Gå til innhold

Hva spiser du til lunsj?


Linn86

Anbefalte innlegg

Her går det for tiden i ryvita dark rye med kalkunpålegg til frokost og lunsj, samt skyr ev. en 14 fra tine som mellommåltid på jobb, jeg begynner nå å bli litt lei skyr og knekkebrød, samt har ikke klart å bli skikkelig begeistret for mager kesam og cottage cheese, kan jo også nevne at jeg jobber med å gå ned i vekt.

så hva spiser DU til lunsj, ev. mellommåltider på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Variert, jeg bruker omeletter mye, med grønnsaker og kylling eller fisk. Fiskeretter, som laks med tzaztiki og agurgsalat, stekt ørret, torsk eller steinbit, ofte med linser som tilbehør. Innertier for meg næringsmessig, og smaker godt.

På reise er sashimi og til en viss grad sushi et bra alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunsjalternativer som jeg pleier å ta med på skolen:

- Skiver med smør og jarlsberg. Skiver er undervurdert.. går fort å inhalere mellom timene når man kun har 15-minutters pauser også :) Dette bruker jeg i de mest hektiske perioder når det er et problem å få i seg nok mat.

-Kylling med ris og/eller grønnsaker

- Kjøttdeig/karbdeig med ris og/eller grønnsaker

- Omelett! NAM!

- Skyr. Praktiske, men små.. blir ikke skikkelig "tilfredsstilt" av dem :)

- BANANER! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser 2 bokser tunfisk i lake med isbergsalat, bronkoli og seleri. Gjerne med et egg, advocado eller cottagecheese. Moser du en halv advocado og blander den med tunfisken, så smaker det fortreffelig. Oftes fordeler jeg dette på to måltid, kl 11 og kl 15:30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før var det alltid brød/knekkebrød da dette er gratis på jobb. men har funnet ut at to brødskiver ikke gir meg det jeg trenger mtp protein og fett, og ikke nok energi. særlig ikke da jeg oftest valgte skinkepålegg... hehe! så den siste tiden har jeg hatt med meg laks + bønner /linser/quinoa + brokkoli. stapper bare i ovnen en kveld og så har jeg jo lunsj for hele uka.

hovedgevinsten av et solid måltid er at jeg ikke er desperat sulten når arbeidsdagen er over. skal jeg noe etter jobb har jeg med meg mellommlåtid også, og spiser middag sent. opplever selv at jeg føler jeg har bedre tid, jeg stresser ikke like mye med å komme meg fort hjem etter jobb fordi jeg er sulten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

En boks cottage cheese, og eventuelt en banan. Lunsjen gjentas 2-3 ganger, fordi jeg liker å spise fler, små måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kylling, byggris, brokkoli & gulrot. :)

Hei og hilsen ugleeemor - la bare merke til du hadde kommentert her og gikk inn å titta på bloggen og loggboka her ine - ser jo du har kommet deg veldig langt på et år - men jeg vil bare bemerke at du muligens lurer deg selv og går fra en spiseforstyrrelse til en annen:-/ Fitnessmat og et veldig fokus på trening er ikke den lureste veien å gå når man ikke er helt frisk (etter utskrivelse)

TS; anbefaler kjøpe inn proteinpannekakepulveret til proteinfabrikken (de har 40% på cooop nå) og lage til før jobb:-D Om det blir kjedelig er det bare å tilsette litt roiner/gryn/baanan (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heei, hmm. Jeg trives veldig godt med det meste for øyeblikket, og har det veldig bra. Men jeg vet det er noe i det du skriver, og jeg har jo fortsatt oppfølginger og masse folk rundt meg med åpne øyne. Spiser fortsatt i overskudd, pg kommer nok til å gjøre endringer hvis jeg merker at det går for langt :-) (Har sett på bloggen din også, lykke til med innleggelsen! Og bruk den for det den er verdt! Angrer ihvertfall ikke et sekund på at jeg ble innlagt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...