Gå til innhold

Kan jeg få tips til en sukkerfri hverdag?


Anbefalte innlegg

Er ganske ny i dette med å legge om hele kosten :)

Har holdt på i 3 uker nå.. Dvs 3 uker uten snop, brød, bakst, chips og junkfood (-4 kg! Yey)..

Har kjøpt inn Sukrinmelis, sukrin gold, mandelmel og kakemix..

Har litt proteinpulver (PF) i skapet..

Noen gode tips til hva jeg kan lage av disse ingrediensene?

Mat, kaker?, annen dessert? Noe som er lurt å ha til gomling i stresset perioder?

Takker på forhånd :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ganske ny i dette med å legge om hele kosten :)

Har holdt på i 3 uker nå.. Dvs 3 uker uten snop, brød, bakst, chips og junkfood (-4 kg! Yey)..

Har kjøpt inn Sukrinmelis, sukrin gold, mandelmel og kakemix..

Har litt proteinpulver (PF) i skapet..

Noen gode tips til hva jeg kan lage av disse ingrediensene?

Mat, kaker?, annen dessert? Noe som er lurt å ha til gomling i stresset perioder?

Takker på forhånd :oops:

Når jeg får søtsug tar jeg meg en questbar :-P Hehe ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joo, men er bare å finne noe som er godt :p

Men jeg gjorde det og fant noen muffins fra kriweb, som jeg gjorde min egen vri på.. Hadde jeg fått de servert av noen andre, hadde jeg nektet på at de var sunn..

Lagde marengsbunn og akkurat der skulle jeg hatt litt erfaringer.. Men innlegget kan godt slettes om det er i overflod.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke akkurat funnet opp kruttet, men jeg kan jo dele hva jeg gjør sånn i hverdagen. Jeg husker at da jeg la om kostholdet så var det ikke verken middag eller kosemat som var vanskelig å erstatte, det var den der brødskiva du tar i farten når du er sulten, frokosten du skal fikse mens du har et bein i dusjen og hodet i senga, og kveldssulten som skal stilles når du kaster et blikk i kjøleskapet og helst vil få øye på noe ferdig & lettvint.

Kjappe, enkle ting som funker her:

- Fiskekake (80% fisk) med spekeskinke og ost, 1 minutt i mikroen

- Mager kesam med Fun Light Fruktfest (en splash eller to oppi = yoghurt) + hempfrø, chiafrø og bær

- Lavkarbo knekkebrød (fra Brisk, de har dem på Rema) med pålegg

- Omelett/ eggerøre med det av tilbehør som stikker frem fra kjøleskapet den dagen

- Salat (ferdigvasket økologisk salatblanding, småtomater, agurk og vannmelon f.eks er kjempegodt og friskt i varmen)

- Frokostpannekaker (google it, masse oppskrifter der ute)

- Smoothie! Ooooh, smoothie....Prøv og feil, det finnes så mye godt og mettende!

Middag og kosemat varierer jeg en del på, men frokost/lunsj/kveldsmat er ofte rutinepreget her. Bøygen er å få inn nye rutiner, og ikke falle tilbake til "en bolle i farta". Du har allerede fått flere gode bloggtips, og det finnes mye mer bra der ute. Lykket til med kostomleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...