Gå til innhold

Alkohol, kosthold og trening.


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg ble fortalt at en ikke får noe ut av treninga på dagen eller dagen derpå etter inntak av alkohol, i og med at akohol er giftstoffer som bryter ned alt i kroppen. Er dette sant?

Ikke engang crack bryter ned alt i kroppen. Men...siden det er et giftstoff forbrenner du ikke noe annet enn alkohol så lenge du har alkohol i systemet - så du får nok mindre ut av trening, og diett kan du egentlig glemme ca 16 timer, men den bryter jo ikke ned alt i kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble fortalt at en ikke får noe ut av treninga på dagen eller dagen derpå etter inntak av alkohol, i og med at akohol er giftstoffer som bryter ned alt i kroppen. Er dette sant?

..

Severe cases can result in cell damage and death, with effects most often seen in the central nervous system, lungs and eyes.

Alkohol? Nei, oksygen. Folk hyper opp det der med alkohol litt vell mye. Mangen av mine perser ble gjort på bakfull og N.O explode :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke engang crack bryter ned alt i kroppen. Men...siden det er et giftstoff forbrenner du ikke noe annet enn alkohol så lenge du har alkohol i systemet - så du får nok mindre ut av trening, og diett kan du egentlig glemme ca 16 timer, men den bryter jo ikke ned alt i kroppen...

Mulig jeg har hørt feil, men når vet man at alkoholen er borte fra systemet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har hørt feil, men når vet man at alkoholen er borte fra systemet da?

Det får du spørre noen andre om, for det er ikke noe jeg tenker noe særlig på. For det første drikker jeg nesten aldri, og for det andre har jeg det som at mål å *ikke* tenke på slik om jeg først skal kose meg. Det blir liksom som å veie opp 25g potetgull om jeg først skal spise det. Enten så koser du deg med alkohol fordi du har lyst på det, og da gjør du det uten bekymringer som ødelegger kosen. Ellers lar du det bare være om du ikke klarer å unngå å bekymre deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får du spørre noen andre om, for det er ikke noe jeg tenker noe særlig på. For det første drikker jeg nesten aldri, og for det andre har jeg det som at mål å *ikke* tenke på slik om jeg først skal kose meg. Det blir liksom som å veie opp 25g potetgull om jeg først skal spise det. Enten så koser du deg med alkohol fordi du har lyst på det, og da gjør du det uten bekymringer som ødelegger kosen. Ellers lar du det bare være om du ikke klarer å unngå å bekymre deg ;)

Løsning vei opp 4 shots, drikk, tvilsomt at en bekymrer seg etter dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kamerat av meg spiser kebab flere ganger i uka, drikker som en svamp i helgene(sikkert mye dritt mat her også) og han er fremdeles ripped og ser relativt bra ut. Kan jo være fordi han ligger nogenlunde der han skal ligge mht energi inntak. Men kan jo ikke være helt bra uansett.

neinei men snakker om å begrense seg her. Må ikke drikke 4 - 8 ganger i måneden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får du spørre noen andre om, for det er ikke noe jeg tenker noe særlig på. For det første drikker jeg nesten aldri, og for det andre har jeg det som at mål å *ikke* tenke på slik om jeg først skal kose meg. Det blir liksom som å veie opp 25g potetgull om jeg først skal spise det. Enten så koser du deg med alkohol fordi du har lyst på det, og da gjør du det uten bekymringer som ødelegger kosen. Ellers lar du det bare være om du ikke klarer å unngå å bekymre deg ;)

Just asking.. bekymrer meg heller ikke som regel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk litt inspirasjon her: http://bodywork.blogg.no/1324918099_sprit_opp_fettforbren.html

Så ble jeg helt nazi med meg selv igjen. ikke noe fett og minimalt med karbs på dager man skal drikke? Klarer meg fint uten junkfood og chips. Skal ut å drikke vin med venner imorgen og lurer på hva i alle dager jeg kan spise? kokt egg og cottage cheese?:unsure: jippi. (skal drikke tørr hvitvin blandet med mozell light). :)

Kunne tenkt meg å lage proteinpannekake men den stekes jo i fett. tips til mat på drikkedager for å ha litt damage control?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt inspirasjon her: http://bodywork.blogg.no/1324918099_sprit_opp_fettforbren.html

Så ble jeg helt nazi med meg selv igjen. ikke noe fett og minimalt med karbs på dager man skal drikke? Klarer meg fint uten junkfood og chips. Skal ut å drikke vin med venner imorgen og lurer på hva i alle dager jeg kan spise? kokt egg og cottage cheese?:unsure: jippi. (skal drikke tørr hvitvin blandet med mozell light). :)

Kunne tenkt meg å lage proteinpannekake men den stekes jo i fett. tips til mat på drikkedager for å ha litt damage control?

