Gå til innhold

Vegetarianer med kjøttsug etter treningsstart


SixpackJegeren

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Siden jeg begynte å trene i Januar dette år har jeg merket et lite sug etter kjøtt etter trening. Jeg klarer av og til å spise lasagne/spaghetti med kjøttdeig, men kroppen reagerer dårlig på det (ikke spør hvordan). Jeg synes kjøtt er ekkelt, man tygger gjennom et dødt dyrs muskler og sener osv...ugh. Så har noen forslag til hva jeg kan spise som et godt og effektivt supplement til kjøtt? Jeg elsker fisk, det er bare kjøtt fra andre dyr som byr meg imot...

Interesann opplysning på slutten, jeg får også lyst på kjøtt når jeg er sint, ikke spør meg hvorfor. Blodtørstig kanskje? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvd med egg? Er vegetarianer selv, men har aldri møtt på kjøttsuget da :p Vil tro det er kroppen som sier fra at den har lyst på noe av det som er i kjøtt, og da er det første som slår meg protein, vitamin B12 eller animalsk fett. Vil i grunn anbefale å dra til legen og sjekke B12 verdiene, hos meg var de lave til tross for at jeg spiste en del egg og meieri, så måtte bli flinkere på å få i meg næringsgjær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvd med egg? Er vegetarianer selv, men har aldri møtt på kjøttsuget da :p Vil tro det er kroppen som sier fra at den har lyst på noe av det som er i kjøtt, og da er det første som slår meg protein, vitamin B12 eller animalsk fett. Vil i grunn anbefale å dra til legen og sjekke B12 verdiene, hos meg var de lave til tross for at jeg spiste en del egg og meieri, så måtte bli flinkere på å få i meg næringsgjær :)

Jeg er ikke så flink med mat, noe som merkes etter at jeg startet å trene. Før trening spiser jeg gjerne en sjokolade som Snickers eller New Energy (p.g.a navnet, hehe...tullete). Noe sier meg at jeg må skjerpe meg litt :) Sikkert en god ide å ta en legeskjekk i disse tider, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å ta seg en sjokkis iblant, bare du ikke overdriver. Skal man spise helt reint heletiden så blir livet et langt og kjedelig løp.

Ja for all del, jeg spiser stort sett sjokolade når jeg vil :) men jeg går fort tom for energi på trening og tror jeg skal spise litt bedre før en økt så jeg presterer bedre. En Snickers tar meg bare så langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Quinoa er veldig godt og har bra med protein(er noe med at de har alle de aminosyrene på en gang som man vanligvis kun får fra kjøtt) , egg som andre nevner her er sunt og godt, ellers så har du jo tofu og sånne type ting, men det har jeg ikke prøvd selv, men det har kanskje du hvis du er vegetarianer? Også har du jo alltids proteinpulver da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quinoa er veldig godt og har bra med protein(er noe med at de har alle de aminosyrene på en gang som man vanligvis kun får fra kjøtt) , egg som andre nevner her er sunt og godt, ellers så har du jo tofu og sånne type ting, men det har jeg ikke prøvd selv, men det har kanskje du hvis du er vegetarianer? Også har du jo alltids proteinpulver da :)

Takker for gode tips :) Har faktisk aldri prøvd tofu, synes navnet er så merkelig...men skal prøve det! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...