Gå til innhold

Ned i vekt og bli der med ''lite'' mat?


malicyrus

Anbefalte innlegg

Kjipt for deg at du mangler selvinnsikt nok til å bidra med mer enn et forsøk på sarkasme som snarere bekrefter at jeg har rett. Du er rask til å bælje ut påstander du baserer på det majoriteten aksepterer for så å trekke deg tilbake med en meme eller off topic kommentar når du blir konfrontert. Du burde snarere holde deg til å lage en blogg (uten kommentarfelt) enn å delta på et diskusjonsforum der du fra tid til annen blir konfrontert med det du skriver.

Skjønner ikke helt hva det er jeg blir konfrontert med ?

Er du uenig i at det kanskje kan hjelpe henne å spise litt mer litt færre ganger en lite mange ganger (uten å endre totalt inntak) om hun sliter med sultfølelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

slapp av, har kjørt det i blenderen i lag med en banan.

og frukt er sunt, ergo...

:lol:

Vel, da er du den mannlige banana-girl! Komplimenterer eirich godt med sin helmelk-only-konspirasjon her inne:S .....

Nå er jeg slem og smårappig som vanlig. Det er ikke ment slemt mot deg TS - Ønsker deg all lykke på veien uansett hvordan tips du tar til deg: D du virker som ei lur jente, og du finner nok ut av det!

En viss annen har gjort seg fortjent til all motgang her i tråden, men jeg beklager allikevell for mine utsagn for å kunne legge meg med god samvittighet. God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se fordelen med å måtte få et brutalt møte med virkeligheten, når man like gjerne kan være ydmyk og høre på folk som allerede har mestret teknikkene. Når det kommer til vektnedgang, så har jeg og de fleste andre som har gjennomført en diett gode erfaringer med å implementere styrketrening fremfor å basere seg på kaloriunderskudd og kardio alene. Det avhenger selvfølgelig av målsetningen, men på generelt grunnlag så vil styrketrening ha en positiv effekt på å endre kroppsammensetningen.

Ydmykhet og blind tro skaper kun illusjoner, ineffektiv trening og et mindre konstruktivt treningsmiljø - teknikkene er ikke verdt mye hvis de ikke kan bevises effektive på skeptikere. Videre må en kampkunst stadig utvikles og eksponeres for nye inntrykk, hvis man låser seg til én spesifikk tankegang og nekter å utvide horisonten sitter man ikke igjen med noe selvforsvarsystem, men bare et tomt navn. Derfor er det bra når skeptikere kommer og gir oss nye perspektiver på treningen vår. Hvis det er en kverulant som kun bidrar med bullshit, blir det som sagt et brutalt møte med virkeligheten og ikke mer.

Skjønner ikke helt hva det er jeg blir konfrontert med ?

Er du uenig i at det kanskje kan hjelpe henne å spise litt mer litt færre ganger en lite mange ganger (uten å endre totalt inntak) om hun sliter med sultfølelse?

Du blir konfrontert med at du på den ene siden støtter utsagn mot trådstarter, men på den andre siden stritter i mot påstander basert på likeverdige kilder, akkurat slik trådstarter gjør.

Er som sagt ikke uenig i tips mot ditt eller datt, men holdningen til majoriteten her som skal skyve rådene ned i halsen på en mest mulig krass måte og helst rotte seg sammen slik at trådstarter skal føle seg mindre verdt. Trenger ikke å si mer enn jeg opprinnelig sa - you're all idiots... på hver deres unike måte. Der er interessant å se fra et annet perspektiv.

Ikke redd for å miste muskler nei. Kondisjonstrening er tipp topp det. Da tråden heter "gå ned i vekt og bli der med lite mat" og det uttalt at hun er mye sliten,sulten, dårlig humør og skal ned 20-30 på seks mnd kan du jo dømme selv. Jeg synes deg høres ut som en dårlig plan. Vær gjerne uenig

Nå skal jeg ikke påstå jeg har lest hele tråden, men så vidt jeg vet sliter ikke trådstarter med å være sliten, sulten og ha dårlig humør på grunn av kaloriunderskudd. Jeg forsto det slik at måltider for langt unna hverandre gir henne denne effekten, og at hun derfor foretrekker måltider med jevne mellomrom. Så lenge dette, og hennes andre filosofier, føles riktig for henne og gir henne resultater syns jeg ikke det er noen sitt ansvar å være bedreviter kun basert på artikler og personlige preferanser.

Hvis man leser fort over det du har skrevet, som meg, kan det virke som at kaloriunderskudd og kardio er feil måte å få bedre fysikk på, ifølge deg. Slike påstander bør ikke nybegynnere eksponeres for.

