Gå til innhold

Hvordan bli brun?


Gjest Ukjent666

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi holder oss til å diskutere lovlige måter å bli brune her, kkthxbai :)

Pinglo-gledesdreper-mod

Kanskje dere burde holde et øye med alle jack3d-tråder og sånt også, da...folk kjøper og selger på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anya:

Tror du disse fungerer på fregner, lys hud, får alltid soleksem og blir selvfølgelig lett brent!! Gikk på betakaroten når jeg var 14 år, da var reglene litt annerledes og høyere doser, disse hjalp meg på min første syden tur! har prøvd alt av betakaroten i norge etter dette, men ingenting funker :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anya:

Tror du disse fungerer på fregner, lys hud, får alltid soleksem og blir selvfølgelig lett brent!! Gikk på betakaroten når jeg var 14 år, da var reglene litt annerledes og høyere doser, disse hjalp meg på min første syden tur! har prøvd alt av betakaroten i norge etter dette, men ingenting funker :(

Betakaroten.no er tingen. Den er sterkere enn de som de selger i butikken. Hadde akkurat de samme problemene som deg Tori2 men ikke nå mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anya:

Tror du disse fungerer på fregner, lys hud, får alltid soleksem og blir selvfølgelig lett brent!! Gikk på betakaroten når jeg var 14 år, da var reglene litt annerledes og høyere doser, disse hjalp meg på min første syden tur! har prøvd alt av betakaroten i norge etter dette, men ingenting funker :(

Jeg kan bare svare for meg selv altså, men jeg har alltid vært lys, fregnete, lettbrent og bittelitt brun om jeg var lenge nok i sola (dvs minst 2 uker i sydligere strøk) Begynte å ta vanlig betakaroten fra norsk helsekost i 2008, og fikk beskjed om å tredoble dosen til 9 mg) LAdet opp 1 mnd i forkant av ferien og merket at jeg tålte mer, gjorde det på nytt i 2010, med svenske doser og ble merkbart brunere, og ikke særlig brent. I fjor tok jeg det samme, ladet opp 1 mnd i forkant med 50 mg kapsler, og ble ikke brent (bruker uansett faktor 15-20) og så brun som jeg aldri har vært før. Må jo ta i betraktning at soleksponeringen pr år har hjulpet også men likevel. JEg sliter noe med soleksem selv, ikke så ille, men husk fett/oljefri krem/lotion/fluid på disse områdene, ellers koker du visst problemet verre.. og ikke for mye sol på områdene som er verst angrepet når sola er på det sterkeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som meg ;) det med olje fri krem osv. har jeg faktisk ikke tenkt på, så takk for tipset :)

Da får jeg bare handle før sommerferien kommer, tusen takk :) Hvis jeg sender mail til Strømstad, tar det lang tid før det kommer hvis de kan sende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som meg ;) det med olje fri krem osv. har jeg faktisk ikke tenkt på, så takk for tipset :)

Da får jeg bare handle før sommerferien kommer, tusen takk :) Hvis jeg sender mail til Strømstad, tar det lang tid før det kommer hvis de kan sende?

JEg vet ikke hvor lang tid han bruker på å sende jeg, men burde gå relativt kjapt, han drar visst over grensa og sender :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at betakaroten er et A-vitamin og er fettløslig. Anbefalt dagsdose av slike vitaminer er der av en grunn! Anbefaler dere som er "storbrukere" og følge med på vitaminstatusen.

A) Årsaken til at Norge har drittlave doseringer på vitaminer og mineraler er fordi de ikke følger med i timen. Vi kan også ta en del av konspirasjonsteoriene om legemiddelindustrien, lobbyister og muligheten til å patentere legemidler men ikke næringsmidler, men jeg skal ikke gå der. Stikker man over til Sverige er grenseverdiene helt anneledes, og jeg tror ikke svenskene er helt genetisk annerledes enn oss.. :meh:

B) Betakaroten KAN omdannes i kroppen til A-vitamin VED BEHOV, men dersom du har nok, vil den kun virke som antioksidant eller skylles ut igjen. Det værste som kan skje er at brunfargen din blir orange (med gigadoser over laang tid). Dere med soleksem må gjerne ta 10 kapsler om dagen av de stusselige dosene vi selger i norsk helsekost, evt stikke til Sverige/kjøpe på iherb.com. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...