Gå til innhold

Alkohol, kosthold og trening.


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er av den typen som gjerne liker å ta meg et glass vin eller to i helgene sammen med gode venner. Men med alkohol følger gjerne både potetgull og annet snacks, og gjerne en god pizza eller annen junk-middag dagen der på. Hvor ofte kan jeg unne meg noen glass vin i helgene (og eventuelt det som medfølger dette), når jeg ellers spiser sunt i hverdagen, trener og prøver å gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må du nesten bare prøve deg fram med. Min egen erfaring er at jeg har hatt dårlig framgang på dietten de ukene jeg har vært ute i helgene. Men er det bare en dag og du er litt forsiktig med junk maten kan det gå helt fint.

Ja, det er det jeg også tenker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for all del kos deg litt i helgene hvis man vil;) men lag noe sunt på fornhånd som er klar til og bare varmes opp dagen etter, så slipper du den junk maten som følger dagen etterpå som du nevner.

drikk litt ekstra vann før du tar litt vin, fyll på med multi og ta litt ekstra omega kapsler før sengen, så vil ikke de få glassene få noe spess betydning, man skal kunne kose seg litt og:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker å leve etter 80/20-regelen. Man trener bra og spiser sunt 80 av tiden. Da når man 80% av potensialet sitt, og det er bra nok for de fleste. Om du drikker og spiser potegull en gang i uken, så er det greit så lenge du ikke skal stille i konkurranser eller se tilbake når du er 60 å si at du nådde helt til potensialet ditt. Reparerer du dagen derpå, så er du over 20%....men det er sunt å kose seg litt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det sunneste snackset man kan velge dersom man trenger noe salt sammen med drikken (sånn for ikke å ødelegge alt man har jobbet for de siste dagene)? Popcorn, superchips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det sunneste snackset man kan velge dersom man trenger noe salt sammen med drikken (sånn for ikke å ødelegge alt man har jobbet for de siste dagene)? Popcorn, superchips?

Hvis jeg trenger noe salt pleier jeg å sutte på en saltpose ala de du får på veikroer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt sett er vel ikke alkohol det beste vi fører i oss, så det beste er vel å la vær. Men for all del, det er alt med måte.

Når det gjelder godterier er vel som det nevnes tidligere i tråden her at en spisedag i løpet av uken er helt greit. Da kan man stort sett spise det man har lyst på. Tror de beste resultatene kommer av langvarige endringer og tilpassninger, uansett hva det gjelder.

Men det er viktig for både den mentale biten og den fysiske biten at ikke alt blir helt "firkanta". Man merker fort hva kroppen ønsker og trenger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Gjest Kenneth Vassli
Kebab er en essensiell kosesyre. Merker at jeg har lave nivåer nå...

"Hei mitt navn er Lars og jeg kebaboliker. Det er over to år siden min siste kebab."

To år uten kebab er umenneskelig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Vassli
Enig... gitt at det er en god kebab! Dårlig kebab kan man fort klare seg lenge uten

Selvfølgelig forskjell på god og dårlig kebab :)

Kokken lagde en variant her om dagen, det var oksekjøtt som han hadde strimlet og krydret.. var faktisk veldig godt :D

*sulten* :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det sunneste snackset man kan velge dersom man trenger noe salt sammen med drikken (sånn for ikke å ødelegge alt man har jobbet for de siste dagene)? Popcorn, superchips?

tja, vet ikke hvor sunt det egentlig er, men bacon gull er vell noe sånnt som 80% protein og 20% fett, så ganske mye kcal, men man klarer uansett ikke spise så allt for mye av det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fortalt at en ikke får noe ut av treninga på dagen eller dagen derpå etter inntak av alkohol, i og med at akohol er giftstoffer som bryter ned alt i kroppen. Er dette sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...