Gå til innhold

Alkohol, kosthold og trening.


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting når det komme til spisedager. Jeg tar meg heller noen glass vin eller øl lite, enn å spise snop, pizza osv i helgene. Det Jeg lurer på er om det ødelegger mer for trening og vektnedgang, enn om jeg hadde spist de ekstra kaloriene? (spise bare kyllingfilet og cottage cheese de dagene jeg inntar alkohol)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For den vanlige mann i gata, så gjør det vel ikke så mye om man koser seg litt på lørdagen med god mat og drikke. Jeg spiser ihvertfall en god dose med middag før alkoholinntaket, og det fører til at jeg er såpass mett at det ikke blir for mye annet usunt i løpet av kvelden, fordi jeg er mett.

Før jeg tar kvelden, spiser jeg en brødskive med feks leverpostei og drikker vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedenfor presenteres Martin Berkhans anbefalinger for alkoholinntak

  1. Dagen du skal drikke, bør du senke fettinntaket til rundt 0,3 gram / kg / kroppsvekt.
  2. Prøv å få i deg så mye grønnsaker som mulig, og minst mulig karbohydrater. 1,5 gram / kg kroppsvekt er greit.
  3. Innta så mye protein du måtte ønske denne dagen.

Tro om dette også gjelder for personer som spiser etter et LCHF-kosthold? Noen som har peiling? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tenkte det kanskje hadde vært ålreit å se hva dere her inne tenker om trening og alkohol. Jeg har jo bestemt meg for å stille i en fitnesskonkurranse i 2013 og i den anledning har jeg også sagt at jeg skal holde meg unna alkohol. Jeg har aldri vært noe partyløve, men synes det er gøy å ta en fest og drikke litt vin med gode venner en gang i blant. I går var første gangen jeg drakk på veldig lenge og jeg syntes rett og slett ikke det var noe gøy. For min del er det helt greit å ikke være med å drikke, men heller kunne kjøre hjem når som helst og få en ordentlig god natts søvn og føle seg kvikk og fin dagen etter.

Hva tenker dere? Vi er jo forskjellige mennesker med firskjellige mål, her inne, så da er det litt gøy å høre deres tanker om alkohol og trening :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det kanskje hadde vært ålreit å se hva dere her inne tenker om trening og alkohol. Jeg har jo bestemt meg for å stille i en fitnesskonkurranse i 2013 og i den anledning har jeg også sagt at jeg skal holde meg unna alkohol. Jeg har aldri vært noe partyløve, men synes det er gøy å ta en fest og drikke litt vin med gode venner en gang i blant. I går var første gangen jeg drakk på veldig lenge og jeg syntes rett og slett ikke det var noe gøy. For min del er det helt greit å ikke være med å drikke, men heller kunne kjøre hjem når som helst og få en ordentlig god natts søvn og føle seg kvikk og fin dagen etter.

Hva tenker dere? Vi er jo forskjellige mennesker med firskjellige mål, her inne, så da er det litt gøy å høre deres tanker om alkohol og trening :)

Flytta tråden din inn i en eksisterende tråd om ca det samme i riktig kategori. Større sannsynlighet for at du finner eller får svaret du er ute etter her ;)

-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del er byturer hva en gjør det til. Magre proteinkilder og litt grønnsaker den dagen. Jeg drikker bare sprit, og gjerne ren whiskey. Dette pleier å virke ganske effektivt på sånne småtasser som meg. Når jeg ramler inn døra tar jeg en proteinshake eller to. Mange tenker selvsagt at dette er nitriste greier, men ærlig talt: Hvor mye smaker en kebab når du er full, og attpåtil full på whiskey? Smaksløkene mine er ødelagte den kvelden uansett, så all god mat kan vente til jeg kan nyte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...