Jump to content

ntls

Members
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

About ntls

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 07/30/1986
  1. Høres ut som jeg ikke trenger å bekymre meg i så fall. Ville bare være sikker på at det ikke var tegn skade. Det er kun i det siste og etter jeg gikk opp fra 60kg til 70kg på benkpress jeg begynte å kjenne at ryggen ble støl. Takker for svar!
  2. Jeg har lagt merke til at muskulaturen rundt korsryggen har en tendens å bli støl dagen etterpå. Nesten mer støl der enn i brystmusklene. De dagene jeg trener bryst trener jeg benkpress etterfulgt av skråbenk med løs vekter. Deretter kabelkryss. Så ingen dedikerte ryggøvelser. Så er det normalt at man allikevel er støl i korsryggen dagen etterpå? Jeg mener selv at jeg holder en god form ved benkpress, ved å ha skulderbladene tett sammen og krum i ryggen så godt jeg får til. Det er ikke en direkte behagelig posisjon, men jeg føler at det er da jeg "bruker" ryggen mest for å holde den krum.
  3. ntls

    Dagens negative

    Lite søvn og gretten pga av en teit krangel med samboer kjæresten i går som varte til fire i natt og jeg er den som må stå opp tidlig til jobb, mens hun kan ligge å sove hele dagen om hun så vil det. Idag skal jeg dessuten ut å mingle med mennesker som skal bli min fremtidige kollega og arbeidsplass for første gang. Det siste jeg trenger er å være trøtt og lite opplagt. Dessuten trente jeg i går, så der røk vel de gainza.
  4. Vet ikke helt hva jeg skal svare på. En veltrent kropp er penere å se på og måtte jeg velge om å enten se det eller 150kg dame i samme klær, så velger jeg så klart hun som er trent. MEN, å sammenligne hva som er lov, og mindre lov for hver av dem, så har min mening og valg ingenting å si. Fordi jeg ser ikke på en treningstopp på et treningssenter som et brudd på norm og alminnelig høflighet og hensyn. Uansett om man veier 50kg eller 150kg. Det er ikke mitt valg hva andre velger å gå i, og det er ikke på min plass å melde til sats for å kaste ut en person utfra hva klesvalg de velger når de trener. Hvis en føler seg truffet eller ubehag ved å se en annen gå i treningsstopp som viser hud og mage på et treningssenter, så vil jeg faktisk heller anbefale at personen begynner å innse at verden er full av mennesker i alle fasonger, og starte å finne en toleranse for dem, enn å føle seg forakt, truet eller avsky. Og jeg gjentar: uansett om de er 50 eller 150kg. Fit eller feit. Vel... for å være realistisk, så er nå det idyllisk sett... og slik er det nå ikke.
  5. For å tilføye noe konstruktivt, kan det være en tilfelle av dårlig selvfølelse som blir forsterket fordi en (Lene Hansen) kom inn og brøyt en eller annen form for gruppementalitet, jantelov, sjalusi, et cetera? Lettkledd? Man kan ikke si at en sportstopp ikke er passende til å utøve fysiske øvelser i, når det er _det_ den er laget for. På samme måte en påstår at badeshorts ikke tilhører i en svømmehall. Så ikke skyld på klærne. Det eneste som gjenstår da er kroppen til Lene som tydeligvis enkelte folk ikke tåler. Når man selv jobber hardt for å få en veltrent kropp, for å så se et annet menneske med allerede "ferdig" veltrent kropp bringer som oftest en blandet godtepose av følelser hos de fleste. Hos fleste (håper jeg) burde det gi inspirasjon, erkjennelse og respekt for arbeidet bak i å trene. De fleste kjenner sikkert en knipe med misunnelse og sjalusi i samme slengen. Dessverre så er det enkelte som ikke klarer å føle noe annet enn trussel og motgang. Sin "gode" selvfølelse ble overskygget av et mål de ironisk nok trener for å nå. Og siden det er ikke er snilt å legge bemerkninger og nedlatende kommentarer på en person sin kropp, så går de løs på det nest beste(?), å skylde på klær og hvor lettkledd de er.
  6. Seriøst? I så fall burde Rema 1000 begynne å dekke over sjokoladehyllene sine mellom 17.00 - 18.00 fordi det er da jeg stikker innom for å handle inn til middagen og ser helst ikke at jeg blir avledet fra handlelisten min. Snakk om selvsentrisk tankegang..
  7. ntls

