Gå til innhold

SATS Bislett


McBain

Anbefalte innlegg

Flytter straks til en stikkvei fra Hegdehaugsveien/Bogstadveien. SATS Bislett er et av de nærmeste sentrene. Er dette et legit sted?

- Hva slags apparater har de? Noe plate loaded? Merke?

- Hva slags og hvor mange benker har de?

- Bra med racks?

- Bra med vektskiver og stenger? Ingen bumper plates?

- Er det blodstappet hver ettermiddag eller mulig å få gymmet?

- Noe funky utstyr som er gøy for Swoldiers of Brotune?

- Annet?

Tar gjerne i mot forslag på andre sentre i nærheten også. Bladde innom FitnessXpress på nett men så at de hadde helt grusomme benker. Myk, ergonomisk padding er like nyttig som pussypads i knebøy.

Edit: Hantelstørrelse på Sats Bislett og Fitness Xpress? Greit å kunne trene annet enn sidehev;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flytter straks til en stikkvei fra Hegdehaugsveien/Bogstadveien. SATS Bislett er et av de nærmeste sentrene. Er dette et legit sted?

- Hva slags apparater har de? Noe plate loaded? Merke?

- Hva slags og hvor mange benker har de?

- Bra med racks?

- Bra med vektskiver og stenger? Ingen bumper plates?

- Er det blodstappet hver ettermiddag eller mulig å få gymmet?

- Noe funky utstyr som er gøy for Swoldiers of Brotune?

- Annet?

Tar gjerne i mot forslag på andre sentre i nærheten også. Bladde innom FitnessXpress på nett men så at de hadde helt grusomme benker. Myk, ergonomisk padding er like nyttig som pussypads i knebøy.

Edit: Hantelstørrelse på Sats Bislett og Fitness Xpress? Greit å kunne trene annet enn sidehev;)

Du høres ikke ut som en som passer på sats bislett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener på sats Bislett og er veldig fornøyd. Men alle sentre har sine fordeler og ulemper.

- 4 etasjer.

-Du har kjeller hvor du har et flott apekatt stativ. Masse kettelbells + en del vektskiver, stang, osv. God plass.

- 1 og 2 etasje: utholdenhetssone og styrketreningssone. Masse apparater og en ok frivektsavdeling.

- 3 etasje: PT sone, men vi kan også trene der

- vektskiver i lik størrelse, bra stenger.

- 3 knebøy racks i 1 etasje. Mulig for mark og andre øvelser du trenger stang til i kjeller også. Og i pt sonen så er det vel enda flere racks.

- 3 flatbenker bare til benkpress. 2 skråbenker. Og en haug med løse benker.

- hantler opp til 48 kg (om jeg ikke tar feil).

- Ja, det er forbanna fult på ettermiddagen. Rundt 16-21 så er det stappa. Sånn er det på alle sentre i Bislett område.

- Trener du mellom 06-15 så kan du faktisk ende opp med å senteret for deg selv nesten :)

Noe mer du lurer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener på sats Bislett og er veldig fornøyd. Men alle sentre har sine fordeler og ulemper.

- 4 etasjer.

-Du har kjeller hvor du har et flott apekatt stativ. Masse kettelbells + en del vektskiver, stang, osv. God plass.

- 1 og 2 etasje: utholdenhetssone og styrketreningssone. Masse apparater og en ok frivektsavdeling.

- 3 etasje: PT sone, men vi kan også trene der

- vektskiver i lik størrelse, bra stenger.

- 3 knebøy racks i 1 etasje. Mulig for mark og andre øvelser du trenger stang til i kjeller også. Og i pt sonen så er det vel enda flere racks.

- 3 flatbenker bare til benkpress. 2 skråbenker. Og en haug med løse benker.

- hantler opp til 48 kg (om jeg ikke tar feil).

- Ja, det er forbanna fult på ettermiddagen. Rundt 16-21 så er det stappa. Sånn er det på alle sentre i Bislett område.

- Trener du mellom 06-15 så kan du faktisk ende opp med å senteret for deg selv nesten :)

Noe mer du lurer på?

Takk for detaljert svar! Har du noen specs på utstyret der? Hva slags benker og maskiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli lenge siden jeg har vært på bislett nå faktisk, men vil tro det er ca det samme som når jeg var der sist forutenom enkelte endringer.

