Gå til innhold

Hvordan spise mer grønnsaker?


GreenTea

Anbefalte innlegg

Joda, jeg er faktisk veldig glad i grønnsaker, og jeg har som oftest en god porsjon grønnsaker til middagen. Men jeg synes ikke en porsjon grønnsaksblanding til middagen er nok. Jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal få lurt grønnsaker inn i de abdre måltidene mine. Tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

Lag purè av en eller annen grønnsak, f.eks gresskar, og bare .. spis hele tiden fordi det er kjempegodt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Kjøp grønnsaker, ta de ut av kjøleskapet, skyll av de, tilbered de eller spis de rå. Uansett, den eneste måten å spise mer grønnsaker på er å, spise mer grønnsaker!

Så last på mer til hvert måltid, legg til en gulrot eller noe annet du liker til mellommåltidene, smoothies og whatnot. Mer av grønnsakene må inn i munnen i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange gode forslag allerede.

Bakte grønnsaker ; fungerer best på rotgrønnsaker. Skrell,stek i panne til gyldenbrune, legg i ildfast form, tilsett smør, og bak til de er møre.

Du kan f.eks saltbake rødbeter, lage kimchi om du liker krydder, lage chips(jordskokkchips er utrolig utrolig digg), du kan lage grønnsakstempura,

Rå grønnsaker; riv eple,sellerirot og gulrot på rivjern, smak til med sitron,salt, sukker og rømme,så har du råkostsalat.

De kan også syltes, de kan spises rå med yoghurt-dip.

Kokte grønnsaker.

For enkel suppe: kok-blend -juster konsistens og smak til.

Skrell,dekk med vann og spiseskje med smør,kok til vannet er borte, hell over fløteskvett,kok inn under omrøring til mesteparten er borte, og kjør på blender til glatt. Smak til. Grønnsakspuree kan brukes som den er,den kan spes ut til saus, og suppe.

Det er altså ganske mye en kan finne på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...