Gå til innhold

Hva er du redd for ?


vildee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

Peanøtter - ikke litt redd en gang. Freaker ut bare av lukten.

Edderkopper

Å skuffe folk, spesielt pappa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pls. Hvor mange er det ikke som har dæva og kommet tilbake?

Angivelig bare en, men han er det ikke alle som tror på...

Edit, også Lasarus da, men da skal han første nevnte også angivlig være involvert så usikker på om det teller.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døden er jo, om en ser riktig på det, ikke noe å være redd for.

For når du er her, så er ikke den.

Og når den er her, så er ikke du.

Hva mener du med å se riktig på det? Syns ikke det er så rart å være redd for det ukjente. Jeg klarer ikke å forestille meg at jeg ikke er her om 100 år. Hvor er jeg da? At jeg aldri skal tenke igjen... noensinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med å se riktig på det? Syns ikke det er så rart å være redd for det ukjente. Jeg klarer ikke å forestille meg at jeg ikke er her om 100 år. Hvor er jeg da? At jeg aldri skal tenke igjen... noensinne?

Nå ble vi veldig eksistensielle her. Nå er det veldig mange som har brukt veldig mye tid på å tenke på dette da, både skapere av diverse religioner, og filosofer.

Personelig tror jeg litt på Platons filosofi om en idéverden, og at selv om vi opphører å eksistere som materielle vesener så blir vi aldri borte hverken som energi eller idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med å se riktig på det? Syns ikke det er så rart å være redd for det ukjente. Jeg klarer ikke å forestille meg at jeg ikke er her om 100 år. Hvor er jeg da? At jeg aldri skal tenke igjen... noensinne?

Du kjemper imot et naturlig konsept. Du kommer til å dø. Det kommer jeg også. Aksepter det. Når du har gjort det, så kan du begynne å leve ;)

http://www.youtube.com/watch?v=aXNvrv2DUMw

"YOLO", "Carpe Diem", "Make every day count" osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med å se riktig på det? Syns ikke det er så rart å være redd for det ukjente. Jeg klarer ikke å forestille meg at jeg ikke er her om 100 år. Hvor er jeg da? At jeg aldri skal tenke igjen... noensinne?

Det jeg mente var at den ikke er noe å bekymre seg over, fordi dere aldri kommer til å være på samme sted samtidig:)

Prøv heller å se på det som en grunn/mulighet til å gjøre det meste og beste ut av hver dag du får som frisk, sunn og awesome? Fyll livet med så mye bra ting du kan, og gjør det beste ut av det du har:)

Alt går over, men har du hatt et kanonbra liv, så er det greit(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LIVREDD skogsmaur etter en uheldig episode som 3 åring. Å oppholde meg i skogen på årstider hvor de er rundt omkring er klin umulig, så det er kjedelig.

Er heller ikke så begeistra for høyder og creepy, hvitmalte ansikter på skrekkfilmer, eks i The Ring og The Grude osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...