Gå til innhold

Løpeklær på vinteren?


ReBella88

Anbefalte innlegg

Sommer "halv"året er greit,da er det på emd tights og singlet og evt en tynn genser,men hva med vinteren? Føler jeg ikke finner den "mellomtingen",enten er jakkene for tjukke så blir helt kvalt etetr å ha løpt i 15 min,ellers så er den for tynn slik at man bare går og fryser :p

Så hva bruker du til å trene med ute på vinterstid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal være kaldt de første minuttene. Dersom du har på deg så mye at du er varm før du i det hele tatt går, har du for mye :p

Jeg har (stilongs og) vindtett tights - avhengig av hvor kaldt det er. På overkroppen har jeg tynn genser, fleecegenser og tynn jakke, samt buff og lue. Funker bra så lenge det ikke blåser stiv kuling - da er det kaldt uansett :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned til et par minus så holder det for meg med tynn løpejakke med en langermet teknisk t-shirt under, hals, samt litt tykkere tights enn det jeg bruker om sommeren.

-3 til -10 så tar jeg gjerne en fleecegenser under løpejakken, noen hansker og lue, i tillegg til det jeg nevnte over.

Under -10 så blir det fort joggebukse over tightsen samt superundertøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker å løpe når det er kaldt:D! Jo kaldere jo bedre !

Jeg pleier å ha på meg:

Ullundertøy oppe og nede, sånne bukser som er tights bak og vindtett foran(Typisk "swix" buksene), tynne ullsokker, Tynn fleecegenser, vanlig løpejakke, pannebånd, hals og hansker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vinterstid bruker jeg ullundertøy oppe (med høy hals) og nede, joggebukse som ikke er så veldig vid, vindtett jakke, ullsokker, pannebånd i refleksfarger, og sist men ikke minst refleksvest! Noe alle burde bruke om de ikke vil bli kjørt ned i mørket, blir særiøst forbanna av folk langs veiene uten refleks når jeg kjører bil selv :p

Er det skikkelig kaldt ute så har jeg kanskje på meg en fleecegenser mellom ullundertøyet og vindjakka + hansker. Bruker ikke å ha på så mye klær siden jeg synes det fort blir ubehagelig om jeg blir for varm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker softshell jakke med super-ull under :) Gore Mythos er den beste løpejakka jeg noen gang har hatt! Har tightsen også, begge er fantastiske - windstopper, og myke, fleksible stoffer :D Ellers har jeg tynne ullhansker, pannebånd og en Buff i halsen. Blir det VELDIG kaldt løper jeg i Sport Hill 3sp med ull under - funker ned til 12-15 minus :) Jo, også har jeg tynne ullsokker fra Falke, de sitter best - takler ikke tykke, vanlige ullsokker som kryper og klumper seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Enig med Aurora her. Regner med skidress ikke er det samme som sånn kondomdress.

Tettsittende lett skibukse og skijakke som begge stopper vind greit. Superundertøy under. Står du i ro fryser du, men er du i aktivitet er det ganske perfekt. Evt en lettere vindjakke på varme dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Aurora her. Regner med skidress ikke er det samme som sånn kondomdress.

Tettsittende lett skibukse og skijakke som begge stopper vind greit. Superundertøy under. Står du i ro fryser du, men er du i aktivitet er det ganske perfekt. Evt en lettere vindjakke på varme dager.

Hehe ikke kondomdress nei:p Bare de litt lette buksene. Når de ikke sitter så tett inntil kroppen blir de litt varmere siden luften mellom stoffet og huden/superundertøyet blir varmet opp litt. Har man trang løpetights så forsvinner varmen rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...