Flytter straks til en stikkvei fra Hegdehaugsveien/Bogstadveien. SATS Bislett er et av de nærmeste sentrene. Er dette et legit sted?

- Hva slags apparater har de? Noe plate loaded? Merke? Technogym + pure strength plate loading

- Hva slags og hvor mange benker har de? Benken er helt ok, flate og fine - litt mykere enn konkurransebenker, men det går ann å bruke (så lenge du ikke må kunne justere høyden selv)

- Bra med racks? Uvisst antall racks, men de fungerer fint - noen av de er litt brede og irriterende å gå ut av, men det er litt en vanesak

- Bra med vektskiver og stenger? Ingen bumper plates? Var bra med skiver sist jeg var der. Usikker på om det er bumperplates utenom ptsonen.

- Er det blodstappet hver ettermiddag eller mulig å få gymmet? Ja, så vidt jeg vet...

- Noe funky utstyr som er gøy for Swoldiers of Brotune? Stort klatrestativ, husker ikke hva det heter i farta. Mulig du er litt for tjukk for holde på der ( :D ), men du kan sikkert få til en pullup eller to der

- Annet? Det er trapper der så du kan trene trappeintervaller... :D

Tar gjerne i mot forslag på andre sentre i nærheten også. Bladde innom FitnessXpress på nett men så at de hadde helt grusomme benker. Myk, ergonomisk padding er like nyttig som pussypads i knebøy.

Edit: Hantelstørrelse på Sats Bislett og Fitness Xpress? Greit å kunne trene annet enn sidehev;)

Ville styrt unna FX hvis det er samme utstyr som på storo, vinglete stativer og helt forferdelig benkpress (hørte noe rykter om at de skulle skiftes ut..?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble oppsummert over meg hva slags merker :)

Forøvrig: ja, det er bumper plates i vanlig frivektsområde også. Man kan også trene i pt-sonen.

Sats Bislett er et greit sted å trene hvis du har mulighet til å unngå rushet. Men så skal det sies: alle sentre i Bislettområde, og sikkert generelt overalt i Oslo er fult mellom 16-21.

Ville anbefalt deg å ta deg en prøvetime. Sjekke ut om det er noe for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mye folk til tider, mest mellom 17-21. Det ser verre ut enn det er, veldig mange vanker bare rundt å venter på sin Hot Yoga time eller noe annet tull. Synes uansett det går greit, må sjeldent vente særlig lenge på noe. Kan være litt kø til racks hvis man er uheldig. De aller fleste er veldig hyggelige og lar folk kjøre mellom der det lar seg gjøre og så videre. Har vært på mange andre SATS i Oslo og Bislitt har desidert best utstyr, savner ikke noe egentlig. Bor selv i området, tror ikke du vil finne noe bedre.

Syns dog det er litt overload i år med hva som kan se ut som nye kids som bestemt seg for å begynne med trening, disse følger gjerne ikke etiketten som gjelder blandt de vane sats-dyrene (tar opp mye plass, kjør markløft i knebøyrakk, blir støtt og irritert når noen spør om å få kjøre mellom når de har 5 min pause og sitter med telefon i hånda). Legge tilbake vektene sine liker de heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Hei, hvordan er mulighetene for rykk og støt på Sats bislett og evt. andre Sats sentre?

I 3 etasje så er det plass nok til det, samtidig som utstyret tillater det. Men du burde nok og blir vel tvunget til å trene på tidspunkt det ikke er mange som velger pt time. Altså typ; 06.-08, og på kvelden sent.

I 1 etasje så blir det noe dårlig plass, selv om jeg har sett folk trene det. Man er avhengig av når på døgnet der også.

Ellers tenker jeg at det er greit å trene dette på sats sjølyst. Kanskje også sats nydalen og Akersgata, men det kan jeg ikke si med sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Goodie. Hvordan er parkeringsmulighetene på disse sentrene? Noen form for rabattert/gratis parkering for medlemmer?

Sats Bislett er det ikke noe sånt som jeg vet om. Og parkeringsmulighetene er få hvis du ikke er villig til å parkere sånn at du må gå. Det er enklest å ta kollektivt.

De andre senterne vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...