skal få i gang igjen helbredingsprosessen som kroppen har "gitt opp". Når du har en kronisk lidelse, der kroppen har sluttet å behandle skaden, skal trykkbølgeslagene få kroppen til å øke blodsirkulasjonen rundt skadeområdet, og dermed begynne å fikse skaden selv :)

Har hatt en del behandlinger selv uten effekt, men som en annen fysioterapeut sa, at det var nok fordi den ikke blei brukt på de riktige stedene :) Det var for vonde triggerpunkter og stram muskulatur.

Håper du får god effekt av behandlinga og god bedring :)

Takk! Har nå hatt to behandlinger. Var fin et par dager etterpå, men så prøvde jeg meg på klatring i påska(aldri gjort det før... ) Det var sikkert ikke så lurt for gikk hardt utover skuldra, så fikk vondt igjen, men begynner i bli bra nå :) Skal til ny behandling imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole-Mats Moskvil - det enkleste er pistol?

Det er i hvert fall sykt enkelt :D

Brukt på riktig indikasjon kan det ha bra effekt på langvarige senelidelser. Om det er en annen grunn til skaden enn en ren overbelastning bør selvfølgelig disse adresseres parallelt. Hvis du merker bedring etter første behandling er prognosene betydelig bedre enn om du ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall sykt enkelt :D

Brukt på riktig indikasjon kan det ha bra effekt på langvarige senelidelser. Om det er en annen grunn til skaden enn en ren overbelastning bør selvfølgelig disse adresseres parallelt. Hvis du merker bedring etter første behandling er prognosene betydelig bedre enn om du ikke gjør det.

Høres bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg hadde plantar fasitt (betennelse under foten) i tre år og trodde ikke det var noe håp for å kunne gå uten vondt igjen, tok en helsikes vond runde med flere trykkbølgebehandlinger og er 100% bra i føttene nå, kan gå hvor langt som helst uten noe smerter i det hele tatt :)

samme her! Men er ikke 100% - får vondt innimellom hvis jeg løper mer enn seks km.

MEN likevel betydelig bedring ettersom jeg tidligere fikk vondt bare av å gå.

Uhelidgivs har jeg hælspore i tillegg som ligger og irriterer senen.. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her! Men er ikke 100% - får vondt innimellom hvis jeg løper mer enn seks km.

MEN likevel betydelig bedring ettersom jeg tidligere fikk vondt bare av å gå.

Uhelidgivs har jeg hælspore i tillegg som ligger og irriterer senen.. :-/

Jeg har også hælspore etter å ha gått med PF i tre år, men jeg merker ikke noe til den. Heldigvis.

PF er noe skikkelig kjipe greier, så det er i alle fall bra at du har blitt mye bedre :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...