Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

monopol lignende tilstander er vel grunnen, også er det vel ikke så sjukt mange som flyr ut eller inn til Nordland hver dag :( desverre så er det billigere å fly til usa noen ganger kontra å fly langt innenlands :D

I know, kommer meg mange ganger til syden for samme prisen som å reise hjem. Men denne gangen er det nord som er utreisested, så da er det ikke så mange alternativ :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt sony xperia z1 compact i et år nå, men nå må jeg ha ny snart siden den er bare tullete. Fryser hele tiden, klikker, slår seg av, osv. Helt ubrukelig. Jeg er ganske glad i de compact telefonene siden de er små og ikke sånne giganter. Det er ikke så mange å velge mellom da, 3 stk eller noe ca? Sony xperia z3 compact er blant en av dem. Er det noen som har noen erfaring med den?

Gjerne mer enn et par måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å finne ut akkurat hvor mange kcal jeg trenger. Skal prøve meg på leangains men syns av en eller annen grunn det er vanskelig å finne riktig mengde kcal. Jeg trener styrke 5 ganger i uka, som regel 1 søndagstur med barna, men vet ikke om jeg skal regne det som trening? Er jo ikke det i mine øyne.

http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp

Har tatt utgangspunkt i denne

25 år

54 kg

164 cm

Med 5 (6) treninger i uka blir det vel ca 2300 kcal? Er det innafor å legge seg på 2500 kcal da tro? Har en tanke om 0,5-1 kg opp i mnd. For trenger mer masse. Noen innspill?

Så vanskelig det skulle være da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å finne ut akkurat hvor mange kcal jeg trenger. Skal prøve meg på leangains men syns av en eller annen grunn det er vanskelig å finne riktig mengde kcal. Jeg trener styrke 5 ganger i uka, som regel 1 søndagstur med barna, men vet ikke om jeg skal regne det som trening? Er jo ikke det i mine øyne.

http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp

Har tatt utgangspunkt i denne

25 år

54 kg

164 cm

Med 5 (6) treninger i uka blir det vel ca 2300 kcal? Er det innafor å legge seg på 2500 kcal da tro? Har en tanke om 0,5-1 kg opp i mnd. For trenger mer masse. Noen innspill?

Så vanskelig det skulle være da!

hvor mange kcal spiser du nå? spiser du 2300 nå og holder stabil vekt? om ja så ja prøv med 2500 kcal.

Spiser du mindre og holder stabil vekt, øk 2-300 kcal og se.

Eneste som kan finne nøyaktig fasit er deg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt sony xperia z1 compact i et år nå, men nå må jeg ha ny snart siden den er bare tullete. Fryser hele tiden, klikker, slår seg av, osv. Helt ubrukelig. Jeg er ganske glad i de compact telefonene siden de er små og ikke sånne giganter. Det er ikke så mange å velge mellom da, 3 stk eller noe ca? Sony xperia z3 compact er blant en av dem. Er det noen som har noen erfaring med den?

Gjerne mer enn et par måneder.

Jeg har Z3 ( den store ). Veldig fornøyd.

Vent til slutten av september starten av oktober med å kjøpe en ny tlf. (høst slipp fra gigantene om en mnd, så prisen vil synke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange kcal spiser du nå? spiser du 2300 nå og holder stabil vekt? om ja så ja prøv med 2500 kcal.

Spiser du mindre og holder stabil vekt, øk 2-300 kcal og se.

Eneste som kan finne nøyaktig fasit er deg selv

Ja, er nok dessverre det. Så vanskelig da.. :p Det sier seg jo selv det du sier, så skal prøve bare hoppe i det og se hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Manualpress, push ups, dips, skråbenk, slyngearmhevninger

Bytte det ut med skulderpress, som han har mye mer bruk for uansett? :D

Går helt fint å finne alternativer for pappas del, alt funker om man er DYEL, men jeg konkurrerer jo ikke i dips eller pushups, så var mest for min del.

Ble tilslutt skulderpress og litt diverse ræl som ble løsningen. Ikke optimalt, men funker sikkert på et vis det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har ikke knust den? Lest mye dårlig omtaler angående skjermen. Er en grunn til at jeg vurderer z3 --> Z1 tåler masse.

Jeg har hatt min z1 i snart to år, ikke en ripe på den. Men mesteparten av dette skyldes innkjøp av skikkelig etui som beskytter de gangene den har gått i gulvet.

Kan ikke anbefale etui nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min z1 i snart to år, ikke en ripe på den. Men mesteparten av dette skyldes innkjøp av skikkelig etui som beskytter de gangene den har gått i gulvet.

Kan ikke anbefale etui nok.

Z1 tåler masse, z3 derimot... Det har jeg lest og hørt mye negativt om når det gjelder skjemaene. Tåler mindre enn lphone.

Ellers så er det en grunn til at jeg vil bytte ut z1. Drittelefon :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kan telle på en hånd de gangene telefonene mine over de siste 10 årene har gått i bakken. Noen ganger har det dog dessverre blitt og den eneste som ikke tålte det var Z3'en min. Datt fra litt over hoftehøyde ned på asfalt da den skle ut av armbåndet jeg hadde den i (telefonen var et nummer for stor så jeg fikk ikke "låst" den i lomma). Skjermen gikk i tusen knas og reagerte overhodet ikke på berøring. Måtte bare se den dø ut som en komapasient ettersom jeg ikke fikk valgt "Shut down" på menyen som kommer opp når man holder av-knappen inne :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...