Gå til innhold

Vegetarianer med kjøttsug etter treningsstart


SixpackJegeren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Finnes MANGE gode kjøtterstatning der ute! Hvor bor du? På meny, rema, Coop osv har de Hälsans kök, quorn og anamma, med fileter, snitzel, boller, "bitar", kjøttdeig(Hälsans kök er best), burgere osv. Mye godt man kan lage med tofu også! Man må bare marinerer den skikkelig ;-) Helsekosten har ofte myyyye bra! :-) Kinsarvik i Bergen har et fantastisk utvalg! De har ALT :-) ellers er det mye godt å lage med bønner, linser osv, ikke la deg lure der... les på blogger som www.veganeren.com , www.vegetarbloggen.com , www.veganmisjonen.com osv :)

Og fortsett å hold deg unna å spise døde dyr, det er thumbs up ;-) Og forresten, du kan ikke kalle deg vegetarianer om du spiser fisk eller av og til kjøtt. Vegetarianere spiser ikke kjøtt,fisk.kylling osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange meieriprodukter som CC, skyr og kesam er nevnt over - de er ikke veganske. Men er du vegetarianer kan du spise dette - men IKKE fisk, kylling eller egg. Derimot hvis du er pesco-vegetarianer spiser du fisk, hvis du er ovo-vegetarianer spiser du egg også (lettere for folk å komme med gode tips når man bruker de rette benevnelsene ;) ) Vær obs på at dersom man velger å bli veganer, er det mange av kostilskuddene man trenger som ikke er veganske - f.eks. jern, B vit, D vit - da må man kjøpe dem på helsekostbutikker eller bestille på iherb :)

Jeg var pesco-ovo vegetarianer, nå er jeg ovo-vegetarianer (jeg spiser et egg i helgen, og av og til ett til middag) men jeg unngår produkter med laktose og melkeprotein fra dyr. Det fungerer bra!

Jeg bruker mye kikerter (lager hummus), linser, tofu, soy4you, farse fra Helsens køk - også spiser jeg veldig mye grønnsaker!! Og det gjør mange vegetarianere feil - de spiser for lite grønnsaker ;) Du kan knaske grønnsaker hele dagen om du vil!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes MANGE gode kjøtterstatning der ute! Hvor bor du? På meny, rema, Coop osv har de Hälsans kök, quorn og anamma, med fileter, snitzel, boller, "bitar", kjøttdeig(Hälsans kök er best), burgere osv. Mye godt man kan lage med tofu også! Man må bare marinerer den skikkelig ;-) Helsekosten har ofte myyyye bra! :) Kinsarvik i Bergen har et fantastisk utvalg! De har ALT :) ellers er det mye godt å lage med bønner, linser osv, ikke la deg lure der... les på blogger som www.veganeren.com , www.vegetarbloggen.com , www.veganmisjonen.com osv :)

Og fortsett å hold deg unna å spise døde dyr, det er thumbs up ;-) Og forresten, du kan ikke kalle deg vegetarianer om du spiser fisk eller av og til kjøtt. Vegetarianere spiser ikke kjøtt,fisk.kylling osv. :)

Jeg spiser mye av produktene til Helsan`s Køk, ja :) Men burgerene er jeg ikke så glad i, pølsene derimot er super!

Du har rett, jeg er ikke helt vegetarianer, det heter faktisk "Pescetarianer" når man kun spiser fisk. Men siden det ordet høres så pretensiøst ut bruker jeg det sjelden. Kjøtt er ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at mange meieriprodukter som CC, skyr og kesam er nevnt over - de er ikke veganske. Men er du vegetarianer kan du spise dette - men IKKE fisk, kylling eller egg. Derimot hvis du er pesco-vegetarianer spiser du fisk, hvis du er ovo-vegetarianer spiser du egg også (lettere for folk å komme med gode tips når man bruker de rette benevnelsene ;) ) Vær obs på at dersom man velger å bli veganer, er det mange av kostilskuddene man trenger som ikke er veganske - f.eks. jern, B vit, D vit - da må man kjøpe dem på helsekostbutikker eller bestille på iherb :)

Jeg var pesco-ovo vegetarianer, nå er jeg ovo-vegetarianer (jeg spiser et egg i helgen, og av og til ett til middag) men jeg unngår produkter med laktose og melkeprotein fra dyr. Det fungerer bra!