Egg og cottage cheese er består jo av endel fett da. Proteiner og grønnsaker er det dét skal gå på denne dagen! Tunfisk, mager hvit fisk, kalkun, kyllingfilét, magert rødt kjøtt og grønnsaker(Noe fy-fy her og dog, avocado f.eks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg og cottage cheese er består jo av endel fett da. Proteiner og grønnsaker er det dét skal gå på denne dagen! Tunfisk, mager hvit fisk, kalkun, kyllingfilét, magert rødt kjøtt og grønnsaker(Noe fy-fy her og dog, avocado f.eks)

Altså drikkedag = PSMF dag?:p skal klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo helt på målene dine :) men som sagt så er det energiinntaket den dagen som spiller noen rolle. For at alkoholen skal ødelegge minst mulig så må man proppe i seg proteiner på festdagen, og unngå for mye fett og karbs. Da må dessverre chipsen, nattmaten osv. vike! Selv går jeg for sprit og lettbrus på festdager, og spiser mye salat, egg, cc, gjerne kyllingfilet, kesam osv. Propper i meg en pakke tyggis eller noen drops mens de andre går amokk på godteriet og den eventuelle nattmaten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs jo helt på målene dine :) men som sagt så er det energiinntaket den dagen som spiller noen rolle. For at alkoholen skal ødelegge minst mulig så må man proppe i seg proteiner på festdagen, og unngå for mye fett og karbs. Da må dessverre chipsen, nattmaten osv. vike! Selv går jeg for sprit og lettbrus på festdager, og spiser mye salat, egg, cc, gjerne kyllingfilet, kesam osv. Propper i meg en pakke tyggis eller noen drops mens de andre går amokk på godteriet og den eventuelle nattmaten..

Nattmat klarer jeg meg fint foruten, verre dagen derpå, men skal holde meg i nakken å spise sunt, salt og drikke mye vann.:) Havregrøt og egg er ypperlig bakrusmat faktisk.

Da blir det noe ala proteinshake og en boks CC med skinke imorgen til frokost da. Et problem er middagen vi skal få servert, men kan da ikke være helt fanatisk. Noen kotstilskudd jeg bør ta før/etter?

Er det dumt å trene 4 x 4 intervaller som morgencardio på samme dag man skal drikke? Eller ville du anbefalt styrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattmat klarer jeg meg fint foruten, verre dagen derpå, men skal holde meg i nakken å spise sunt, salt og drikke mye vann.:) Havregrøt og egg er ypperlig bakrusmat faktisk.

Da blir det noe ala proteinshake og en boks CC med skinke imorgen til frokost da. Et problem er middagen vi skal få servert, men kan da ikke være helt fanatisk. Noen kotstilskudd jeg bør ta før/etter?

Er det dumt å trene 4 x 4 intervaller som morgencardio på samme dag man skal drikke? Eller ville du anbefalt styrke?

Har egentlig ikke noe peilig på kosttilskudd.. men vilel gått for kondisjon (intervall) den dagen du skal drikke. har hørt at det er best, i fohold til at kroppen bruker lengre tid på restitusjonen når man har fått alkoholen innabords(?)

.. ta heller en titt på disse, så får du kanskje svaret:

http://fitnessbloggen.no/alkohol-olmage/

http://fitnessbloggen.no/alkohol-fettforbrenning/

http://fitnessbloggen.no/kjoreregler-for-byturen/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Men altså, i morgen kveld skal jeg møte noen venner som er i byen, og jeg skal nok klare å begrense meg til 3 øl på mikrobryggeriet - er det da slik at jeg like gjerne kan droppe å trene styrke tidlig på formiddagen? Eller kommer jeg til å få greit utbytte hvis jeg sørger for å få meg i bra med mat i løpet av dagen? Fulltstappet timeplan fra i morgen og til torsdag neste uke, så skulle gjerne ha klemt inn en styrkeøkt i morgen tidlig før treningspausen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele uken min bruker å gå til helvete dersom jeg drikker i helgen, vekten går opp og kroppen suger til seg vann og fett virker det som, selv om jeg egentlig ikke spiser så mye dritt når jeg drikker. Jeg planlegger å kutte ut helt, men helt ærlig så synes jeg uansett ikke det er så digg å drikke ;)

Kanskje det kan være en ide å prøve å kutte ut litt på den usunne maten i tillegg til alkohol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...