    Dagens Glade

    Fikk min første batch med nye boxershorts i posten i dag fra eBay. Kosta ikke mer enn 20kr stk. Hurra for billige og gode boxere, og nei til dyre norske priser!
  8. Se denne som du ikke allerede har sett den! Jeg tror det stemmer! Høres ut som en lifehack, men jeg kan se at det fungerer. Det går mye underbevisste tanker som kan påvirke humør og følelser utfra hvordan man forandrer og fremstår seg gjennom bevegelse og positur! Til syvende og sist så er man sin egen lykkesmed. De menneskene jeg har møtt som jeg føler de får "mest ut av" livet sitt, er ofte de som sprer positivitet og inspirerer andre med sitt blide vesen, og har ofte en god kroppspositur!
  9. ntls

    Dagens Glade

    Ut av erfaring så har tollerne alltid vært en haug med treig kjipe mennesker. Jeg fikk fortollingsavgift på et par sko fordi selgeren skrev at pakkens verdi var på 20GPB (altså 205kr), når jeg kjøpte den for 165kr. Det medførte at jeg fikk en fortollingsavgift avgift på 189kr. Istedet for å være nordmann og betale, sendte jeg en epost til tollavdelingen med kvittering og bevis på kjøpsummen. Jaggu fikk jeg en epost allerede idag morges at det har blitt fikset og fjernet nå. Så det var bare å hente skoene mine EDIT: Har dem nå og går med den. Damn de var langt i fra behagelige å gå med. Skulle kanskje gått får et nummer større...
  10. Sant nok, jeg skal ikke love og påstå at jeg alltid får i meg nok søvn eller mat blant annet. Men jeg har større mistanke om en eventuell platå. Jeg tar gjerne i mot "utfordringen" og ser hva jeg kan få til! Har ikke trent mer enn 20-30 reps på noen av øvelsene så det kan bli spennende Skal surfe og lese mer om sjokktrening og lage en plan. Med mindre du eller noen her har lyst til å dele en?
  11. Min hvorfor, er ikke noe mer komplisert enn at jeg kommer fra en utrent kropp gjennom hele livet, og var litt for glad i søtsaker. Lite aktivitet og dårlig kosthold endte jeg opp med mage og pupper. Det startet startet min motivasjon til å trene og å få tilbake gamlekroppen min, men et par steg videre for å legge på muskler. Så ikke noe unikt. Det er ikke snakk om å bli bodybuilder eller la trening gå utover helsa. Men jeg har oppnådd gode resultater på 2 år siden jeg startet. Så nå spør jeg kun om det ligger noe i treningrutinen som ikke fungerer ettersom fremgangen min har stoppet litt opp. Jeg tar fortsatt tunge øvelser og prøver å øke tyngden, men det har ikke gitt så mye progresjon i det siste. Men utfra det du sier, så er det ikke noe galt med treningsplanen, så er det bare å fortsette å trene hardt, og gi meg selv tid til å få resultater?
  12. Setter pris på rettskriving og bevaring av norsk språket vårt, men la det ikke bli hovedemnet her takk? Er fullstendig klar over orddeling er fy fy. Er like overrasket over at det står HAVRE GRYN på pakken som alle andre. Sant, det kom bare (uheldigvis) med på listen ettersom det er en sentral del av måltidene mine.
  13. Cottage Cheese m. blåbær og havegryn. Havreknekkebrø m. kyllingpostei og hamburgerrygg. Proteinshake, caffe og omega-3. ca 900kcal totalt!
  14. Ligger på 74 kg gjennomsnittlig. Er 181 cm høy og 28 år. Kort om hva jeg spiser, så spiser jeg proteiner til hver måltid, (havre gryn, gresk youghurt, protein shake, kylling, peanøttsmør, etc). Jeg spiser mer (kaloririk) mat på treningsdagene mine, og normalt/mindre på mine hviledager. Så en slow bulk på det beste, men fokus på å holde kroppsfett % lav.
×
×
  • Create New...