Tronaldo Skrevet 3. mars 2015 Skrevet 3. mars 2015 Løk er en fantastisk grønnsak som brukes i bortimot alt som er godt, men den kan få tårene til å renne. På Godt.no i dag kan man lese om ]hvordan man kan unngå tårer når man kutter løk. Enten varme opp løken eller fryse den ned. Begge deler er unødvendig fordi når man kutter løk like a baws så er ikke tårer noe problem. Drit i vifter og solbriller og alskens fancy løsninger. Alt du trenger er en skarp kokkekniv og en metode. Perfekt kuttet løk uten tårer, you say? Enter Gordon Ramsay: Afterall, Interbellum, Ove_68 og 5 andre 8 Siter
Ove_68 Skrevet 3. mars 2015 Skrevet 3. mars 2015 Eller.... Hvis du har stor ROM i benkpress, så får du også mindre tårer når du kutter løk. Om du ikke er nærsynt da Tronaldo 1 Siter
02-snapper Skrevet 3. mars 2015 Skrevet 3. mars 2015 kutter med linsne på - ikke ei tåre! :-D (Om jeg tar dem av derimot ... haha) FluffyCylon 1 Siter
Dag Skrevet 3. mars 2015 Skrevet 3. mars 2015 1 minutt og 32 sekunder på å kutte en halv løk? Det har jeg ikke tid til. Ove_68, FitFish, Afterall og 1 annen 4 Siter
Interbellum Skrevet 3. mars 2015 Skrevet 3. mars 2015 Det der er om ikke den eneste måten å kutte løk på, så i hvert fall den mest fornuftige. Kan supplere med et effektivt bro-tips: Skyll løken etter at du har delt den i to. Skal du skrelle og kutte opp mange løk kan du med fordel la de ligge i vann (gjerne varmt) i kjøkkenvasken mens de venter på tur. Skallet blir mykt og de blir mye lettere å skrelle. Tronaldo 1 Siter
Tronaldo Skrevet 3. mars 2015 Forfatter Skrevet 3. mars 2015 kutter med linsne på - ikke ei tåre! :-D (Om jeg tar dem av derimot ... haha) Invisible force field på øyene er juks Siter
Gjest Skrevet 3. mars 2015 Skrevet 3. mars 2015 Eller.... Hvis du har stor ROM i benkpress, så får du også mindre tårer når du kutter løk. Om du ikke er nærsynt da False. Jeg har stor ROM i benkpressen med 20/20 vision og tårene renner når jeg kutter løk. Da jeg derimot VAR nærsynt, så var det aldri et problem pga linser . Siter
02-snapper Skrevet 3. mars 2015 Skrevet 3. mars 2015 Invisible force field på øyene er juks Jeg trodde i mange år at jeg hadde en spesiell evne, siden jeg ikke gråt av løk. Så, en dag kutta jeg løk med brillene på, og hele livsløgnen brast. Ove_68, vildee, FatUnicorn og 3 andre 6 Siter
Johnny Skrevet 3. mars 2015 Skrevet 3. mars 2015 Kald løk gir mindre tårer. Så putt den i kjøleskapet. Siter
SixpackJegeren Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Kutt løk med tungen ute eller et vått kjøkkenhåndle som munnbind. Funker for meg eller så er det bare innbilning- funker uansett. Siter
Amba Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Her er en link som forklarer ganske greit hvordan kutting av løk foregår: https://onlinelege.no/svar/_hvordan-foregaar-en-omskjaering_ref:cchaifa48 Håvard Vika, Tronaldo, Ole-Mats Moskvil og 1 annen 4 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.