Gå til innhold

Hva har vært din suksess?


kaffekopp84

Anbefalte innlegg

Hei,

Hvordan har du lykkes med det du gjør?

1) Fått orden på kostholdet først, SÅ treningen.

2) Treningen først, SÅ kostholdet

3) Både kosthold og trening på en gang

Er på jakt etter motivasjon og inspirasjon, så jeg ikke fortsetter med å være flink én måned om gangen hele tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

Jeg fikk treningen på plass før kostholdet - men grunnen til at jeg har lyktes(??) med det jeg gjør, er fordi jeg elsker å gjøre det. (-:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hvordan har du lykkes med det du gjør?

1) Fått orden på kostholdet først, SÅ treningen.

2) Treningen først, SÅ kostholdet

3) Både kosthold og trening på en gang

Er på jakt etter motivasjon og inspirasjon, så jeg ikke fortsetter med å være flink én måned om gangen hele tiden ;)

Bråsnudde både kosthold og treningsvaner samtidig. Valgte å spise mat jeg liker, og trene den typen trening jeg syns var morsomst -> kontinuitet -> suksess :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening og kosthold på en gang, så førte jeg ukentlig oversikt slik at jeg så fremgangen på treningen og kostholdstiltaket. Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å skulle få orden på kostholdet først, og deretter begynne å trene, var ingen god løsning når jeg skulle i gang. Da kom jeg nemlig i den fella at jeg stadig utsatte og utsatte treningen fordi jeg skulle 'perfeksjonere' kostholdet først. Altså, fokuset på kosthold gav meg en ny unnskyldning til å ikke begynne å trene enda.

Det ideelle er nok å gå i gang med begge samtidig, ettersom de jo påvirker hverandre enormt sterkt. Uansett, jeg tror at dersom du prioriterer trening og begynner å se faktisk fremgang der, så vil du få økt motivasjon til å spise sunt, men det motsatte er ikke alltid sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si jeg lyktes etter ca 3 år med lesing, prøving og feiling. Når det kommer til trening og kosthold er det kunnskap og iger etter å hele tiden lytte, lære og erfare som gir suksess.

Så når jeg lærte hva som er riktig trening for mine mål, lærte jeg samtidig hva som er riktig kosthold. Så det var vell begge deler samtidig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du lykkes med det du gjør?

Lidenskap

Hva begynte du med?

Begynte å trene standar brotrening rundt, etter rundt fire måneder kom jeg over SS, og så meg aldri tilbake, kostholdet kom ganske lenge etter, men det er jo lite man egentlig trenger å vite. For min del var alt jeg trengte å vite at jeg burde spise en hel del proteiner, noe jeg ikke hadde gjort før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg la om kostholdet først og så kom treninga :) Grunnen til at jeg lykkes er fordi jeg elsker styrketrening og trives godt med kostholdet jeg har nå :)

Du må finne den indre motivasjonen i deg selv (y) Det er den som er langvarig, ikke alle fitspobildene rundt om kring, kommentarer og likes på instagram og posting av selfies. Hvis treningen og kostholdet blir mer et ork enn noe du trives med, er det lett å gi opp. Trivsel er nøkkelen til suksess hos meg hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Hvordan har du lykkes med det du gjør?

1) Fått orden på kostholdet først, SÅ treningen.

2) Treningen først, SÅ kostholdet

3) Både kosthold og trening på en gang

Jeg startet å trene. Begynte å jogge fordi jeg var i elendig form og hadde kondisjon som en strandet hval.

Da jeg begynte å jogge jevnt så kom lysten til å endre til bedre matvaner. Mat som var gunstig for kroppen og mat som var bra for fremgang og restitusjon. Jeg begynte å sette meg inn i næringsinnhold og god balanse mellom proteiner, fett og karbs.

Jeg la om til lavkarbo fordi jeg slet mye med med oppblåst mage som igjen førte til at jeg ofte var uopplagt. I tilleg hadde jeg et ekstremt svingende blodsukker som gjorde meg temmelig, ehm, hissig :p

Så da treningen ble like naturlig som å puste og kostholdet gav meg overskudd, energi og stabilt blodsukker så ble det en livsstil uten at jeg tenkte noe over det. Siden jeg koser meg med jogging og et godt kosthold så er det lett å holde kontinuiteten som er nøkkelen til en endring som en kan leve med resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har noe på plass før man begynner, det faller på plass mens man holder på. Ergo, det viktigste er å begynne.

Den perfekte plan er ikke verdt noe som helst så lenge den ikke blir satt ut i live. En dårlig plan som gjennomføres er bedre en en god plan i skuffen.

Kom deg opp, ut og i gang, så tar du detaljene gradvis og underveis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hvordan har du lykkes med det du gjør?

1) Fått orden på kostholdet først, SÅ treningen.

2) Treningen først, SÅ kostholdet

3) Både kosthold og trening på en gang

Jeg startet å trene. Begynte å jogge fordi jeg var i elendig form og hadde kondisjon som en strandet hval.

Da jeg begynte å jogge jevnt så kom lysten til å endre til bedre matvaner. Mat som var gunstig for kroppen og mat som var bra for fremgang og restitusjon. Jeg begynte å sette meg inn i næringsinnhold og god balanse mellom proteiner, fett og karbs.

Jeg la om til lavkarbo fordi jeg slet mye med med oppblåst mage som igjen førte til at jeg ofte var uopplagt. I tilleg hadde jeg et ekstremt svingende blodsukker som gjorde meg temmelig, ehm, hissig :p

Så da treningen ble like naturlig som å puste og kostholdet gav meg overskudd, energi og stabilt blodsukker så ble det en livsstil uten at jeg tenkte noe over det. Siden jeg koser meg med jogging og et godt kosthold så er det lett å holde kontinuiteten som er nøkkelen til en endring som en kan leve med resten av livet.

Har du sånn ca. begrep om hvor mange gram karbo du spiser ila dagen? :) Sel ligger jeg mellom 40-50 gram per dag, men har vurdert å kutte ytterligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sånn ca. begrep om hvor mange gram karbo du spiser ila dagen? :) Sel ligger jeg mellom 40-50 gram per dag, men har vurdert å kutte ytterligere.

Aner ikke :p Jeg teller ikke eller lever noe uberstrengt, men har bare kuttet ut potet, ris, pasta, brødbakst og sukker i hverdagene. Noe sukker blir det fra mørk sjokolade i helgene og litt honning i noe matlaging, men utover det rører jeg ikke sukker.

Baker med soyamel, kokosmel, mandelmel etc og bruker gjerne kikerter etc som tilbehør til matlaging.

Vet ærlig talt ikke hvor mange karbs jeg får i meg(?) Bare at jeg spiser næringsrikt nok til å klarer å sprette opp 05.00 hver morgen å jogge, sover som en baby og har masse energi og overskudd gjennom dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde begynt å trene, men måtte hive meg selv ut av komfortsonen før noe skjedde. Samtidig skjerpet jeg meg på kjøkkenet, fant sunnere og mer mettende alternativ enn hva jeg hadde benytta meg av før. Resulatene kom etter hvert, litt mer definert her og der, så det er en kombo! Men jeg lærer jo hele tida underveis, lærer den dag i dag, og fikser på både trening og kosthold konstant, det er vel en slags "reise" kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...