Gå til innhold

Ned i vekt og bli der med ''lite'' mat?


malicyrus

Anbefalte innlegg

Hei :) ! Sitter her å tenker over hvordan jeg skal legge opp kostholdet fremover, planen er å holde meg til mye fisk, kylling og salater, egg og mye grønnsaker. Men jeg har ikke lyst til å spise noen særlige mengder. Jeg har funnet ut at jeg fungerer bedre med ikke så mye mat i magen, føler at mange sier man skal spise så himla mye mat, men spiser man mye mat av sunn mat så er det jo ikke bra det heller tenker jeg.

SÅÅÅ.. planen min blir rett og slett å spise lite men ofte, typ 6 måltider pr dag, om jeg står opp klokken 07 - 08.00. Jeg vil ikke spise mat etter klokken 20.00, kun hvis jeg har vært å trent tung styrke på kvelden, men det skal jeg prøve å holde meg til på dagtid.

Hvis noen lurer på hva jeg legger i '' lite '' mat, så vil det si at jeg feks spiser dette til frokost: 1-2 egg og 1 knekkebrød + salat eller grønnsaker. Vil ikke bli syk eller gå ned på en farlig måte, men jeg må rett og slett gjøre noe drastisk nå ettersom jeg føler at magen min ikke orker noe særlig mer enn det pr måltid. Jeg vil spise små mengder som sagt, og kommer til å oppdatere her inne og på bloggen min.

Noen synspunkter rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge summen av kcal ikke blir et aaaltfor stort underskudd er det vel bare å spise akkurat sånn som du vil. Om det er to ganger, 6 ganger eller 12 mini-måltider om dagen, spiller ingen rolle.

Er det ikke viktig å holde forbrenningen oppe å gå da, ved å spise hver2-3 time?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke viktig å holde forbrenningen oppe å gå da, ved å spise hver2-3 time?=)

Trodde det var mer eller mindre en myte?

For meg funker det best å ha fire måltider.

Fem hvis jeg må innom byen mellom måltidene.

Aldri bra å dra på kafé eller butikken når man er småsulten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var mer eller mindre en myte?

For meg funker det best å ha fire måltider.

Fem hvis jeg må innom byen mellom måltidene.

Aldri bra å dra på kafé eller butikken når man er småsulten

Nei, hehe, det er ikke lurt :)

Spiser du mye ettersom du kun spiser 4 måltider pr dag? Kan jeg spørre hva du spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan spise 2 eller 10 måltider. Det spiller ingen rolle for forbrenningen.

Du bør ikke følge dietten til noen andre da det sannsynligvis ikke passer for deg. Vet du hvor mange kalorier du må spise for å vedlikeholde vekten? Du kan du trekke ca 500 fra det tallet for å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spise 2 eller 10 måltider. Det spiller ingen rolle for forbrenningen.

Du bør ikke følge dietten til noen andre da det sannsynligvis ikke passer for deg. Vet du hvor mange kalorier du må spise for å vedlikeholde vekten? Du kan du trekke ca 500 fra det tallet for å gå ned i vekt.

Jeg tror jeg bør ligge på 1400 kcal pr dag for å gå ned i vekt : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du har diabetes, eller andre sykdomer, gjør du ikke det heller :)

Det er nok sulthormonet ghrelin som slår inn for deg, men blodsukkeret holder seg voldsomt stabilt.

Har ingen sykdommer, men merker jeg blir fryktelig irritabel og kan bli farlig hissig hvis det går for lenge.. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, hehe, det er ikke lurt :)

Spiser du mye ettersom du kun spiser 4 måltider pr dag? Kan jeg spørre hva du spiser?

Typisk dag:

To-fire knekkebrød med magert pålegg. Slutter å spise når jeg ikke er sulten lenger.

Lunsj:varm mat eller rundstykker. Har fått dilla på chili sin carne nå, så går mye i det.

Blir også noen salater innimellom og eventuelt brød.

Middag: masse masse grønnsaker og magert kjøtt og bønner (hjelper mot søtsuget mitt) Saus en gang i blant.

De to andre gangene er det frukt og grønt som gjelder. Av og til litt korn og blåbær.

Tenker lite over hvor mye jeg spiser. Men hopper over flytende kaloribomber og småspising.

Spiser til jeg er mett.

Edit: masse flytende kalorier i helgene. Ellers ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg funker det hvertfall bedre ( og en god del andre jeg kjenner ) . Holder meg igang og jeg føler meg bedre generelt, magen fungerer som den skal og jeg går ned i vekt =) man trenger jo energi å gå på i løpet av en hel dag, og da man i tillegg trener må man jo ha mat å gå på. Forbrenningen stopper jo opp ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...