Liker å sjekke ut hvem jeg diskuterer med. Om det er en 1dag gammel bruker med tre innlegg i tråden diskusjonen er i er det som regel ikke vits - om det er noen som har vært her inne en stund er det greit å prøve få personen til å se ting fra en annen vinkel. Så klart er det feil å rotte seg sammen - men spør man om råd så bør man ta imot og istedet for å stå fast i sine egne greier. Det er vel en grunn til at man spør

Hvis jeg skal være helt ærlig forstår jeg ikke hvilken vinkel du vil at jeg skal se det fra. Den eneste konklusjonen jeg kan trekke er at bastante meninger basert på ting man har lest på internett eller til en viss grad erfart selv, er like lite verdt uansett om det er kosthold eller selvforsvar det er snakk om.

Hva legger du i å "ta imot" råd? Følge de ukritisk fordi noen randoms på et forum har sagt det? Spør man om råd avventer man gjerne med å vurdere rådene til man ser hva slags kunnskap de man spør besitter...

Jeg stoler ikke blindt på hverken leger, bilmekanikere eller selvforsvarinstruktører - enn om jeg stilte et spørsmål til å begynne med. Og jeg gjør definitivt ingen unntak for brukere på et internettforum.

michaelwiki.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts er en 90kg`s feit utrent jente som åpenbart ikke har et fnugg peiling på kosthold og trening. Når du har en fettprosent på 40-50 og fokuset ditt ligger på at du ikke vil ligne på en dud da dævver jeg ass!!! skulle ønske jeg bygde muskler like fort som deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir konfrontert med at du på den ene siden støtter utsagn mot trådstarter, men på den andre siden stritter i mot påstander basert på likeverdige kilder, akkurat slik trådstarter gjør.

Du leser altså mye ut av ingenting, jeg har fortsatt kun skrevet et innlegg om frekvensen, på en høflig måte som jeg anså kunne ha hjulpet TS. Du skriver selv at du ikke er uenig selv.

Er som sagt ikke uenig i tips mot ditt eller datt,

Så jeg stritter ikke imot noen påstander, da jeg ikke har svart på noen påstander, og jeg støtter ingen påstander annet en det ene forslaget jeg skrev som jeg ikke forstår hvorfor du henger deg slik opp i.

Jeg går ut i fra, med å bruke dine egne ord, at hadde du hatt et snev av humor hadde du også skjønt at det bildet om helmelka var ment som en spøk i en avsporet tråd. Og når det er sagt så er ikke helmek i seg selv usunt, men som alt annet handler det om mengde. Du nevner beviser, påstander og fakta, men henviser til ingen av delene. Jeg har heller ikke bedt deg gjøre det da jeg selv ikke har fremmet en påstand om helmelk i denne tråden eller til TS som du på en så elegant måte her skal ta i forsvar.

Jeg ser poenget ditt, men det er en gang et forum med 20.000 medlemmer, så at flere svare er uungåelig, og måten det svares på må den enkelte stå for. Jeg ser ingenting uhøflig eller "rottet sammen" med mitt innlegg.

men holdningen til majoriteten her som skal skyve rådene ned i halsen på en mest mulig krass måte og helst rotte seg sammen slik at trådstarter skal føle seg mindre verdt. Trenger ikke å si mer enn jeg opprinnelig sa - you're all idiots... på hver deres unike måte. Der er interessant å se fra et annet perspektiv.

Dette er såpass generelt at jeg ikke føler jeg orker å svare på det, spesielt da det presenteres med et slikt pissy "tonefall" og språk. Det gjør at poenget ditt ikke tas seriøst, så for min del blir det siste svaret fra meg i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*trykker på "ikke følg tråden"*

Føler ikke det kommer noe mer fornuftig ut av denne "diskusjonstråden".

For nye lesere :

1.Det begynte med en TS som ønsket pros og cons med høyt kcal underskudd over periode, da med høye frekvenser av små måltider.

2. Folk kommer med råd om at små måltider ikke er nødvendig for høy forbrenning og jevnt blodsukker.

3. TS mener du MÅ ha mange små måltider om hun skal gå på så mye kcal underskudd (ca 1400kcal)

4. TS skriver hun sliter med humørsvinginger.

5. Folk gir tips om å øke kcal inntak dersom hun skal trene

6. TS vil ikke se ut som en mann

7. Ettellerannet om at magesekken ikke klarer krympe om du spiser få store måltider

8. Adamantis slenger seg på

9. Kverulering og trolling

10. The end

post-26841-1444098658289_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...