Jump to content

rkhD

Members
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

About rkhD

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 11/01/1985
  1. http://www.youtube.com/watch?v=fP3HJVp3n9c
  2. Utfra det jeg leser tror jeg du vil kunne få ok fremgang uten at du kjører lange økter på hver muskel gruppe, særlig dersom du spiser nok. Det er ikke nødvendig å kjøre en times økt på hver muskelgruppe, særlig om du ikke har noe stort treningsgrunnlag. Ett fullkroppsprogram, kan faktisk kjøres gjennom på 30-45 min og fortsatt få fremgang. En er ikke alltid nødt til å "gunne" på i timesvis på hver muskelgruppe. Dessuten vil noe trening fortsatt være bedre enn ingen trening. Husk at det også er vanskelig å få fremgang/ forbedre seg, uten nok eller riktig mat.
  3. Bor på Voss, men her er det ingen styrkeløftklubber (lenger). Var innom Bergen SK for maaaange år siden, men var ikke så interessert i utstyrs løfting, men så at det var noen som skrev at BSK var den klubben i Bergen som var mest på Raw løfting, stemmer dette? Hadde i så fall vert interessant å prøve litt. Husker hvertfall Tor som en veldig trivelig kar.
  4. (Siden tråden alt har sporet av litt). Opplever ofte at folk poengterer at evolusjonsteorien ikke motbeviser Gud (her snakk om den kristne guden Jahve), men da denne troen er bygd på det som står i Bibelen, så vil vel evolusjonsteorien, være med å mot stride en (liten) del av det bibelen bygger på, og dersom en ikke kan ta altfor gitt, hva kan en egentlig stole på da? Dette er vel en av grunnene til at endel religiøse har så vanskelig for å godta evolusjonsteorien, mens teorier innenfor andre vitenskaps områder går så lett igjennom?
  5. Sliter selv med lite mobilitet i skuldre og triceps (dersom jeg ikke har vært flink nok med tøying). Hjelper mye med god utøyning, dette kunne fint utgjøre 20kg i maksløft for meg . Den største skaderisken slik jeg ser det i forhold til press over hodet, er vel at en kan få stort press på ryggen da en har en tendens til å bøye seg mye bakover for å motvirke det faktum at det er mye tyngre å holde vektene utfra kroppen en rett over hodet.
  6. Nei, det er det jeg legger i nybegynner/ erfaren, en som veier 100 kg med lite fett, som har trent lenge vil selvfølgelig ikke legge på seg muskler så kjapt som en på 60 kg som, nettopp har begynt å trene (så lenge kost, trening og genetikk er noenlunde innenfor "normalen"), regner da ikke med dopede personer .
  7. Mener å huske at en regner det å øke 2-4kg i året, som innenfor normalen (det vil uansett være mye som spiller inn, genetikk, mat, trening nybegynner/erfaren osv). Dette er dog for menn, men med 0.6 kg på 3mnd ligger du vel egentlig meget bra ann (særlig med tanke på at du også har gått ned i vekt).
×
×
  • Create New...