Gå til innhold

Hvordan kutte løk


Anbefalte innlegg

Løk er en fantastisk grønnsak som brukes i bortimot alt som er godt, men den kan få tårene til å renne. På Godt.no i dag kan man lese om ]hvordan man kan unngå tårer når man kutter løk. Enten varme opp løken eller fryse den ned. Begge deler er unødvendig fordi når man kutter løk like a baws så er ikke tårer noe problem. Drit i vifter og solbriller og alskens fancy løsninger. Alt du trenger er en skarp kokkekniv og en metode.

Perfekt kuttet løk uten tårer, you say? Enter Gordon Ramsay:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der er om ikke den eneste måten å kutte løk på, så i hvert fall den mest fornuftige.

Kan supplere med et effektivt bro-tips: Skyll løken etter at du har delt den i to.

Skal du skrelle og kutte opp mange løk kan du med fordel la de ligge i vann (gjerne varmt) i kjøkkenvasken mens de venter på tur. Skallet blir mykt og de blir mye lettere å skrelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller.... Hvis du har stor ROM i benkpress, så får du også mindre tårer når du kutter løk. Om du ikke er nærsynt da :p

False. Jeg har stor ROM i benkpressen med 20/20 vision og tårene renner når jeg kutter løk. Da jeg derimot VAR nærsynt, så var det aldri et problem pga linser ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...