Jeg bruker mye kikerter (lager hummus), linser, tofu, soy4you, farse fra Helsens køk - også spiser jeg veldig mye grønnsaker!! Og det gjør mange vegetarianere feil - de spiser for lite grønnsaker ;) Du kan knaske grønnsaker hele dagen om du vil!! ;)

Jeg har aldri hørt at vegetarianere ikke kan spise egg. Jeg er vel ikke så opptatt av klassifikasjoner og regler innenfor dette, jeg spiser det som føles riktig for meg. Det eneste jeg i grunnen har et problem med i matveien er å spise døde dyr, inkludert fugler. Jeg har ikke noe forhold til fisk, siden de jo er tause dyt med samme ansiktsuttrykk uansett så jeg får liksom ikke helt dårlig samvittighet av det :) Jeg spiser mye grønnsaker, til middag hver eneste dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om du var seriøs nå eller ikke, men okei.. Så du menter det går an å bare være litt vegetarianer? Hele argumentasjonen din er jo på ville veier. Enten så spiser man levende dyr, eller så gjør man det ikke. Nå er jo heller ikke fugler dyr som har så mye ansiktsuttrykk, så det burde jo gå greit å spise da?

Synes også det er litt søkt å kalle fisker for tause dyr, bare fordi du ikke kan høre dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om du var seriøs nå eller ikke, men okei.. Så du menter det går an å bare være litt vegetarianer? Hele argumentasjonen din er jo på ville veier. Enten så spiser man levende dyr, eller så gjør man det ikke. Nå er jo heller ikke fugler dyr som har så mye ansiktsuttrykk, så det burde jo gå greit å spise da?

Synes også det er litt søkt å kalle fisker for tause dyr, bare fordi du ikke kan høre dem.

COLLEGE-LIBERAL.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om du var seriøs nå eller ikke, men okei.. Så du menter det går an å bare være litt vegetarianer? Hele argumentasjonen din er jo på ville veier. Enten så spiser man levende dyr, eller så gjør man det ikke. Nå er jo heller ikke fugler dyr som har så mye ansiktsuttrykk, så det burde jo gå greit å spise da?

Synes også det er litt søkt å kalle fisker for tause dyr, bare fordi du ikke kan høre dem.

Folk må da få spise hva de vil uten å måtte forklare seg! Tror ikke trådstarter var ute etter å lage en tråd om argumenter for/mot å kunne kalle seg selv vegetarianer, so let's not make it one;)

Om rødt kjøtt og fugl er noe du nylig har kuttet ut, kan det kanskje komme av suget etter selve måltidet, ikke kjøttet i seg selv? Som nevnt tidligere, bønner og quornprodukter er verdt å prøve:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal gå med på at jeg ikke kan kalle meg vegetarianer siden jeg spiser fisk. For å forklare, jeg spiser ikke kjøtt fra dyr jeg liker. jeg er kanskje litt rar synes dere...? Men ikke bry hodene deres så mye over det. Jeg er vant til at folk blir forvirret når jeg sier jeg kun spiser fisk, for det er jo helt crazy! Fisker er da pene skapninger og de har sikkert følelser og familie osv... :p Fugler var det siste kjøttet jeg sluttet å spise, sluttet med det da vi fikk høns hjemme og jeg ble lidenskapelig opptatt av fugler. Sånn, Andy- da forklarte jeg meg litt allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå med på at jeg ikke kan kalle meg vegetarianer (...).

Hehe, var det jeg ville frem til ;)

Rar og rar.. Det kan vel hvertfall diskuteres hvor moralsk det er å drepe dyr basert på om man liker dem eller ikke. Men det blir en helt annen diskusjon! Skal ikke være mer vrang nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...